Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - RandiA - 45mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Ja, ja. Noen kaller det kriseløsninger. Jeg syntes det der var ganske flott jeg, med diagonalen av knopper som forsvinner gradvis ut av fokus og innover i bildet. Kontrastfarger her også (som du var inne på i kommentaren din over). Mulig en del av det grønne er i overkant grønt, men kanskje det var slik for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil alltid skrumpe inn på motiver. Dvs. inntil man forsøker å se seg litt rundt, og kanskje ikke alltid der man går hver dag. Men jeg føler det samme på denne tiden av en månedsfest selvsagt.

Dagens hadde noen flotte trær som står delvis på en halv snei. Spesielt heldig med sola som lyser skrått inn på de borteste trærne til høyre. Egentlig synes jeg det store grønne treet til venstre forstyrrer litt, jeg ville vurdert en beskjæring akkurat i høyrekant av dette. Hvis du ønsket å beholde proporsjonene, kunne det tas tilsvarende på oversiden. Bare en tanke altså...

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Jeg liker også stolbildet. :) Kanskje min favoritt så langt.

Fin komposisjon 20.Oktober. Uvanlig perspektiv (merker at jeg må begynne å bruke andre brennvidder enn 35mm ibland, for mer variasjon).

21.Oktober synes jeg da ikke er et nödbilde. Pen diagonal komposisjon, og som knb skrev om knoppene som gradvis forsvinner. Muligens kunne fokus ha värt litt närmere kamerat (lenger frem).

Flott lys og stemning i 22.Oktober! Er usikker på hvilken versjon jeg liker best, men tror at du valgte riktig når du tok med det til venstre.

Lenke til kommentar

Ikke så vakker som på våren, men ganske morsomt at denne Julerosen blomstrer igjen nå…falmet, med litt gal farge, og nokså lurvete, men fortsatt vakker.

Bilde 23 – 23.Oktober: Helleborus orientalis "Blue Lady"

post-92574-0-94940100-1351018569_thumb.jpg

Exif: 1/15 - f/7.1 - ISO 320

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mye flott her fra siste uken, men jeg tror faktisk jeg foretrekker "Gangbroen" Liker måten lyset fanges opp i rekkverket. Det siste bildet 23 okt er også vakkert! Mye flott er det ihvertfall!

Tusen takk

Den 23.oktober ble bra. Gir GX1 noe støy i utenfor fokus områder, eller er det jpg konverteringen? Synes jeg har sett dette flere ganger. (Ikke noe kritikk!)

Støy blir det nok alltid...kommer mest an på fotografen sikkert, ikke alltid lett å holde stødig, og lyset er ikke det beste alltid på denne årstiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...