Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående den patchen som kom for en stund tilbake, er det bare å laste den ned i Steam og "bada-bing-bada-boom"? Jeg startet Steam og så at det sto noe sånt som "FM13 laster ned", når den nedlastingen var ferdig startet jeg bare FM.

 

Dessuten, er det bare meg eller er FM blitt forferdelig tregt i år? Dette er ingen kraftpakke av en maskin, men FM12 fungerte rimelig bra. Nå tar det nesten flere minutter å lagre spillet før jeg får avsluttet det.

Lenke til kommentar

Det er noe veldig rart med FM13 når det kommer til oddssetting til kamper og hva "ekspertene" spår og forventer av utfall i kamper.

 

Er altså på min første sesong med Molde, har gjort ganske mye i klubben ved å stortsett kvitte meg med alt ikke lokalte spillere over 22år, skaffet en god dose talenter og forsøker å bygge ett ungt og slagkraftig lag med unge norske spillere.

 

Dette har gått over all forventning, seriemesterskapet er så godt som sikret endel runder før sesongslutt, er i cupfinalen og var griseheldig med trekningen i Champions League kvalifiseringen.

 

Det er jo greit nok, men selv i bortekamper mot Tromsø og Strømsgodet som er de to klubbene sammen med meg som har sanket soleklart mest poeng i serien så blir jeg fortalt at vi er soleklare favoritter før kampstart, og det hele tok kaka når jeg plutselig var favoritt til å slå PSG på bortebane i Champions League og hvor "ekspertene" sa at jeg og fansen burde være veldig skuffet over 3-3 i Paris (!)

 

Heldigvis er ikke fansen like skutt i hode så de var strålende fornøyd med uavgjort, men hva i allverden skjer med at både odds og eksperter setter Molde som favoritter på bortebane i ett Champions League oppgjør hvor jeg ikke engang kan stille toppet lag mot PSG i Paris i slutten av 2012? Er jo rene vanvidd og komplett umulig å leve opp til.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke min særdeles offensive måltyv være så snill å holde seg framfor vingene bare en eneste gang... og hvorfor kan ikke spillerne gjøre noe av det de fikk til gang ¨på gang i treningskampene? Eller er motstanderne i ligaen så gode at spillerne mine bommer på åpent mål? Og når vi ligger under i sluttminuttene og jeg ber dem om å få ballen fram så fort som overhodet mulig, hvorfor står backene mine og sentrer tilbake til keeperen?!?!?!??!?!??!?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Investerte endelig i FM 2013 under Steam salget. Spilt 1 sesong med Arsenal nå. Vant FA og Ligacup. Noe heldig i FA, Møtte bare jalla motstand i hele turneringen. QPR i finalen liksom, haha. Litt mer fornøyd med å slå Tottenham i ligacupen før de et par uker senere slår meg 5-0 (!) i serien.

 

Ender antagelig på 4 plass i PL. Må bare slå Villa hjemme i siste kamp så er den sikret.

 

Fornøyd med sesongen, men må bruke preseason til å tweake på forsvaret. Har sluppet inn hele 54 mål! En del skyldes nok skader. Hadde en periode ingen backer og Vermaelen ute.

Lenke til kommentar

Etter 1-2-3 på de 6 første seriekampene har jeg tatt noen avgjørelser angående taktikken. Fra nå av skal det drilles konstant på 4-3-2-1 hjemme og 4-2-3-1 og 4-1-2-2-1 borte. Problemet har ikke nødvendigvis vært at jeg slipper inn for mye bak, det er heller det at vi plutselig ikke skaper sjangser. I to av de tre tapene slapp vi kun inn ett mål og det kom på dødball så såntsett er det ikke noe stort problem. Irriterer meg bare at i ligaen er det 6 lag som rykket direkte ned og null kvalikk.

 

x--x--x--x

------------

--x--x--x--

x---------x

-----x-----

 

x--x--x--x

---x--x----

--x-x-x---

-----------

----x-----

 

x--x--x--x

-----x----

--x----x--

x---------x

-----x-----

Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg om hvilke av disse to jeg skal signere:

 

Lorenzo Insigne - Koster meg £9,5 mill + £52K lønn

post-186929-0-10807200-1356750164_thumb.jpg

 

Juan Manuel Vega - Koster meg £5,75 mill + £12K lønn

post-186929-0-03275600-1356750173_thumb.jpg

 

Har allerede Mattia Destro og Carlos Fierro som unge spisstalenter. Hadde egentlig tenkt å rotere på disse to på topp, og jeg hadde da bare tenkt å signere en reservespiss som også kunne spille i andre roller. Meeen så kom jeg over Vega. Føler han har så gode stats som 19 åring at jeg ikke kan la sjansen gå fra meg. "Regen" allerede sommeren 2013 er ikke spesielt kult, men....

 

Insigne ser ikke spesielt deilig ut på det første bilde, men om jeg skal tro på "footballmanagerstory.com, blir han en koselig spiller om få år.

post-186929-0-74377600-1356751375_thumb.jpg

 

"Napoli have not been weakened by the sale of Lavezzi, because this young man has stepped into those shoes. He is able to play up front or on the wing, as could Lavezzi. With good finishing , first touch and technique combined with deadly pace and agility, Insigne is very capable of leading the line, but looks like he would be more effective as an Inside Forward to me. For 10m you can’t pass up the opportunity, whether you need a back up or first choice, Insigne is one of the best options available. Best buy rating: 8.5/10"

 

Kan se for meg at Insigne fort tar plassen på venstre ving som brytende spiss.

 

Hvem ville dere gått for? Jeg har ikke råd til begge. Har £11,6 igjen av overgangsbudsjettet og burde egentlig kjøpt en midtstopper, men jeg fant ikke noe digg til under 13 mill.

Lenke til kommentar

Har noen prøvd 3-5-2? Det er en taktikk jeg gjerne kunne tenkt meg, men hvert norskt fotball-fiber i kroppen sier at alt annet enn 5 i forsvar er gudsbespottelse.

Har prøvd det en del i år, er morsomt. Syns det funker ganske bra. Det største problemet er å skaffe vingbacker som er gode nok. Men jeg liker'e.

 

Edit: Greia er at det går an å spille skikkelig defensivt med det, da man i praksis har fem i forsvar. Og ditto angrep, dersom vingbackene er gode offensivt.

 

3-5-2/-5-3-2, det funker.

Endret av JR Ewing
Lenke til kommentar

Har et lite problem med fargene på FM. tenkte å laste inn et nytt i FM, men jeg var ikke særlig fornøyd med dette. Byttet derfor tilbake til vanlige skinnet, men så forandret plutselig fargene seg på spillernavnene etc. Har prøvd å tilbakestille farger etc. men ingenting fungerer. Noen som vet noe? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...