Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry for dobbelpost, men har et lite problem. Muniain har vist seg å være en fantastisk erstattning for Llorente hittil, men han har begynt å bli lite tilfreds pga. store mengder med trening. For øyeblikket har jeg satt fokus på styrke, og ny posisjon som spiss. Mengden står på lett, og likevel klager han på arbeidsmengden. Dog har dette fokuset bidratt til positiv utvikling. Hvordan får jeg han til å slutte å syte uten at det går utover progresjonen hans på trening?

Lenke til kommentar

Om dere ikke allerede har lest savegame rapporten fra FM-Norge som ble skrevet av en meget tolmodig og flink fyr.

 

Den varer fra 07/08 sesongen og til 2065/66 sesongen om jeg husker rett. Har du tid og interesse for slikt, les ivei :)

 

http://www.fmnorge.c...orges-stolthet/

 

NB: Den er på 102 forumsider, så det blir som å lese en bok mer eller mindre som handler om en person sin savegame på fm08.

Endret av Matsemann1
Lenke til kommentar

Faen så jævla kipt. Nå har det gått så bra i ligaen og i CL. Men så plutselig stopper alt opp. Spillerene mine prestere langt under nivå, skaper knapt sjanser. Skårer dem, så kommer motstanderen rett opp å skårer.

 

Men dette skjedde etter at spillerene mine klage over for mye trening, så eg satt treningsopplegge fra meir kamptrening til mindre kamptrening. Litt mindre skader er det blitt, mn kva hjelper det når spillerene mine er blitt elendige.

 

Kan virkelig ikkje skjønne at det skal så lite til. Er dem blitt for høge på seg selv ettersom ting har gått så bra eller er dem rett og slett nervøse

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er skrevet om dette tidligere, men når det gjelder denne berømte homegrown-regelen. Hvordan skal man få til en god balansegang her når man velger et norskt lag? Mange av spillerne er jo midt på tre eller under, og man har jo alt å tjene når det gjelder å kjøpe inn andre spillere.

 

Allikevel er det ikke mye man får gjort når maks 9 er fylt opp! Tips her?

 

Og hvordan får man en spiller klassifisert som homegrown igjen?

Lenke til kommentar

Skifte av taktikk og gå for en ren DM i stedet for 3 MC ser ut til å være bra. Eneste smellen jeg har gått på er 1-2 borte mot Everton.

 

Er nå november og har 3 veldig vanskelige bortekamper. Blir spennende å se hvordan det går.

 

Største skuffelsen er Podolski som jeg rett og slett ikke får til å fungere. Djourou er den største overraskelsen. Har mer eller mindre spilt seg inn fast på høyre back.

Lenke til kommentar

Eg er no komt til 2019 med Arsenal. Og detta var min første og einaste save til no på FM 13, elsker saven så mykje att blir nok ikkje ny save på lenge, spessielt etter Guardiola kom til United. Då har Arsenal - United blitt nye dueler nett som 90-tidlig 2000talet og me vinner no PL annkvart år og me møttest også ofte i CL finalen.

 

Har til no 11gull, 9sølv og 0bronsjer med Arsenal.

 

Og som alltid på fm så satser eg ungt så tar med noken bilde av noken regans spelera:

N'Simba: Verdt i klubben i 2sesonger etter gratis overgang fra Juventus.

1356902335.png

Flenley: Har no verdt her i 4,5år, etter blei hentet fra Everton etter ønske av han som Arsenal supporter

1356902336_1.png

Cunningham: Blei hentet sammtidig med Flenley så også verdt i 4,5år

1356902336.png

Schwaab: Blei hentet som 16åring, og derfor verdt her i 6,5 sesonger

1356902614.png

Aboul Magd: Kom nettopp etter han ønsket nye utfordringer, sjukaste spelar!

1356902614_1.png

Lenke til kommentar

Spesielt. Eikrem hadde godtatt et kontraktstilbud fra meg hvor han skulle tjene 20 000 pund i uken. Når jeg så hvilke andre klubber som også hadde tilbudt han kontrakt, endret jeg på kontraktstilbudet til 25 000 i uken. Agenten avbryter forhandlingene da han mener vi er milevis i fra hverandre.... Han ville altså ikke diskutere en gang. Hva faen?

Lenke til kommentar

Startet med en ny save rett før jul, da falt valget på Wolves i Npower Championship. Målet var å ta de opp til PL så fort som mulig å etablere oss der. Vi klarte oss til play-off første sesongen, og gikk videre derifra opp til PL.

 

Det som har imponert meg mest er at vi nå, den første sesongen i PL etter opprykket, er med å kjemper om en plass i Europa til neste år. Og ligger godt an til å komme topp 4. Morsomt.

Lenke til kommentar

Tromsø

1. Sesong

Gull i TL

Sølv i cupen

 

2. Sesong

3 plass TL,

gull i cupen

siste plass i gruppespillet med 1 seier mot Juventus. (Var i gruppe med Ath. Madrid, Juve, Bayern).

 

Har nå solgt kara, drage og yttergård jenssen. Hvem burde jeg kjøpe til 2014 sesongen? Føler jeg kommer til å slite, men har greit overgangsbudsjett på 30m.

Lenke til kommentar

Hvorfor solgte du disse nøkkelspillerne? Er det noe jeg har lært av å spille Tippeliga i Football Manager og Championship Manager i endel år nå så er det å ikke gi slipp på gullkorn i spillerstallen om det ikke skulle komme helt uimotståelige tilbud hvor jeg kan garantert hente inn en god erstatning, eller at spilleren rett og slett blir grinete og ikke vil fortsette i klubben om jeg ikke selger.

 

De færreste lag i Tippeligaen er attraktive for selv halv gode spillere, så det å erstatte toppspillere som Kara, Drage og Yttergård Jensen blir ofte veldig vanskelig og eneste måten å få skikkelige erstatninger er gjerne fra andre skandinaviske klubber, eller free transfer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...