Shirmah Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Bruker: Shirmah Deltagernivå: Kandidat Pingle Utstyr: Nikon D3 med Samyang 35mm f/1.4 Utfordring: 35mm Brukte riktignok dette objektivet mye til Augustfesten, men jeg liker det så godt at jeg bruker det nå også. Jeg har nesten ikke tatt bilder i september, så nå trengs det skjerpings her. Nå er det jo høst, og godlyset varer lengre enn på sommeren, så mulighetene er der nok. Endret 7. oktober 2012 av Shirmah Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg starter jo selvsagt veldig dårlig med kun to bilder de første fire dagene... Var på tur og drev med mye annet, så foto kunne dessverre ikke prioriteres like høyt som jeg skulle ønske, menmen... Første bilde - 2. Oktober DSC_5500 by Shirmah, on Flickr Var på tur i Tønsberg, så det ble en tur ned til brygga på kvelden. Rakk heldigvis å få med meg solnedgangen, og synes stemningen i bildet ble bra. Nikon D3, Samyang 35mm 1.4 1/8000s - f/1.4 - ISO 200 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Andre bilde - 4. Oktober DSC_5527 by Shirmah, on Flickr Vel hjemme i Fredrikstad ble det en kveldstur med kjæresten og bikkja. Kanskje litt vel mørkt, men jeg synes det ble noe maleriskt og flott med det allikevel. Nikon D3, Samyang 35mm 1.4 1/25s - f/1.4 - ISO 6400 Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 To fine bilder, likte 2. oktober best. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 2 bilder på 4 dager er til å leve med - ihvertfall når de såpass bra. Fikk litt FMV vibber på #1, men det var noe som skurret. Passer bedre med Kaldnes/Tønsberg, ja. #2; hvor er det? En av Bjørndalsdammene? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Takker og bukker! Jeg er helt fersk her i Fredrikstad (har eeegentlig ikke funnet en egen leilighet her enda.. ), så lokalgeografien er ikke akkurat det jeg er mest stø i. Det er en av de tre dammene rett nord for sentrum, ved Stjernehallen osv hvertfall. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 To fine bilder, likte 2. oktober best. Trodde først jeg skulle være helt uenig med deg, men etter å ha sett litt på bildene i stor størrelse må jeg faktisk si meg enig. Flott med det sterke, gylne lyset bakfra. Ingen mangel på stemning i det andre heller, bevares. Normalt liker jeg dette litt nedtonede best. Men jeg tar meg i å lure på om bildet vil komme i bedre balanse ved å kutte litt av det nederste helsvarte, men slik at vi fremdeles ser sivet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg er helt fersk her i Fredrikstad (har eeegentlig ikke funnet en egen leilighet her enda.. ), så lokalgeografien er ikke akkurat det jeg er mest stø i. Det er en av de tre dammene rett nord for sentrum, ved Stjernehallen osv hvertfall. Det passer med Bjørndalsdammene, tror jeg. Jeg har ikke vært der oppe siden tidlig 70-tallet Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 To flotte bilder, liker spes bilde 2. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 To'ern kan vel ikke beskrives med noe annet ord enn nydelig! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Du startet bra her synes jege, flotte bilder liker spesielt bilde 2 av kvelden og refleksjonene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Fin start - liker lyset bakfra og skyggene av rekkverket. Liker også speilingene og de fine skyformasjonene på andrebildet. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Nydelig andrebilde - flott refleksjon! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Takker! Tror jeg likegodt kan senke nivået for oktoberfesten til "Pingle" nå. Jeg innser at jeg ikke kommer til å få tatt bilder hver dag, og har lyst til å bruke en del andre ting enn 35mm'eren for tiden. Jaja... Tredje bilde - 7. Oktober. DSC_5568 by Shirmah, on Flickr Nikon D3, Samyang 35mm 1.4 1/60s - f/2.8 - ISO 320 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det var en saftig koloni. Så nesten litt fristende ut selv om jeg ikke aner om de er spiselige. Jeg forhåndsnedgraderte meg selv til pingle. Nå har jeg riktignok levert hver dag til nå, men det klarer jeg ganske sikkert ikke gjennom hele måneden. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Tror ikke de er spiselige, gitt... Eneste jeg tar sjansen på er vanlig kantarell, traktkantarell, og steinsopp. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 myke, flotte og deilige (?) flott bilde Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Fine bilder, landskap og sopp, det blir topp... Eehh.. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Flotte bilder så langt! Bra dybdeskarphet i det siste, og flotte kontraster og farger i det andre. Skikkelig god stemning. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Fine bilder så langt! Alle har god komposisjon, pent lys og farger. Liker spesielt 4. oktober. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå