Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013


Anbefalte innlegg

Spiller på en save med United. Ronaldo syns ikke Real presterte så han ønsket seg bort i en alder av 31 år, så da la jeg fornuften til side og bare måtte hente han, 300mill for en 31 åring er noe jeg aldri gjør til vanlig, men det er jo Ronaldo... Fikk sin debut mot Chelsea, der svarer han med og bli BB, 9,9 rating og 4 mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme måte som spillere kan bli bedre gjennom rett trening kan også trenerene bli bedre gjennom å bli sendt på trener kurs /coaching licence. Er derimot usikker på om Ola Nordmann fra Notodden blir den neste Mourinho ved å gå gjennom alle kursene. Har nok noe med potensial osv å gjøre på samme måte som med spillere.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært litt vekke fra fm2013 så startet jeg på nytt igjen. Denne gangen med noe som så langt ser ut til å være det mest utfordrende jeg har gjort i 2013. Jeg skal prøve å få til Mjølner, Narviks stolthet.

 

De to første sesongene endte sånn passe: det er omtrent ikke spillere å få tak for denne klubben (sikkert ikke så veldig anerkjent). Første sesongen hadde jeg vel 300 stk å velge mellom, hvorav mesteparten er det reneste søppel. Endte midt på tabellen, forventet å unngå nedrykk.

 

Andre sesongen var det 100 stk jeg kunne velge mellom. Jeg endte midt på tabellen denne gangen også, men til tredje sesong var forventningene satt opp til å kjempe om opprykk eller bli mester. Selv om klubben har en svært mager stall, går i underskudd hver måned (selv innenfor et moderat lønnsbudsjett på 30k NOK i uken) og har kun 50 spillere å velge mellom på kjøpsfronten i tredje sesongen. Vi fikk toppscoreren i sesong 2, men han har ikke helt tatt seg opp så langt i tredje sesong.

 

Startelleveren ser slikt ut

 

I mål har vi en gammel keeperkjempe (bokstavlig så vel som i overført betydning). Han er ustabil som en aprilsdag og begynner å dra på årene. Etter ferdigspilt sesong mistenker jeg han nesten for å drive med kampfiksing. Jeg har sett at han minst to ganger i to forskjellige kamper har tatt utspark direkte til motstanderens spiss som så scorer. Begge disse gangene har jeg gått fra ettmålsledelse til uavgjort. 4 poeng borte bare der. I tillegg til andre ganger da han har gjort oppvasken hjemme og så glemt å ta av seg zalohanskene. Vi snakker naturligvis om

 

Knut Dørum Lillebakk

 

 

 

post-29517-0-28025000-1359299242_thumb.png

 

 

Forsvaret er så som så: jeg har en solid stopper (Jørgen Andersen), tre talenter med varierende kvalitet; Bendik Overrein på stopperplass, Aleksander Torvanger på høyre back og Johannes Rydså på venstreback.

 

 

post-29517-0-31557100-1359299185_thumb.pngpost-29517-0-71816000-1359299192_thumb.pngpost-29517-0-86127500-1359299227_thumb.pngpost-29517-0-85097100-1359299220_thumb.png

 

 

Midtbanen ser sterkest ut for min del, med mine tre J-er som arbeider der. Som en ballvinnende midtbanespiller har jeg Jimmy Fjelldalselv, dyptliggende playmaker er Jørgen Bakke og indreløper er Jens Andersen

 

 

post-29517-0-86929500-1359299206_thumb.pngpost-29517-0-85417900-1359299213_thumb.pngpost-29517-0-31125300-1359299235_thumb.png

 

 

Den aller svakeste delen av laget statsmessig er spissene mine. De er pinglete og ustabile. Måltyven min er Mats Tunstad, på den venstre siden er det fjorårets toppscorer Martin Ramsland som regjerer i en rolle som fremskutt spiss. På venstre side finner vi Espen Eide Nilsen i en litt småfrekk Trequartisa-rolle. Espen ble toppscorer i klubben i første sesong.

 

 

post-29517-0-81724100-1359299199_thumb.pngpost-29517-0-46795000-1359299262_thumb.pngpost-29517-0-21104000-1359299249_thumb.png

 

 

Sesongen begynte veldig godt. Mjølner var på førsteplass for en stakket stund, helt til den vanlige midtsesongsnedturen begynte der vi spilte en rekke tafatte kamper som endte med uavgjort eller tap. Så tok vi oss opp igjen og fikk heng på Mjøndalen og Lørenskog; disse klubbene har begynt å krige om opprykksplassen under nedturen vår. Det så faktisk ganske bra ut. Jeg spilte uavgjort mot Lørenskog, vant 4-0 mot Sortland men så, i sesongens tjueandre kamp datt Mjølner helt i do. Vi tapte 4-1 mot føkkings Senja. Der og da visste jeg at "that's it. That's all". Nok en sesong kastet bort. Jeg spilte tre uavgjort-kamper etter dette, og i den seks-og-tyvende kampen skulle jeg spille mot ligalederen. Mjøndalen. Bare for å gni det inn lot spillet meg vinne 1-0 over dem. Til deres store hell tapte Lørenskog slik at jeg ikke var årssaken til at de bommet på opprykk. Det som var litt mer irriterende var at Mjøndalen som fikk opprykket heller ikke hadde noen solide målscorere. De vant med 31 scorte mål og 10 innslupne. Lørenskog scorte noe mer, og jeg hadde selv 38 scorte mål, 18 innslupne.

 

Som identifisert i begynnelsen av sesongen var spissene mitt store problem. Det var ingen store målscorere der. Det er heller et dårlig utvalg på spillekjøpsfronten. I tillegg mister Dørum Lillebakk (har ikke råd til å gi han kontrakt), noe som ikke trenger å være så ille. Det er dog betraktelig verre at jeg også mister stopperkjempen min, Jørgen Andersen (også fordi at jeg ikke kunne gi han den lønnen han ville ha, 2200 nok i uken.). Dette var liksom sesongen min. Slik som det ser ut nå vil neste år bli dårligere. Med mitt hell så blir vel klubben satt under administrasjon og jeg må kvitte meg med de få ok spillerne jeg har i stallen. Hvor går vi så, lille venn? Ikke vet jeg.

 

Av og til er dette spillet sykt irriterende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å se hvilken treningskategori en trener er best i? Jeg kjøpte en fysisk trener og det står nå at treningskategorien han er best i er Styrke, jeg vil gjerne derfor se meg om etter en hvor treningskategorien er litt bedre i aerobic neste gang jeg skal signere en fysisk trener, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal finne ut av det. Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å se hvilken treningskategori en trener er best i? Jeg kjøpte en fysisk trener og det står nå at treningskategorien han er best i er Styrke, jeg vil gjerne derfor se meg om etter en hvor treningskategorien er litt bedre i aerobic neste gang jeg skal signere en fysisk trener, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal finne ut av det. Noen som kan hjelpe? :)

ja, du går inn på trening på lage ditt også på trenere :) så trykker du på den og da står de hva enkelte trenere er best til å trene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...