Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solgte en gang den beste brasilianske spilleren i spillet (kreativ midtbanespiller som og kunne spille på venstre og spiss) fra Vålerenga for £50 mill + 25% av neste transfer. Fikk vel økt lønnsbudsjettet mitt med et par tusen i uka og fikk 10% av summen i transferkassa. Det var gøy! (Styret godtok budet).

Lenke til kommentar

Har 2 på topp, en som oppspillspunkt og en fremmskutt spiss. Så tanken er at han skal ruve i luften og min andre spiss skal ta nedfallsfrukten. Fremskutte spissen som har farten hos meg :) Men Fremskutte spissen er nettopp kommet, så relasjonene må opparbeides.

Endret av Brann89
Lenke til kommentar

Om jeg kjører to spisser har jeg begge med fart. Alt for effektivt i FM.

Dette har jeg hatt et lite inntrykk av også, men jeg synes ikke dette er fullt så voldsomt i dette spillet (FM13) som det var før. Hurtighet og dribling, så hadde du en sikker målscorer i Tippeligaen. Jeg har testa ut forskjellige typer i dette spillet over flere sesonger, og oppspillspunkt er sykt effektivt om du har gode vinger med gode egenskaper i innlegg og at du konsentrerer pasningspillet gjennom flankene. Jeg har en spiss i Brann som har 17 i heading, 16 i jumping og 11 i hurtighet. Denne karen er helt sinnsyk når først innlegget kommer. Det er mål etter mål på hodet. Det mest effektive er å fyre innleggene på bakerste stolpe og sende spissen til å angripe den. Eventuelt bare fyre vingene til å legge inn til targetman om du bruker det. Dette er noe som forøvrig ikke funker noe særlig om du ikke fokuserer spillet ditt via flankene, eller klarer å få vellykkede innlegg. Jeg gjorde alt jeg kunne for få storkjøpet mitt med enorm hurtighet, avslutninger og dribling til å fungere, men det ble til at han fikk slite benken mens min gode header (som alt i alt er mye dårligere) får bøtte inn mål via sitt mørke hode. Dette har vært gulloppskriften for meg i alle fall. Ting må klaffe, selvfølgelig. Og taktikken bør bygges rundt spillerne. Om man gjør det, så funker nok det meste om man treffer godt nok. I tippeligaen er uansett mye hurtighet en fordel siden nesten alle lagene kun kjøper spillere med maks 12 i hurtighet. I alle fall på min save som er i 2016 nå.

Hurtighet har derimot vist seg å være nesten irrelevant når det kommer til oppspillspunkt(targetman) om man setter opp taktikken i forhold til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...