Gå til innhold

GTX670 SLI hjelp

medlem-57480

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker å sette inn ett til ZOtac GTX670 AMP! i min pc. Kortet er satt ned til 2995 på komplett:-) Det jeg lurer på er om 600w er nok strøm? Eller må jeg da kjøpe ny? VIl dette bråke veldig masse? Kortet bråker allerede en god del. Takker for raske svar.

Dersom jeg må bytte, er vell denne et godt alternativ til mitt R3 kabinett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600426

Endret av rullest0l
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Jeg kjører en i7 2600k på 4,7GHz ved 1,365V med to GTX 670 overklokket til 1260MHz på kjernen og minnet til 1767MHz ved 1,175V på kjernen.

Med prime95 kjørende med 8 tråder og Unigine Heaven kjørende samtidig viser wattmeteret at systemet trekker maksimalt 594 watt fra stikkontakten.

Så ja en 600W PSU vil akkurat være nok, men under full last vil den bli veldig belastet. Hvis strømforsyningen din er gammel vil jeg allikevel anbefale å kjøpe en ny strømforsyning.

Endret av PingPangbv
Lenke til kommentar

Jeg kjører en i7 2600k på 4,7GHz ved 1,365V med to GTX 670 overklokket til 1260MHz på kjernen og minnet til 1767MHz ved 1,175V på kjernen.

Med prime95 kjørende med 8 tråder og Unigine Heaven kjørende samtidig viser wattmeteret at systemet trekker maksimalt 594 watt fra stikkontakten.

Så ja en 600W PSU vil akkurat være nok, men under full last vil den bli veldig belastet. Hvis strømforsyningen din er gammel vil jeg allikevel anbefale å kjøpe en ny strømforsyning.

Så tenker du på at strømforsyningen din minst bruker 50W alene, at man aldri vil belaste systemet 100% som du gjør i det tilfellet, og at det ikke er sikkert TS skal overklokke.

Lenke til kommentar

Jeg har i52500K prosessor. Dersom jeg etter hvert må bytte ut i52500k, hvilken burde jeg bytte den ut med?

Vil du anbefale 670 i SLI?

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Så tenker du på at strømforsyningen din minst bruker 50W alene, at man aldri vil belaste systemet 100% som du gjør i det tilfellet, og at det ikke er sikkert TS skal overklokke.

Vil bare si at jeg ikkje kjører en 600W PSU, har har helgardert med med en overkill AX1200.(har jeg misforstått inlegget ditt?)

Jeg har i52500K prosessor. Dersom jeg etter hvert må bytte ut i52500k, hvilken burde jeg bytte den ut med?

Vil du anbefale 670 i SLI?

Spørs egentlig for hvilken bruk og krav du har. Hvis du vil at BF3 skal kjøre 60FPS på ultra ved 1080p så vil jeg si at det er nok med ett GTX 670.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke en prosessor som det er verdt å bytte ut 2500k for i spillsituasjoner.

EDIT:

Du har enda ikke fortalt hvilken 600W PSU du har.

Vil bare si at jeg ikkje kjører en 600W PSU, har har helgardert med med en overkill AX1200.(har jeg misforstått inlegget ditt?)

AX1200 er 80PLUS GOLD, det betyr at systemet ditt trekker i praksis rundt 540W, og 50W går tapt i strømforsyningen.

En Seasonic X-560 vil klare den samme lasten helt fint.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det finnes ikke en prosessor som det er verdt å bytte ut 2500k for i spillsituasjoner.

EDIT:

AX1200 er 80PLUS GOLD, det betyr at systemet ditt trekker i praksis rundt 540W, og 50W går tapt i strømforsyningen.

Jeg har denne:

http://www.dustinhome.no/product/5010462265/ocz-modxstream-pro-600-watt-psu/

EDIT:

Jeg har denne:

http://www.dustinhom...o-600-watt-psu/

Tenkte derfor nytt gtx670 + AX 850/750??!! Godt valg?

Lenke til kommentar

ja kjøp en 750 watt corsair hx eller ax. holder i lange baner selv ved massiv overklokking. du trenger egentlig ikke 850watt :p blir bare dyrere for noe du ikke får brukt. jeg får ikke brukte 850axen min på 2 680 massivt overklokket og prosessor overklokket som faen heller :p

Ok. Takk for svar. Hovedgrunnen til dette er at jeg kjører 120hz skjerm. Ønsker masse kraft og FPS.. Vil dere si at det verdt det. Planen er da å ha disse kortene gjennom 2013 også.. Hva blir forskjell på HA/AX/TX til COrsair. Ser at prisforskjellen er stor. Anbefaling?

Lenke til kommentar

TX er umodulær men bra. hx er halvmodulær og enda bedre. ax er fullmodulær og perfekt :p alle 3 har ekstremt bra pålitelighet og gir bra med strøm, de beskytter også delene i pcen ved lynedslag. jeg ville valgt hx for ditt bruk.

anngående skjermkortene kan jeg si at 2 670 klarer alt i 3d på over 60fps, vet dette godt da jeg kjører 2 680 med 120hz skjerm selv. mine kort er ca 10% bedre totalt men er nok bedre å gå for 670 i henhold til pris. ellers sier jeg bare kjøær på! med hx 750watt og 2 670 er du hvertfall sikret alt på fullt gjennom 2013 også! :) selv i 3d!

Lenke til kommentar

TX er umodulær men bra. hx er halvmodulær og enda bedre. ax er fullmodulær og perfekt :p alle 3 har ekstremt bra pålitelighet og gir bra med strøm, de beskytter også delene i pcen ved lynedslag. jeg ville valgt hx for ditt bruk.

anngående skjermkortene kan jeg si at 2 670 klarer alt i 3d på over 60fps, vet dette godt da jeg kjører 2 680 med 120hz skjerm selv. mine kort er ca 10% bedre totalt men er nok bedre å gå for 670 i henhold til pris. ellers sier jeg bare kjøær på! med hx 750watt og 2 670 er du hvertfall sikret alt på fullt gjennom 2013 også! :) selv i 3d!

Takker så mye for raske svar. Jeg vet at microstuttering har vært ett problem når det kommer til SLI. Er det problemer med dette også nå for tiden, eller har nyeste drivere tatt seg av slike problemer?

Lurer på om jeg for AX 750 + nytt skjermkort. Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Endret av rullest0l
Lenke til kommentar

Takker så mye for raske svar. Jeg vet at microstuttering har vært ett problem når det kommer til SLI. Er det problemer med dette også nå for tiden, eller har nyeste drivere tatt seg av slike problemer?

Lurer på om jeg for AX 750 + nytt skjermkort. Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Inntil AMD og Nvidia bestemmer seg for å endre hvordan CFX og SLI fungerer vil microstutter alltid eksistere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...