Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Selv liker jeg også å ha coveret osv..

Men viss han er en som ikke spiller FM hvert år osv. er det ikke sikkert han er så opptatt av å ha coveret, men om han har spilt spillet i mange år og det er et fast spill for han er det kanskje litt viktigere...

Men som sagt tidligere, litt individuelt og forskjellig fra person til person!

Lenke til kommentar

Har noen av dere erfaring med en av disse formasjonene:

 

4-2-3-1 (2 defensive midtbanespillere)

x--x--x--x

---x--x----

-x--x--x--

-----------

-----x----

 

4-3-2-1

x--x--x--x

------------

--x--x--x--

---x--x----

-----x------

 

Til vanlig spiller jeg med 4-1-2-2-1 og den har fungert ganske bra, skjønt den var eksepsjonell i treningskampene. Med engang vi startet på ligaen så sluttet spissene mine å treffe mål. Siden min nåværende fomasjon har en defensiv midtbanespiller så vet jeg ikke om det blir "overkill" med en annen formasjon med 2 av dem.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kjempesuksess med:

 

----------------- Keeper -------------------

------- Stopper -------- Stopper---------

Wingback -------------------- Wingback

-------------- Ball winning ---------------

---- Trequartista --- Attack Mid. ------

Winger ------ C. Forward ----- Winger

 

 

Altså en keeper, to stoppere hvor en er "cover" og andre er "stopper", to wingbacker hvor begge er offensive, en sentral midtbanespiller som "ball winning - defensive", to fremskutte midtbanespillere en trequartista og en attacking midfielder begge offensive, to winger som er support og en complete forward.

 

-----------X----------

------X--------X----- Cover / Stopper

X-------------------X Offensive

-----------X---------- Ball winning

------X--------X----- Trequartista / Attacking Midfilder

X---------X--------X Support / Complete forward / Support

Lenke til kommentar

Instinktet mitt sier meg at dersom jeg hadde gått ut sånn ville vi blitt voldtatt verre enn en full sekretær på et julebord. Jeg er generellt sett skeptisk til vingbacker da jeg føler at fullbackene mine henger langt nok etter til vanlig.

 

Av en eller annen grunn virket det som om spillerne mine "slo av" når serien begynte. Vi herjet i treningskampene og endte vel med en målforskjell på ca. 22-4 med blant annet uavgjort borte mot Bordeaux hvor vi ledet fram til det 83 minutt og et meget knepent tap mot Lille (jeg spiller i fransk 3. divisjon). Spissene og vingene mine traff på nesten hvert skudd, men i ligaen har vi noe sånt som 20% uttelling.

Lenke til kommentar

Den taktikken er langt mer offensiv enn jeg startet med, men mitt mål med å få i gang et helnorsk Molde lagt med stort sett utelukkende ungetalenter har fungert langt bedre enn jeg hadde forestilt meg og jeg gjør det stort sett alltid bedre jo mer offensivt jeg spiller, med den taktikken der så er knapt motstanderen på min banehalvdel iløpet av en hel kamp. Dog når de først kommer seg over så blir det fort farligheter.

Lenke til kommentar

Starter en karriere med Southampton og føler jeg trenger ny midtstopper, venstre back og defensiv midtbanespiller, ihvertfall en av posisjonene skal forsterkes. Noen som har hatt suksess med en billig spiller i en av disse posisjonene? Eventuelt fungerer det fint å låne en spiller eller to også. Noen ideer? Håper på at jeg kan slite meg til midten av tabellen og har fått et overgangbudsjett på £5,25 millioner for å nå nettopp det målet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kjempesuksess med:

 

----------------- Keeper -------------------

------- Stopper -------- Stopper---------

Wingback -------------------- Wingback

-------------- Ball winning ---------------

---- Trequartista --- Attack Mid. ------

Winger ------ C. Forward ----- Winger

 

 

Altså en keeper, to stoppere hvor en er "cover" og andre er "stopper", to wingbacker hvor begge er offensive, en sentral midtbanespiller som "ball winning - defensive", to fremskutte midtbanespillere en trequartista og en attacking midfielder begge offensive, to winger som er support og en complete forward.

 

-----------X----------

------X--------X----- Cover / Stopper

X-------------------X Offensive

-----------X---------- Ball winning

------X--------X----- Trequartista / Attacking Midfilder

X---------X--------X Support / Complete forward / Support

 

Hmm... kunne vært fristende å prøve, skjønt jeg er redd jeg blottlegger meg bakover og at spissene mine ikke er gode nok til å score nok mål. Å spille inn 3 mål per kamp fungerer kun dersom du scorer 4-5 mål også.

Lenke til kommentar

Starter en karriere med Southampton og føler jeg trenger ny midtstopper, venstre back og defensiv midtbanespiller, ihvertfall en av posisjonene skal forsterkes. Noen som har hatt suksess med en billig spiller i en av disse posisjonene? Eventuelt fungerer det fint å låne en spiller eller to også. Noen ideer? Håper på at jeg kan slite meg til midten av tabellen og har fått et overgangbudsjett på £5,25 millioner for å nå nettopp det målet.

Gled deg til et sinnsykt overgangsbudsjett neste sesong, hvis du overlever 1 sesong i PL :)
Lenke til kommentar

 

Av en eller annen grunn virket det som om spillerne mine "slo av" når serien begynte. Vi herjet i treningskampene og endte vel med en målforskjell på ca. 22-4 med blant annet uavgjort borte mot Bordeaux hvor vi ledet fram til det 83 minutt og et meget knepent tap mot Lille (jeg spiller i fransk 3. divisjon). Spissene og vingene mine traff på nesten hvert skudd, men i ligaen har vi noe sånt som 20% uttelling.

 

Det der har jeg merket tidligere. Da virket det som at jo bedre jeg gjorde det i treningskampene, jo dårligere ble det når ting startet for alvor og vice versa...

Lenke til kommentar

Faen så kjipt, går inn på Kampoppsettet å se at eg skal Spille mot Tromsø i cupfinalen og 4 dager etterpå skal eg møte Rosenborg som blir finale for kven som vinner ligaen. Heller vinne ligaen enn Cupen, så eg stiller med et reservepreget lag. Det går som det må gå, selv om Finne kunne ha gjort et sensasjonelt comback for laget med nesten hattrick, men tapte 3 - 2. Så gjør eg meg klar for "Finalen" mot Rosenborg og da får eg meg et overrasket syn. Kampen spiller ikkje før om 14 dager! Faen, da kunne eg ha stilt med toppet lag. Jaja, sjekke oppsettet betre neste gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...