Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Geografiprosjekt

OF5

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er med i en gruppe med tre andre som skal gjøre en presentasjon om jordskjelvet i Indiahavet i 2004.

Vi ble tildelt forskjellige oppgaver, og her er min:

"Forklaring av korleis skjelvet skjedde med utgangspunkt i 'teorien om platedrift', konkret ift. korleis platene rører på seg."

Jeg sliter altså med å forstå oppgaven skikkelig, og vet ikke helt hva jeg skal søke etter for å finne den informasjonen jeg skal ha.

Noen snille sjeler der ute som kunne forklart oppgaven min på en litt enklere måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forklar hvordan skjelvet skjedde med utgangspunkt i teorien om platedrift. En konkret forklaring i forhold til hvordan platene rører på seg. Altså uten å ha lest noe som helst om dette er, så regner jeg med at "teorien om platedrift" er den teorien som sier at jordplatene beveger på seg. Men så vidt jeg vet så er vel ikke dette en teori lengre, men en bevist påstand.

Det jeg hadde gjort er å forklare hva "teorien om platedrift" er for noe. (Det at jordplatene beveger på seg, pga strømninger inne i kjernen av jorda, ellernoe sånt).

Mest sannsynlig så ligger det vel to plater under Indiahavet, og at det var de to platene som kræsjet som forårsaket skjelvet.

Jeg har ikke lest noe fakta om dette her nå, men tar bare fra hukommelsen og hva som er logisk, så det jeg har skrevet er nødvendigvis ikke en korrekt måte å løse oppgaven på, men det er sånn jeg hadde gjort det.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...