bObleJet Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Bruker: bObleJet Deltagernivå: Entusiast Utstyr: D600, AF-D 35/2 Nytt kamera, ny bydel, ny anledning til å komme seg ut. Kommer ikke til å binde meg til et fast tema for bildene, så det blir nok litt av hvert. Har børstet liv av mitt gamle 35mm objektiv som har levd et liv på hyllen etter at jeg kjøpte D300, et kamera som ikke likte objektivet i det hele tatt. Skal og prøve å holde meg helt unna beskjæring i etterkant. Og et takk på forhånd til Tomsi som sparker alle sofagrisene ut nå i høstmørket. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 1. Oktober Lunch i det fri f/3.2, 1/100 sek, Iso 320 Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 2. oktober Blå dag f/3.2, 1/100 sek, Iso 110 Begynner jeg å ane et tema? 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Svært som folk har skaffet seg det splitter nye D600 da. Dere forsøker sikkert å friste meg til å få meg noe nytt. Den lunsjen så heller stusselig ut, men tilpasset årstiden da. Den blå dagen ser nesten ut til å ha blitt skutt på, flott kontrast mellom det lyseblå og det rustrøde. Rust blir for øvrig aldri feil her på forumet. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Var nesten nødt til å kjøpe D600, bestilte D800 når den kom (hos Japanphoto) men det ble aldri levert så jeg avsbestilte det i slutten av juli... Og når fruen hadde sagt ja til D800, da ble det D600 som jo er "mye" billigere... mindre minus på kontoen og blidere frue som resultat. Hadde planer om noe kirkegårdsrelatert i dag, men glemte kamera på kontoret. Har en følelse av at det blir mye forfallsrelaterte bilder de neste ukene... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 k.n.b - du må passe deg - D600 er såpass bra at jeg vurderer den Tror jeg stor over lunsj; men jeg kan leve med slike blå dager. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 3. oktober f/2, 1/100 sek, Iso 200 En siste hilsen og takk... Dette bildet gjorde seg bedre inne i hodet, enn på skjermen... får unnskylde meg med at det blåste kraftig fra nord og regnet så gutten var god og våt igjennom svartdressen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hm. Kirkegård og svartdress høres ut som en helsvart dag. Bildet er for så vidt talende nok. Tom: Hva er det jeg hører? Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Fine bilder alle tre, men den siste ble mest spesiell for meg, skikkelsen bak støtta, alt ute av fokus - ikke alltid feil det.. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Liker forfallsrelaterte bilder, så jeg skal fölge med her. Så langt er dog 3. oktober. favoritten. Mystisk og nesten litt skummel, nice! Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 4. oktober f/3.5, 1/320 sek, Iso 320 idiot prayer - every home is wired Nok en dag i Bergen som har budt på ubehag fra oven, ihvertfall hver gang jeg har hatt mulighet til å gå ut... Men det positive er at jeg må gjøre noe annet enn det jeg i utgangspunktet hadde planer om, og må bevege meg utenom komfortsonen min... Takk for hyggelige kommentarer. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Stilig. Diagonaler over alt. Tror dette må være min favoritt i tråden så langt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Morsom "dagen derpå"-lønsj. Eller - kanskje mer "årstiden derpå"? Den blå dagen var fin og bra rusten - forestilte meg plutselig at det var fra et marinefartøy, hvor de gamle bulkene etter kuler har begynt å rustne.. Artig kirkegård - har selv kommet fram til at jeg skal passe på å ikke skarpe opp den slags bilder - de kler å være duse.. Linjene og trådene 4. oktober er glimrende - passer også fint med vignetteringen her. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Blå dag er helt i min gate. Flotte farger og balanse i bildet. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Liker godt den siste her, eneste som mangler er noen pip-piper på ledningene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Tom: Hva er det jeg hører? Er ferdig med å sloss med vindmøllene idiot prayer - every home is wired Herlig virvar. Liker godt den siste her, eneste som mangler er noen pip-piper på ledningene. Er ikke sikker på dette med pip-pip'ene. Synes det er for korte lednings-strekk til de. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 5. oktober f/7.1, 1/200 sek, Iso 320 ...til ramius...with love? I've seen your picture Your name in lights above it This is your big debut It's like a dream come true And when you smile for the camera I know they're gonna love it I like your pin shot I keep it with your letter Done up in blueprint blue It sure looks good on you So won't you smile for the camera I know I'll love you better Peg It will come back to you Peg It will come back to you Then the shutter falls You see it all in 3-D It's your favorite foreign movie Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Det er dårlig gjort å både poste et såpass stilig bilde, og legge ved teksten til et av Steely Dans mesterverk Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 flotte greier. Skal følge med utover. 4. og 5. er foreløpige favoritter Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Klesklyper på en snor er en klassiker, har begått den selv også. Ganske minimalistisk her (noe jeg anser som positivt) med dominerende diagonaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå