Gå til innhold

Sigøynere stjal aluminium - knuste bilen deres

Anbefalte innlegg

1348861275401_122.jpg

(VG Nett) Lastebileieren mener sigøynere har stjålet fra ham i månedsvis. Fredag tok han både loven og girspaken i egne hender.

Lastebileieren, som er fra Ålesund-området og ønsker å være anonym, hevder at han og firmaet hans har vært plaget av at diesel, bilbatterier og andre verdifulle deler har forsvunnet i månedsvis.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10054262

Endret av Magical Mystery Tour Guide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(VG Nett) Lastebileieren mener sigøynere har stjålet fra ham i månedsvis. Fredag tok han både loven og girspaken i egne hender.

Et utmerket tiltak.

Hvis sigøynerne føler seg urettferdig behandlet av lastebileieren så får de bare anmelde - og se på at anmeldelsen blir henlagt på timen, akkurat som alle anmeldelser av den type kriminalitet de selv står for blir henlagt nærmest automatisk.

Da må de selvfølgelig samtidig bevise at de faktisk eier bilen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen måtte hindre rumenerne/sigøynerne i å stjele. Når politiet er underbemannet og ikke gjør noe med det selv, så er jo folk tvunget til å ta saken i egne hender. Politiet er nok underbemannet jevnt over hele landet, og ikke bare i Sunnmøre. Men nå som ofrene ikke bare ville se på at de ble frastjålet verdiene sine lenger, forundrer det meg ikke om politiet vil finne på å straffe dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Apropos politiets ressurser: Fire av ti tror ikke politiet kommer

Det er i grunnen ikke så rart at folk blir fristet til å ordne opp selv.

Får repetere en av mine gamle anekdoter: Mine foreldre hadde innbrudd 3 ganger i huset sitt i Oslo. Første gangen var på 60-tallet, jeg var en guttunge og så med store øyne på politifolkene som kom og tok vitneforklaring fra mine foreldre og lette etter spor.

Andre gangen (på 80-tallet) kom de dagen etter, pliktskyldigst, men trodde nok ikke de ville finne igjen hverken tyver eller tyvegods.

Tredje gangen (på 90-tallet) møtte min far en knivbevæpnet narkoman i gangen midt på natta, med alt søvtøyet i en pappeske. Heldigvis ble han like redd som far min og stakk uten tyvegodset. Nå faren min noen sekunder senere ringte politiet spurte de om tyven fortsatt var i huset. Nei, sa faren min. Nei da kunne de ikke sende noen, men hvis noe var borte fikk han komme ned på politihuset neste dag og anmelde det, så han kunne få det igjen på forsikringen.

Den utviklingen er ikke ny, den har foregått over et par-tre tiår. Jeg skjønner hvorfor selvtekt er en skummel ting, men jeg skjønner veldig godt hvorfor folk gjør det allikevel.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 7
Lenke til kommentar

For å oppdatere til 2000-tallet så er tyven i huset, men purk kommer ikke før noen truer med at hvis man får tak i han så har purken ett mord med å gjøre.

Da kom de.

Du har jo denne gamle vitsen:

As I was getting into bed the other night, my wife told me I had left the light on in the garage. She could see light coming through the bedroom window. As I got up to shut the curtain (rather than go outside to shut off the stupid light), I saw there were 2 guys taking things from my garage. I immediately called 911, but was told that they didn't have anyone "in the area at this time," but would send someone over as soon as possible. I said OK, hung up, and waited one minute. Then I called 911 again. I said, "I called you a minute ago because there was someone in my garage. Well, you don't have to worry about that now because I just shot them."

Within two minutes there were 3 cruisers in front of my house, a SWAT van and the paramedics.

They immediately apprehended the burglars. However, the lieutenant was really mad & said "I thought you said you'd shot them!"

I replied, "I thought you said there was nobody available."

• Liker 3
Lenke til kommentar

For å oppdatere til 2000-tallet så er tyven i huset, men purk kommer ikke før noen truer med at hvis man får tak i han så har purken ett mord med å gjøre.

Da kom de.

Det her er en gammel vandrehistorie.

Synd for deg at den er selvopplevd, da jeg tok telefonen til purken selv. Så for all del.

Lenke til kommentar

Da kom de.

Det her er en gammel vandrehistorie.

Synd for deg at den er selvopplevd, da jeg tok telefonen til purken selv. Så for all del.

Forklar meg kvifor det er synd for meg?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...