Bosch Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Da er det vel bare å starte en ny save? Har vel ikke sjans til å vinne Tippeligaen neste år uten dem? (Drage, Kara og Yttergård Jenssen) Endret 31. desember 2012 av Bosch Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Selv er jeg i fransk 3. divisjon, men ser at det er bare 5 runder igjen av Tippeligaen og Vålerenga ligger på sisteplass, bare 3 poeng unna 13. plass. Jeg tør ikke spille mer Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Den følelsen når man taper 0-3 i Supercupen, men er klart best, bommer på straffe og får mål feilaktig annullert for offside minuttet etterpå... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Annullerte mål flyr veggimellom i FM'13 føler jeg, har kamper hvor jeg gjerne har 2-4 annullerte mål og da gjerne 2-4 skudd i treverket også, alt i samme kampen... Skjønner meg ikke helt på verdsetting av spillere heller, har nå spilt meg inn i Champions League og slått PSG på hjemmebane, spilt uavgjort på bortebane og ligger sjokkerende gått an til å gå videre til sluttspillet. Har da spilt med nesten samme startelver i alle kvalifisering og rundespillkamper og til tross for dette så har verdien på mine unge lovende spillere knapt økt i det hele tatt? Opheim i mål er fremdeles bare verdsatt til typ 800'000kr, mens Eirik Hestad som har stort spilt i flere kamper her er fremdeles bare verdsett til knappe millionen? Spillere som Forren osv som ikke har spilt på flere måneder er enda verdsatt til 30mill. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Annullerte mål flyr veggimellom i FM'13 føler jeg, har kamper hvor jeg gjerne har 2-4 annullerte mål og da gjerne 2-4 skudd i treverket også, alt i samme kampen... Skjønner meg ikke helt på verdsetting av spillere heller, har nå spilt meg inn i Champions League og slått PSG på hjemmebane, spilt uavgjort på bortebane og ligger sjokkerende gått an til å gå videre til sluttspillet. Har da spilt med nesten samme startelver i alle kvalifisering og rundespillkamper og til tross for dette så har verdien på mine unge lovende spillere knapt økt i det hele tatt? Opheim i mål er fremdeles bare verdsatt til typ 800'000kr, mens Eirik Hestad som har stort spilt i flere kamper her er fremdeles bare verdsett til knappe millionen? Spillere som Forren osv som ikke har spilt på flere måneder er enda verdsatt til 30mill. Rart. Kan ikke huske at jeg har særlig mange annulerte mål, men skudd i treverk har jeg mye av. Nesten hver kamp. Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hentet inn en mye bedre erstatter for Drage enn drage selv, nemlig Javier Canteros! I første kampen legger han opp til 2 mål på ondrasek, og blir MOTM med 9.0 Har også hentet Selnæs fra RBK og Galan gratis fra epsanol. Ser lyst på fremtiden Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 MOTM andre kamp også med 9.0 i rating. 2 Målgivende i en kamp vi vant 1-3 mot Strømsgodset! Noen andre som har prøvd han? Ser ut som han har en helt syk innvirkning på laget! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Bare jeg som er übersær og hater å hente inn utlendinger som erstatning for nordmenn, ikke uten grunn at stallen min består av 99% ungt og norsk. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Bare jeg som er übersær og hater å hente inn utlendinger som erstatning for nordmenn, ikke uten grunn at stallen min består av 99% ungt og norsk. Nope - jeg føler meg egentlig rasistisk her jeg spiller. Men jeg vil helst ha ett norsk lag... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Problemet er at norske spillere fra starten av på FM er rævva. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Tja. Er i 2022 og har kun 7-8 spillere i klubben med RBK som er regnet som utlendinger. Problemet er at norske spillere fra starten av på FM er rævva. Kommer seg! Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg er i 2019, startet med en Norsk klubb som ikke kunne hente noen gode nordmenn i starten, og nå er de langt utenfor min rekkevidde. Det har så langt kommet opp en regen i Norge som har et internasjonalt potensiale. Han spiller selfølgelig ikke i Norge. For å summere - dårlig med Norske spillere. Jeg har satset brutalt på Norske spillere, og har derfor pdd kun 7-9 utlendinger. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Startet ny save med custom database som inkluderer lag helt ned i Norsk 6.div. Gikk ubeseiret gjennom første sesong med mitt lokallag Bremnes (5.div Hordaland Avd. 3) og vant med 4 runder igjen å spille. MEN siden samtlige spillere (som alle var newgens) var på ubetalte amatørkontrakter, gikk 22 av mine spillere til andre klubber endt sesong. Aaargh. Gir opp. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Er ganske håpløst med amatørkontrakter ja, var hovdgrunnen til at jeg stakk fra FC Bleid Molenbeek.. Håpløst å avansere i systemet når en etter hver sesong mister sine beste spillere. