RandiA Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Herlig vær og farger på Nidelven-bildet, fin komp, båten er allerede nevnt som et positivt element. Eksponeringen sitter også som et skudd. Skal jeg nevne noe annet, så føler jeg at det kanskje er ørlite hardt skarpet opp? Litt usikker.. Takker.....joda, det er vel på grensen. har alltid litt problemer med det der...drar det for langt i skjerping ja. Må alltid prøve å huske på det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Krise-bilde i dag, jeg ble så satt ut fordi min kjære sykkel ble stjålet, at det ble ikke noe mer fotografering på meg i dag. Fotograferte lunchen min før den ble spist. Bilde 5 – 5.Oktober: Ananas til lunch Exif: 1/30- f/4.0 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg mistenker at hvis du hadde sett noen av kjeltringene som rappet sykkelen din, så hadde den personen fått et stykk tung ananas i hodet. Flott lyssetting. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ikke noe morsomt å bli utsatt for tyveri uansett, men hvis det er en kjær ting i tillegg forstår jeg godt en smule depping. Håper den kommer til rette, kan jo være et brukstyveri der den blir dumpet på det stedet tyven hadde tenkt seg. For øvrig nærmest spratt den ananasen ut av bildet, nærmest et fyrverkeri. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg mistenker at hvis du hadde sett noen av kjeltringene som rappet sykkelen din, så hadde den personen fått et stykk tung ananas i hodet. Flott lyssetting. Ja, kanskje det..selv om jeg ikke er voldelig av meg, men skulle gjerne snakket med den personen ja. Ikke noe morsomt å bli utsatt for tyveri uansett, men hvis det er en kjær ting i tillegg forstår jeg godt en smule depping. Håper den kommer til rette, kan jo være et brukstyveri der den blir dumpet på det stedet tyven hadde tenkt seg. For øvrig nærmest spratt den ananasen ut av bildet, nærmest et fyrverkeri. Fint at ananasen føltes sprettende da.... regner ikke med å få igjen den sykkelen, så jeg får begynne å se meg ut en ny en...dumt med de utallige hundredevis av mil som forsvant med computeren på den også...hadde ikke tatt back-up på den Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Flotte farger og refleksjoner i bilde 4! likte det godt, får håpe været holder ut helgen.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Ikke gøy med tyveri. Måtte selv si takk til min sykkel - men der var årsaken havari, da. Litt hard oppskarping på gårsdagens, men det fungerer fint her - den harde teksturen med hard oppskarping gir et herlig "malt" uttrykk på både blader og frukt - ser ut som et detaljert maleri! Og fin lyssetting - me like! Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Randi, jeg savnet deg på treffet i dag! Jeg synes høstbildet ved elven er kjempeflott, med et nydelig lys og selvfølgelig synes jeg refleksjonen er nydelig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Flotte farger og refleksjoner i bilde 4! likte det godt, får håpe været holder ut helgen.. Takker, takker Litt hard oppskarping på gårsdagens, men det fungerer fint her - den harde teksturen med hard oppskarping gir et herlig "malt" uttrykk på både blader og frukt - ser ut som et detaljert maleri! Og fin lyssetting - me like! Ja, det er skarpt...krisebilde. Randi, jeg savnet deg på treffet i dag! Jeg synes høstbildet ved elven er kjempeflott, med et nydelig lys og selvfølgelig synes jeg refleksjonen er nydelig. Hyggelig at du ringte, Linepusle...jeg ble nok litt satt utafor i går, planen var å sykle...savnet dere jeg også. Ruslet (i ordets rette forstand) til byen sammen en venninne - ikke i min fart - hyggelig tur for så vidt, men synes det ble mye bortkastet tid. Ja, fin speiling der ved Nidelven....liker det bildet selv også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (Postet dagens for lenge siden, men hadde vel satt den på visning...og nå er alt borte og jeg må gjøre det om igjen) Skikkelig høstfarge i dag: Bilde 6 – 6.Oktober: Berberis i høst-skrud Exif: 1/250- f/5.6 - ISO 640 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Flere høst-farger i bloggen, og faktisk noe blomstring også fant jeg på dagens hage-inspeksjon. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Sterkt rødt, som sto til bakgrunnen (som jeg ikke vet hva er, annet at det ser ut som svært grunt vann). Håper sykkelen dukker opp igjen... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg skulle gjerne ha sett noen millimeter ekstra med dybdeskarphet på bladet oppe til venstre, men dette er pent! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Virkeligen trist (og frekkt!) med sykkeln! Fine bilder i hvert fall. Herlig höststemning i 4.Oktober og fin speiling. Liker perspektivet. Skjönte ikke först hvor du sto da du tok det. De röde höstlöven er nydelige, og veldig flott med grå bakgrunn! Liker alle detaljene, som f.eks.vannet under. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Ingen stor foto-dag i dag - litt høstregn i hagen, det er alt. Bilde 7 – 7.Oktober: Høstregn i dag Exif: 1/20- f/5.6 - ISO 320 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Synes blomsten ble flott jeg - regn og blomster er bare flotte objekter til foto. Likte også ananasen, men den falt sikkert "godt i smak" hos deg, Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Høstregn har jo den fordelen at man kan kan ta bilde av dråper på blomst som her. Delikat med det avdempede rosa-filolette mot dypt grønt. Dråpene blir prikker over r'en (eller hva det heter). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Takker for kommentarer...så i etterkant at jeg hadde kunnet lage et interessant bilde med Margeritter som speilet seg i dråper, hadde jeg sett det ved fotograferingen ville det blitt noe, men her ble det bare litt grums da jeg forstørret det...se blogg. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Vanndråper på blomster gjør seg jo alltid, særlig når skarpheten sitter - som her. Ellers ble ananasen veldig stilig! Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Her var det virkelig mange flotte bilder i herlige farger! Har sett endel av bildene dine i tidligere oktoberfester. Konklusjonen er klar: Farger og blomster kan du! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Herlige farger og vanndråper gir jo alltid litt ekstra. Så flott med margeriten som speilet seg i vanndråpen (så det i bloggen)! Det er noe du kan eksperimentere med en annen dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå