RandiA Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 En rask liten tur i marka i dag for å sjekke høstfargene- og de var der i det flotte høstværet. Bilde 3 – 3.Oktober: Høstfarger i marka nå Exif: 1/30- f/7.1 - ISO 320 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Der kom endelig dagens ja.Høstfarger i marka indeed. Fargene nærmest kjører boksehanskene i netthinnen. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Flotte høstfarger, fint med veien som leder inn i bildet. Pent. Er vel lov å si det? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Der kom endelig dagens ja.Høstfarger i marka indeed. Fargene nærmest kjører boksehanskene i netthinnen. Du får sagt det du k.n.b...det gir et godt "image" Flotte høstfarger, fint med veien som leder inn i bildet. Pent. Er vel lov å si det? Jada, fargene om høsten er det ikke noe i veien med...selv om jeg liker våren best. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 3.Oktober: Mer høstfarger i bloggen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Fint bilde av Elgeseter bru. Jeg liker at det ikke er symmetrisk for jeg har tatt flere symmetriske bilder (på höykant dessuten) og var ikke fornöyd med noen av dem. Dette er klart mer intressant! 3. oktober er også pent. Herlige höstfarger og stien drar blikken ned til vannet. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 2 og 3 ble flotte. Liker godt de linjene på pilarene som reflekterer, gode farger. Herlige høstfarger i det siste. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Knallbra det første her. Fine farger og diagonaler. Man kan føle hvordan blomstene strekker seg mot himmelen. Flott! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Morsomt hvordan blomstene strekker seg - når de går så langt opp til siden får man følelsen at de strekker seg forbi betrakteren. Søylene var glimrende - kanskje bittelitt skjevt, med det er detaljer. Liker nederste biten av søylene - ser ut som om det er speiling av den blå søylen, så når jeg kikker kjapt bort ser det plutselig ut som om søylen svever over vannflaten.. Fin komp! Fine linjer i høstlandskapet var det også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Fint bilde av Elgeseter bru. Jeg liker at det ikke er symmetrisk for jeg har tatt flere symmetriske bilder (på höykant dessuten) og var ikke fornöyd med noen av dem. Dette er klart mer intressant! 3. oktober er også pent. Herlige höstfarger og stien drar blikken ned til vannet. Ja, enig der, Helena...ikke alltid man bør ha symmetri nei 2 og 3 ble flotte. Liker godt de linjene på pilarene som reflekterer, gode farger. Herlige høstfarger i det siste. Knallbra det første her. Fine farger og diagonaler. Man kan føle hvordan blomstene strekker seg mot himmelen. Flott! Takk, takk... Morsomt hvordan blomstene strekker seg - når de går så langt opp til siden får man følelsen at de strekker seg forbi betrakteren. Søylene var glimrende - kanskje bittelitt skjevt, med det er detaljer. Liker nederste biten av søylene - ser ut som om det er speiling av den blå søylen, så når jeg kikker kjapt bort ser det plutselig ut som om søylen svever over vannflaten.. Fin komp! Fine linjer i høstlandskapet var det også. Takker Trondster.....jeg lurer på hva den skjevhets-følelsen bunner i, to har nevnt det nå. Jeg pleier å være veldig var på slikt, kan ikke se det her. Har ikke rettet noe etterpå for jeg brukte vater i kamera på steingjerdet jeg støttet det på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) En enkel sjekk - ta et vindu på datamaskinen din og legg delvis over bildet, med vinduskanten inntil stolpene som en linjal, og så ser du at de er litt skrå. Ikke alltid man kan stole på automatikken - som Ken Rockwell, som kun bruker autofokusbekreftelse når han fokuserer manuell optikk til Canon og Nikon - og som etterpå rapporterer at objektivene er uskarpe, fordi han ikke klarer å fokusere manuelt. Han har rapportert at tre av de fire objektivene jeg har er uskarpe - og har hittil bare trukket én av uttalelsene tilbake. Endret 4. oktober 2012 av Trondster Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 En enkel sjekk - ta et vindu på datamaskinen din og legg delvis over bildet, med vinduskanten inntil stolpene som en linjal, og så ser du at de er litt skrå. Ikke alltid man kan stole på automatikken - som Ken Rockwell, som kun bruker autofokusbekreftelse når han fokuserer manuell optikk til Canon og Nikon - og som etterpå rapporterer at objektivene er uskarpe, fordi han ikke klarer å fokusere manuelt. Han har rapportert at tre av de fire objektivene jeg har er uskarpe - og har hittil bare trukket én av uttalelsene tilbake. Takk, tok den testen, smart den.....men det blir vanskelig å rette på for søylen på høyre side er helt ben, på venstre side er det en ørliten skjevhet..skal gjøre noen rettinger senere når jeg får tid og se om det faller positivt ut. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg fortsetter litt med de fine høstfargene, så lenge været er så flott.... Bilde 4 – 4.Oktober: Høst-speiling i Nidelven Exif: 1/500- f/7.1 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Dette ble jo skikkelig sprekt. Høstfarger både oppe og nede. Båten til høyre balanserer det hele. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Høyre side av den "store" stolpen er heller ikke rett - du blir kanskje narret av stolpen du såvidt ser bak. Men - dette er som sagt pirk. Flotte høstrefleksjoner! Og båten er så rett på og kontant som du kan få den - gir et fast holdepunkt til hele bildet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Det jeg gjør når ingen av de loddrette eller vanrette linjene er parallelle, er å ta det på øyemål og se hva som ser mest naturlig ut. Ikke alltid mulig, men fungerer ofte. Men jeg noterer meg kongetipset til Trondster. Dagens var en skikkelig smell-bonbon av et bilde. Me like. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Flott høststemning i skogsbildet. Vakre farger og skogens ro i et og samme bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Takker gutter...ja, vi har det fine høstværet her. Mer høst-speiling i bloggen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 ...ja, vi har det fine høstværet her. Lurte på hvor det var blitt av. Men ser ut som det kommer hitover nå. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Herlig vær og farger på Nidelven-bildet, fin komp, båten er allerede nevnt som et positivt element. Eksponeringen sitter også som et skudd. Skal jeg nevne noe annet, så føler jeg at det kanskje er ørlite hardt skarpet opp? Litt usikker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå