Vixtruz Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Har tenkt å trekke nettverkskabler gjennom trekkekabler i det nye huset jeg skal flytte til. Dette er et trekkerør med diameter på ca 1-2 cm. I dette trekkerøret ligger det en kabeltv-kabel. Her kommer spørsmålet. Vil det bli forstyrrelser på enten nettverkskabelen eller kabeltv-kabelen om de ligger side-ved-side i 20-40 meter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Nei, det stråler ikke noe fra noen av de to kablene. Lenke til kommentar
Vixtruz Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Takk for raskt svar. Hvordan vil det være om det i noen partier ligger strømkabler på yttersiden av trekkekabelen? Vil trekkekabelen isolere nok mot forstyrrelsen fra strømnettet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg tror dette vil fungere greit i 99,9% av tilfellene. Det skal være mye støy før dette plukkes opp og ødelegger datapulsene. Mine nettverkskabler tåler hvertfall relativt mye radioutsending mm. Men jeg kjenner egentlig ikke til hvilke tommelfingerregler eller lover som gjelder på dette området. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Du kan jo trekke skjermede nettverkskabler når du først skal i gang. Skjermet cat6 er det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå