Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - RandiA - 45mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blomsterflue i nirvana 12. oktober. Et gult festfyrverkeri med en veldandert gjest. Reinfann er for så vidt gul nok den også, står i alle fall fint mot det grønne. Ved Buckhaugen leder den overgrodde fint inn mot hovedmotivet (barna). Fint at de holder på med noe i stedet for å posere.

Lenke til kommentar

I dag traff jeg på denne på turen.....den koste seg fortsatt med pollen:

Bilde 18 – 18.Oktober: Hårmygg - Bibio hortulans (kanskje?) - Nei, ombestemmer meg - Scathophaga stercoraria - Gjødselflue

post-92574-0-41779700-1350595705_thumb.jpg

Exif: 1/40 - f/7.1 - ISO 640

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Gule stoler er totalt crazy. Ser nærmest ut som en installasjon.

Idyllen ved Tømmeholtdammen ser ut til å være tatt på nesten eksakt samme sted som 3. oktober, men fremstår helt annerledes. Stort sett alle bladene har falt av, og de grønne bartrærne dominerer. En grei dokumentasjon på at årstiden går sin gang.

Svært deltaljert makro av fluen. Det blir en del støy av ISO 640 på 'sonicen, men du har kanskje beskåret en del i tillegg. Klare farger og detaljer uansett.

Bruer er ofte fotogene, og lager greie linjer/diagonaler. Denne har jo også ganske interessante stokker i fundamentet. Nok en gang er gult i sentrum, har fotografen en forkjærlighet for fargen tro?

Lenke til kommentar

Du er da sannelig observant k.n.b...mer enn jeg la merke til selv. Selvsagt var det samme sted ved Tømmerholtdammen...men bildet er i hvert fall tatt på rett dag...det går litt fort for seg i hektiske dager. Fluen er beskåret noe ja...og det begynte å bli mørkt, og den var ganske liten, så det er ikke optimalt.

Gul, i hvert fall når den er skarp gul, kan ofte være fin kontrastfarge....men ingen personlig favoritt-farge utover det.

Takker for grundige og hyggelige kommentarer.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke noe bilde I dag, men bruker denne kriseløsningen. En staude jeg har brukt før…men det viser jo at den er utholdende, blomstrer fortsatt like fint.

Bilde 21 – 21.Oktober: Physostegia Virginiana - "Bouquet Rose"

post-92574-0-20953100-1350850864_thumb.jpg

Exif: 1/25 - f/7.1 - ISO 320

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...