Gå til innhold

FM13 - Football Manager 2013


Anbefalte innlegg

Legg til Aleksander Groven også, så har du litt å velge i.

Ble til at jeg fikk kjøpt meg både Vilsvik, Våge Nilsen, Aleksander Groven og Bård Finne ;) Prøvde meg på Ruben Yttergård Jenssen også og fikk godkjent ett bud på han, men han valgte heller å gå til Hoffenheim. Når jeg spiller med RBK så prøver jeg alltid og hente Ruben og det pleier som regel og gå i boks, han pleier også å bli meget god i klubben :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Startet min nye everton save med en safe possession style taktikk, asymetrisk faktisk med venstre fullback, 2 stoppere og høyre wingback, en def mid, 2 sentral, en offensiv mid på høyresiden av midten (ikke ving) og en venstre ving + spiss. Lite mål begge veien så ble kjedelig (selv om jeg var ubeseriet med den)

 

Skiftet til en mer "all out" taktikk, mer like den jeg brukte i FM12 med vanlige fullbacks og stoppere, 2 mid (Ballwinning og deep laying playmaker) inside forwards på vingene, advance playmaker på offensiv og spiss (advanced)

 

Mye mer morsomme kamper, men mye mer nærvepirrende hehe. Tapte mot city 0-2, men kunne lett vært 2-0 hehe.

Lenke til kommentar

Ble til at jeg fikk kjøpt meg både Vilsvik, Våge Nilsen, Aleksander Groven og Bård Finne ;) Prøvde meg på Ruben Yttergård Jenssen også og fikk godkjent ett bud på han, men han valgte heller å gå til Hoffenheim. Når jeg spiller med RBK så prøver jeg alltid og hente Ruben og det pleier som regel og gå i boks, han pleier også å bli meget god i klubben :D

Jeg fikk Ruben til RBK :)

Lenke til kommentar

Hvor lavt har du forsvarslinja da?

 

Ca så lavt

 

post-29517-0-70908200-1352401884_thumb.jpg

 

Som dere ser får jeg ikke rullet ned under der jeg velger kontringer, så det er jo litt trist.

 

Ellers virker det som det er lettere å få utenlandske spillere til å spille nede i de engelske divisjonene. Jeg hadde desverre arvet et stygt overskredet lønnsbudsjett slik at jeg ikke kunne tilby så store summer til spillere. Dette var frustrerende ettersom Bård Finne var villig til å spille for Salisbury for 10000 kr i uken. For en spiller av det kaliberet er det jo omtrent gitt bort. Etter en stund kom Moille og snappet fyren. Jeg håper at han ikke får spille i Molde slik at jeg kan få klørne i han.

 

Det er også utrolig mange norske spillere som blir proffer. Pussige greier...

 

Edit: Jinxa visst folkene mine litt. Tapte 4-2 og stoppere og alt slikt hadde vurdering på rundt 5.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Denne superduperkeeperen min må ha bestukket de som setter vurderinger på spillerne. Han gjorde et selvmål og ellers ikke så mye i en kamp jeg vant 4-1, men presterte likevel å få 8 i rating.

 

Ellers er det litt irriterende at mine unge spillere som vil gå på lån ikke går direkte til meg, men ut i avisen for at jeg i så fall kan svare på at "ja dere kan få gå på lån". Så beklager de at de desverre måtte gå ut offentlig. Toskahovve! Jeg synes også at det var vanskelig å få lånt ut spillere selv om de var higen på det. Ingen er interessert i mine unge talenter. Men på den andre siden får man lånt ganske gode spillere selv uten noen protester.

Lenke til kommentar

Syntes det virker å være noe muffens med simuleringa i 2013 utgaven, var det tidvis i 2012 utgaven også.. Nå spiller jeg for det meste norsk fotball, men tidligere typ 2011 utgaven og tidligere så ville typiske topplag i Norge (Rosenborg, Molde, Tromsø) stort sett alltid kjempe i toppen og antatte bunnlag (Sarpsborg 08, Sogndal, Sandefjord og liggende) stort sett alltid kjempe for tilværelsen.

 

I 2011 og 2012 så syntes jeg det er helt bingo om det er Rosenborg, Molde eller Tromsø som kjemper i toppen, eller om det er Sandnes Ulf, Stabæk og Hønefoss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...