paithlezz Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Heisann. Har spilt bf3 i hele sommer med disse specsa uten problemer. Skulle spille det igjen i går og fikk crash pga gamle skjermkortdrivere kom det melding om. Installerte nye men etter 15-20 min med gaming crasher bf3 til desktop uten noe feilmelding. Det står ikke "not responding" engang. Da må jeg ctr+alt+del og avslutte bf3. På windows event log står det dette: Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered. Har maks 55 grader på cpu og 66 på gpu. i5-2500k @ 4,5ghz, gigabyte gtx 670 windforce @stock, 16gb ram. Hva kan være feilen? Ser med litt googling at mange har hatt dette problemet. edit: Likt problem som her. Kan det være noe feil med skjermkortet? Har ikke brukt pcn på uker før nå så det hadde vært rart. Ser ikke for meg å underklokke skjermkortet heller Endret 29. september 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
Gjest medlem-274603 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Har du lastet ned de nyeste driverene fra nvidia? Hvis ikke, gjør det. Jeg synes dette høres ut som et driverproblem. Så laster du ned MSI afterburner (som er best og overklokke med) I msi afterburner kan du se temperaturen du har nådd, og du kan skru opp viftene på skjermkortet. JAh, fikk ikke med meg at du hadde installert nye hehe =) Men sett opp viftene til 50% og se om det utgjør noen forskjell, kan være vrm eller minne som når en for høy temperatur. Endret 29. september 2012 av medlem-274603 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Du bør fjerne den gamle dirveren helt før du innstallerer den nye. Driver Cleaner kan brukes til det men vær påpasselig at du ikke fjerner noe som ikke skal fjernes da slike programmer noen ganger kan ta i litt vel mye. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Har du oppdatert punkbuster? Ble sluppet en oppdatering for 4-5 dager siden etter mye problemer for en del brukere. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Har du oppdatert punkbuster? Ble sluppet en oppdatering for 4-5 dager siden etter mye problemer for en del brukere. Gjorde det nettopp ja, men fortsatt samme problem. Har oppdatert bios på skjermkortet men d hjalp heller ikke. Installerer bf3 på nytt nå i natt. God natt Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Funket heller ikke. Hørt fra noen at oppdatering av bios på hovedkortet vil løse det, men er ikke hjemme før til helgen og skal prøve det da. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Forsøk å kjøre skjermkortet på stock om du har overclocka det, og exit afterburner/andre klokke- og vifteprogram før du starter spillet. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Forsøk å kjøre skjermkortet på stock om du har overclocka det, og exit afterburner/andre klokke- og vifteprogram før du starter spillet. Skjermkortet er fabrikkoverklokket, ikke gjort noe mer utover det. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 det kan være grunnen det. prøv å klokke det ned 20-30mhz med afterburner. det måtte jeg for at bf3 ikke skulle bluescreene pcen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå