RandiA Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg elsker fargene på 23. oktober, Randi. Askelilla, grå og brunlige toner passer perfekt i hop og er gode høstfarger. Takker, ja fargene er fine, men ikke alltid lett å få det beste fokus uten stativ i vind og dårlig lys. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Henger meg på Linepusle her, veldig harmonisk bilde - og vakkert selvsagt! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Henger meg på Linepusle her, veldig harmonisk bilde - og vakkert selvsagt! Takker, takker... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Fort gjort å si at det bare var to farger her, men ser man nærmere så er det jo mange sjatteringer av fiolett som etter hvert går mot brunt. Nesten en høst fra start til mål på ett enkelt bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Fort gjort å si at det bare var to farger her, men ser man nærmere så er det jo mange sjatteringer av fiolett som etter hvert går mot brunt. Nesten en høst fra start til mål på ett enkelt bilde. Takker for kommentar...ja fargene her også bærer preg av høst. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Nydelige dusete fargetoner! Rett og slett vakkert. Forresten, for en svensk er "fiolett" et både morsomt og pent ord. Kan egentlig ikke forklare hvorfor. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Denne skal jeg spise en av dagene, men kokevannet skal visst være giftig, så det får jeg passe på ikke å drikke: Bilde 24 – 24.Oktober: Maranta arundinacea Exif: 1/3 - f/7.1 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Interessant. Både frukten(?) og det giftige vannet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Ja, et eksperiment, Bykatt....ikke frukt men rot, urt.... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Ja, så var den her da….tidligere enn vanlig: Bilde 25 – 25.Oktober: Alltid like overraskende Exif: 1/8 - f/7.1 - ISO 640 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Mer av dagens overraskelse i bloggen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ja, idag fikk vi snö... Men er det uvanlig tidlig? Siden vi flyttet hit i 2004 har vi fått snö i oktober värt år (tror jeg). Er glad jeg, for jeg elsker snö. Intressant rot (og fint klart bilde)! Skriv gjerne her når du har smaket på den. Vakkert med snö på blomster og fine farger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Nå skal jeg sjekke dette med snø-datoene, (jeg ga en link i bloggen til året får på den datoen), ofte er det jo snø-bart helt til jul. Men denne går vel snart...forhåpentligvis, tung er den...og det er vel ikke mye blomstring igjen når den trekker seg tilbake. Skal smake den Arrowrot i løpet av helgen ja.... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er godt mulig at jeg husker feil. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er godt mulig at jeg husker feil. Samme her...men i slike mengder i oktober, det er i hvert fall uvanlig. Sjekket noen år nå, og ser det kan være slutten av november, altså en måne senere vanligvis.Og den forsvinner gjerne, så det er ofte ikke før over jul vi får skikkelig med snø. Det har jo vært flere ikke-hvite juler i senere år også. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg sjekket mine fotografier nå og fant snöbilder fra oktober år 2004, 2006, 2007 og 2010. Dog er det jo mulig at vi har fått snö litt tidligere en dere som bor närmere fjorden. Har merkt för at det kan väre ganske stor värforskjell mellom byen og Heimdal. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 He,he...ja, snøen kommer før på Byåsen og Heimdal Helena...(og kanskje jeg har fortrengt den litt også, det er godt mulig, men nå har jeg i hvert fall hentet snø-måken i boden og måket skikkelig.) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hm, ganske interessant struktur i skallet på den rota(?) der. Nesten monokrom, men mange sjattereringer innen for den ene fargen. Det ble såpass med snø ja. Her kom det bare ca. 15 snøfnugg i dag, men det var bitende kaldt i vinden (frøs omtrent fingrene av meg da jeg var ute med kameraet). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Ja, nå er alt hvitt, k.n.b....rett før var det slike fine farger: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Fra fyrverkeri til inferno i hvitt... Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Fint frukt bilde med refleksjoner. hehe ja snøen kommer som en overaskelse hvert år, flott bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå