Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013

Anbefalte innlegg

Uturlig, dette må være en gjengganger. Dominere i tippeligaen, men når eg kommer i CL/EL så drite hele laget seg loddret ut. Samme på FM 12.

Går først ut i media og seier at spillerene må vokte seg for å ikkje bli selvtilfretse og seier og i garderobe det samme. Men dette virkelig ikkje, får istedenfor hele jævla garderoba mot meg. Spissene veit ikkje kor mål er og forsvaret tar fri passer.. tar kvelden

Å dominere i tippeligaen skal faktisk lite til. CL/EL er en helt annen verden. Det krever tid og oppbygging for å vinne CL/EL uten å "jukse".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever stor suksess med å ikke tukle mer med taktikken enn å sette "Jobb ballen inn i boksen". Spiller med 1 spiss, 2 vinger, 1 offansiv midtbane og 2 sentral midtbane. Har scoret 22 mål på de siste 5 kampene, sluppet inn 3.

Spiller med Man Utd i September 2018.

Lenke til kommentar

Kos. Vunnet CL to år på rad jeg såe. :D

Det er i grunn ikke så vanskelig. Man kan jo lett bare lagre rett før en kamp, og om man tape, bare loade saven og ta den om igjen.

Og i tillegg, så kan man jo fint klare å oppnå det om man spiller lenge nok. Hvilket årstall vant du CL i, og hvilket lag?

Lenke til kommentar

HELVETTE. SÆDFAEN!!!!

jz04bz0o5n2xf8mifvp9.png

EDIT:

Litt bakgrunnsinfo:

To runder før slutt møter jeg Wigan hjemme. Med seier er jeg tre poeng foran før siste runde, med en 15 plussmål. Vi sliter mot Wigan, men leder 1-0 til det er igjen 1 minutt. Da bestemmer kapteinen seg for og bare avslutte sesongen tidlig med et rødt kort. 30 sekunder senere scorer Wigan. Det ender 1-1, vi er poenget for City med en runde igjen.

I siste runde møter vi Swansea borte. City har Watford hjemme. Swansea gjør kort prosess med 1-0 før vi er spilt i et kvarter... Stillingen står seg hele matchen, men det er målløst i Manchester, helt til det er spilt 80 minutter... Da scorer Erick Torres.

City vinner ligaen i siste runde, uten en eneste runde på tabelltoppen. Faen.

Endret av MartinF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i faen skulle jeg quitta og startet på nytt? I så fall hadde jeg vunnet finalen 6 år tidligere da jeg sist var der.

Vant i 23/24 og 24/25 med RBK. Var i finalen i 2018 og, men tapte. Vant EL 2019.

Hvorfor i faen du skulle gjøre det? Fordi da slipper du å vente en hel sesong på neste sjanse vel. Jeg påsto ikke at du gjorde det, jeg bare sier at så lett kan det gjøres, til tross for at det gjør hele spillet poengløst.

Aha, du er så mange år uti saven, ja. Men da er det ikke rart. Også en fordel å være RBK i grunn ;) Det er uansett bra å vinne CL 2 år på rad :)

Og hvordan i heiteste fikk du tak på Ter Stegen?

Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som slipper inn noe ekstremt med mål på dødballer og innlegg. Virker jo helt håpløst. En av grunnene til eg gikk tilbake til FM 2012. Spilte en time nå, er Malaga. Sluppet inn 12 mål på rad på innlegg. CPU springer langs linjen, ingen presser. Man legge inn, alle står som saltstøtter og ser på.

Prøvd ekstremt mye på taktikk men forsetter å slippe inn disse latterlige målene

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som slipper inn noe ekstremt med mål på dødballer og innlegg. Virker jo helt håpløst. En av grunnene til eg gikk tilbake til FM 2012. Spilte en time nå, er Malaga. Sluppet inn 12 mål på rad på innlegg. CPU springer langs linjen, ingen presser. Man legge inn, alle står som saltstøtter og ser på.

Prøvd ekstremt mye på taktikk men forsetter å slippe inn disse latterlige målene

Dette er et kjent "problem" i FM13. Jeg sliter fremdeles litt selv på cornere og innimellom slipper jeg inn disse helt latterlige frisparkene i form av skudd fra ca midten, og så er det en kosegutt som står der totalt umarkert og vinner duellen mot keeperen og header i mål. Regner det er den varianten du tenker på. Jeg scorer en del på disse selv, så jeg gir faen. Fant ikke ut hvordan jeg skulle "avbugge" den bugen (ja, for det MÅ være en sløv bug). Cornere kan du skru mye på og forebygge det, men den der "gidder ikke markere, ta ballen du, motstander" skjer uansett innimellom.

Inleggene der han som angriper på bakerste stolpe scorer er den mest irriterende av dem alle. Hver gang det er en nøkkelhendelse og jeg ser det går mot innlegg, så vet jeg det kommer til å bli mål. Nesten hver jævla gang. Det jeg har gjort er å sette backene mine på støtte og tett markering og til tross for flere gule kort, så får de takle hardt :p Mine offensive vinger har jeg også på støtte om jeg spiller mot lag med raske vinger på bortebane. Det er en del flere småting jeg har prøvd ut, men er ikke sikker på om det har så stor relevans. Om midtstopperene dine har en tendens å gå ut av posisjon for å jakte på den jævla vingen som kommer og skal legge inn til bug-mål, så kan du prøve å sette den også på mannsmarkering, og tett markering. Det er også lurt å holde backene dine litt dypere enn ellers om de er treige.

Det skal visstnok ha vært flere patcher som skal ha ordnet en god del på disse svimete 3d-motor bugsene, men til tross for at det er blitt bedre, så er det langt ifra borte.

Jeg har forøvrig også et hinsides høyt antall skudd/headinger i treverk, og da spesielt tverrligger. Hadde vært veldig interessant å sett statistikk på hvor mange av disse jeg har i løpet av en sesong.

Lenke til kommentar

Hei,

Noen som ønsker å dele /lage shortlist av de beste norske eller skandinaviske talenter i Football Manager 2013?

Shortlisten vil bli delt på en blogg dedikert til å hjelpe Football Manager fans - slik sett kan DU hjelpe utenlandske FM-spillere og bli kjent med og få tilgang til å kjøpe billige norske talenter (under 21 år)

Jeg kan dessverre ikke sende link til artikkel, men ta gjerne kontakt på PM eller epost for sp.mål eller mer informasjon.

Mvh

myPassion4FootballManager

Lenke til kommentar

Nå fikk eg etterhvert sparken i Malaga eter 2 sesongen, begynte å spille igjen i går etter en god pause. Spilte 16 kamper, tapte 13 av dem. Slapp inn 31 mål på dødball eller innlegg på disse kampene. Satt å krysset av på et ark hver gang motstanderen scoret på innlegg, eg derimot scoret fattige 6 mål på innlegg. Gårdagens værste må være 6-0 tapet mot Atletico der samtlige mål kom på innlegg. Må jo være noe som er skikkelig feil på dette spillet. Som eg skrev litt over her, prøvd absolutt alt av endringer, men når vingene får gå upresset til en god posisjon for å slå innlegg. Og at forsvarspillerne står som saltstøtter når balle blir stått inn kan ikke være noe annet en enn stor feil i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...