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Lastet en gang ned samtlige norske divisjoner til FM12. Etter 4 uker hadde jeg mistet 11 spillere og ingen ville inn til meg så jeg ga opp. Problemet er ikke nødvendigvis amatørkontraktene, men heller det at i virkeligheten begynner ikke spillere i 5. divisjon å spille for en klubb som holder til 7 timers kjøring unna... Prøvde også å lage en spiller som var meget god, men jeg satt kjærligheten for klubben på det desidert høyeste. Det tok hele 3 måneder for han dro! Suksess! 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Utrolig vanskelig å ha suksess med lag nedover i de norske divisjonene ja, elsker å starte i 6. Divisjon med mitt lokale lag (må inn i editor og faktisk ta de ned fra 4. Divisjon). Det som er morsomt er at alt er helt åpent, null forventning eller krav fra noen som helst og med et halv godt opplegg og god taktikk så har du grei sjanse på å rykke opp nesten uansett lag og spillermateriell. Men herfra og ut blir det et par problemer, for det første så mister du gjerne halve laget om du først har litt suksess. Dette er utrolig snodig og overhode ikke realistisk da de fleste som spiller på lokale lag fra 3. Divisjon og nedover stortsett spiller det dette laget fordi det er lokalt. At du umiddelbart etter en suksessfull sesong forsvinner til en eller annen ukjent 2-4. Divisjons klubb på andre siden av landet etter å ha rykket opp fra 6. til 5. Divisjon er helt høl i hue, normalt betyr det ikke nødvendigvis bedre lønn eller spillervilkår heller. Så halve laget forsvinner altså med engang det er tegn til litt suksess, forsvinner til helt ukjente lag helt uten ambisjoner og det gjerne helt gratis uten noen bedring i lønn. Utrolig frustrerende og irriterende, og overhode ikke realistisk. At du har et talent eller to som kan bli sniffet opp av bedre klubber om de leverer over tid i lavere divisjoner er en ting, det at halve laget automatisk forsvinner etter opprykk til 5. Divisjon er noe helt annet. Det positive er dog at du gjerne får generert en bunke nye spillere som nødvendigvis ikke er så veldig mye dårligere, så du kan fint klare å klatre fra 6. helt opp til 4. Divisjon selv om du gang på gang mister halve laget og mye basically begynne fra scratch for hver sesong. Du kan vell til og med sniffe på 3. Divisjon om du har en god dose flaks. Men dette er jo ikke poenget, jeg starter i 6. Divisjon med mitt lokale lag fordi jeg ønsker å bygge en skikkelig fotballklubb og et skikkelig lag. Jeg ønsker å sakte men sikkert bedre økonomien, bygge ut stadion, få opp begeistringen og interessen rundt klubben og ikke minst skape sportslig suksess så vi med tiden kan begynne å lukte på Adecco og kanskje til og med Tippeligaspill. Dette er komplett umulig sånn som spillet er bygget opp og fungerer når du spiller i såpass lave divisjoner, du kan jo ikke tjene penger eller få bygget opp noen økonomi i klubben og da kan du jo bare glemme å få holdt på relevante spillere, få bygget ut noen stadion osv osv.. Og da blir fort 3. Divisjon det absolutte maksimale du kan få til med klubben, med en god posjon griseflaks. Du har egentlig bare to valg, du kan prøve å få på plass skikkelig kontrakter på de gode spillerne dine og gi dem helt banale prislapper så de aldri blir kjøpt. Problemet med dette er at økonomien og tilstanden til klubben gjerne ikke åpner opp for skikkelige kontrakter, og med amatørkontrakter så kan vell spillerne gå etter eget godtbefinnende uansett hvilken pris du måtte sette på spilleren. Om du først klarer å komme rundt dette delikate problemet så kan du jo banne på at du får ett stykk forbannet spiller når du priser han ut av markedet. Alternativ nummer to blir å jukse litt, du må bruke en save-game editor eller endre på databasen med FM'13 editoren før du starter. Her endrer du da klubbens status fra amatør til profesjonell og gir alle spillerne dine 2-4år proff kontrakter så du kan nekte dem å bli solgt om du ønsker det. Dette er det jeg faller på, får da beholde laget selv om spillerne gjerne blir litt grinete når jeg ikke lar dem gå til "bedre klubber" men jeg har da hvert fall en stamme å bygge på og jeg kan faktisk få inn litt penger når jeg først gir slipp på noen spillere. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hva vil eksentrisitet for keepere si? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Evnen til å gjøre noe uforutsett. Hos en dårlig keeper (lavere liga) gjøre det ikke noe med høy eksentrisitet, da han av og til varter opp med syke redninger, ville utrusninger og sånnt. Føler det er en slags wild card stat, siden han da også er mer utsatt for å gjøre tabber. Takle spisser, ruse ut bare for å bomme på ball, etc. Så når jeg spiller med store klubber og trenger en stabil og god keeper, så går jeg ikke for en med 20 i eksentrisitet. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Prima eksempel på keeper med høy eksentrisitet er Fabien Barthez, f.eks. Lenke til kommentar
elx90 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg går alltid for en med lav eksentrisitet. Helst under 8... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå