Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013


Anbefalte innlegg

Kan nevne noen severdigheter (som jeg ikke har påvirket, f.eks. vant jeg Europa League med KR fra Island, men det er pga. meg og ikke pga. spillet) i sesongen 2035/2036 (har bare 2 store saves på FM13):

 

* FIFA Rankingen: #6 Ghana, #7 Scotland, #9: South Africa, #12: Brasil (beste fra SA).

* Josep Guardiola har vært manager siden 2015, når SAF ga seg.

* Spania har vunnet VM annenhver gang siden 2010. Altså 2018, 2026 & 2034.

* Inter med tre CL-finaler på rad, vunnet de to første. FC Porto også vunnet en gang.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ennå på 12'ern, men kan bare nevne at i 2014 er Benitez trener for Valencia. Etter 20 kamper lå de sist i La Liga med 2 seire :p

 

Den hadde jeg også på min FM12 save (som jeg fortsatt driver med - FM kjøpes max annenhvert år). Mange fler som gikk tilbake til gamle klubber også.

 

Mest spesielle er vel Henning Berg...

post-152043-0-13632900-1368050838_thumb.png

Lenke til kommentar

Hadde Guardiola i Fulham i 7 måneder! (Han fikk sparken O.o)

 

Har Solbakken i Lokomotiv Moskva her gitt. Etter å vært innom Stoke (fikk sparken) og Anji!

 

Litt nordmenn i utlandet pr.dags dato (10.mai 2019):

  • Jon Inge Høiland - Manager for East-Fife i skotsk 3.Div! Fikk jobben i Mai 2016. Var i Korsvoll fra Jan-Nov 2014.
  • Lars Bohinen, tok over Alta i Juli 2011, jobbet til November 2015. Tok over Union Berlin i tysk 3.Div i 2017 - er der fortsatt, klubben er utenfor ligasystemet.
  • Harald Aabrekk var i Start fra 2012-2017 tok over Braunschweig i 2018, rykket ned fra tysk 3.Div samme sesong, er i klubben, klubben er utenfor ligasystemet
  • Tore Andrè Dahlum (Totto) var arbeidsløs frem til Feb. 2018, da han tok over Stalybridge i Blue Square North, rykket ned, og fikk sparken i Juni. 10.Mai 2019 (altså samme dag som jeg er på i spillet) har han tatt over AFC Telford i Blue Square Premier.
  • Daniel Braaten la opp Juni 2014 - tok over Korsvoll etter Jon Inge Høiland i November 2014, rykket ned fra 2.Div med Korsvoll i 2017 og forlot klubben. Ble ansatt for Boreham Wood i Blue Square South 18.Jan 2019, endte på 13.plass denne sesongen.
  • Trond Sollied, Var i Gent til Feb. 2012, tok over Sparta Rotterdam i Mai 2012 forlot klubben i Mars 2013. Tok så over Fortuna Dusseldorf i 2.Bundesliga i Mai. Tok 5.plass i 13/14 sesongen, forlot klubben Des.2014 for å ta over Molde. Slått ut i 3.kvalrunde til Europa League, og ble nummer 8 i serien i 2015. Forlot klubben Desember samme år. Tok over Stabæk i Mai 2016, endte på 6.plass i TL den sesongen, ble slått ut i 4.kval runde til Europa League. Endte på 3.plass i 2017 og ble slått ut i kval til Champions League, før de endte på 6.plass i 2018. Da stakk han derifra, og har akkurat blitt ansatt hos NAC Breda i Eredivise.
  • 127 spillere med norsk statsborgerskap som spiller utenfor Norge.

 

Ble litt mer enn jeg hadde tenkt å skrive, menmen! :p

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Min karriere til no på fm 13, med Arsenal (2012-20.11.2023) :

 

Titler:

Premier League: 4titler, 6 andre plasser

Champions League: 5titler, 3 andre plasser

FA Cupen: 3titler, 1 andre plass

Capital One: 3titler, 1andre plass

Supercup Europa: 4titler, 1plass

Charity Shield: 4titler, 3 andre plasser

VM klubblag: 4titler

 

 

Totalt: 23titler, 15 andre plasser

 

Overganger:

Kjøpt spilere for: 3,36mrd kr.

Selgt spilere for: 2,25mrd kr.

 

Hall of fame:

Verdensbasis: 3

Kontinent(europa): 5

Land(Premier League): 2

Nasjonalitet(Norge): 1

 

Kamper:

Spilte Kamper: 687

Kamper Vunnet: 474

Kamper Uavgjort: 99

Kamper Tapt: 114

Mål: 1677

Mål imot: 672

Målforskjell: 1005

Lenke til kommentar

Me neither.

 

Ellers er jeg skuffet over hvor lite populære norske klubber er på den filen jeg skreiv litt om.

Det er ikke en seriøs fil, hvor ting blir gjort ekte. Det er en undersøkelseaktig fil, jeg driver med for å se hvordan fotballeuropa/verden kan forandre seg. Skuffende lite som har skjedd :/

Lenke til kommentar

KR (Island, 10 sesonger) og Rapid Wien (Østerrike, 13.sesongen nå):

 

KR - 10 ligatitler, 23 cuptitler (1 EL).

RW - 12 ligatitler, 12 cuptitler (2 CL, 2 CWC).

 

Finanser: Balance på £396 i Rapid Wien nå. £12m i renteinntekter i året, sweet. :wee:

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Not bad!

 

Driver som sagt fortsatt med FM 12 nå, sjekke om jeg orker en maraton-save til, både maraton med antall år ingame, men også spilletid... 77 ligaer fra 31 nasjoner - this might take some time...

 

EDIT: Da ble det bare "blablabla sluttet å virke blablabla". Setter ned til 75 ligaer fra 31 nasjoner - jeg innbiller meg at noe skjer om man går over 100k spillere fra start av (jeg innbiller meg generelt MYE rart)

 

EDIT 2: Vekk med alle "medie-addition dbc'r". 73 ligaer fra 30 land (aner ikke hvilket land som jeg ikke har med lenger :p) - fant noe om "rundt 40 databasefiler er max". Får sjå da ama.

 

EDIT 3: Det funka - senga neste gitt!

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Hadde håpet Rosenborg skulle rykke ned, men reddet seg i siste liten (hadde allerede vunnet ligaen når jeg spilte mot dem for andre gang, var med i CL gruppespill, men toppet laget bare for å slå dem så de hadde større sjans å rykke ned (vant såvidt 3-2 borte XD))

 

De var på 4de plass forrige sesong og rykker nesten ned neste hehe. Får se neste sesong XD

post-262771-0-53059500-1368113513_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har kommet halvveis i tredje sesong med Newcastle. Utrolig hvor mange store spillere som har blitt transferlistet. Bare City har solgt Kompany, Kolarov, Lescott, Cabaye, Aguero, Yaya, Rodwell, Javi Garcia og Fellaini. Selv har jeg kjøpt både Aguero og Rooney.

 

Og mitt store ønske har gått i oppfyllelse, jeg får ny stadion. Har ikke fått vite hvor stor den blir, men håper på rundt 70k.

Lenke til kommentar

Spiller for øyeblikket på Underhill som tar 6023 tilskuere. Etter at jeg rykket opp til Championship måtte ståplassene gjøres om til sitteplasser noe som betyr at vi nå spiller på The Den som tar 19 700. Jeg har hatt mellom 10 000 og 16 000 på kampene, men skal tilbake til Underhill i mars (er i januar) og håper for Guds skyld at styret går med på å bygge ut en arenaen faderlig fort. Har ca. kr. 30 mill på bok og runder kanskje kr. 35 mill før sesongen er over.

 

Drømmen hadde vært en utbygging til minimum 15 000 ettersom tilskuertaller vårt nok går drastisk opp etter denne sesongen, men det er vel for mye å håpe på... kommer til å gråte meg i søvn dersom de går fra 6023 til 8000 eller noe.

Lenke til kommentar

Da var min første sesong i amatørklubben FB Gulbene over. Klubben er en av to amatørklubber i de to øverste divisjonene i Latvia. Hvorav den andre havnet sist i førstedivisjonen (nivå 2) denne sesongen.

Det skulle ende litt bedre i Øvre Liga for mitt FB Gulbene.

Nå er problemet derimot at jeg ikke ser noen mulighet til å utvikle laget videre. Det finnes null og niks grunnlag for at klubben skal bli semi-proff. Da det ikke er premiepenger her, og selv uten lønnsutgifter går klubben på underskudd hver sesong. Nå er det kanskje ikke så merkelig med 163 tilskuere som høyeste igjennom sesongen, og ett snitt på 94.

Så jeg frykter det blir med en enkelt sesong i den latviske toppdivisjonen. Men artig var det lell. Lurer på hvor ferden går nå...

fm2013051201515267.jpg

post-152043-0-18134100-1368317068_thumb.jpg

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...