Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - RandiA - 45mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Oktoberfest 2012 - RandiA - 45mm f/2.8

Disse festene kommer tett innpå hverandre, ikke så lenge siden jeg la inn bildene i fellestråden for august. Men det er nyttig å delta - det holder foto-hobbyen mer aktiv.Tror dette blir min femte oktoberfest.

Bruker: RandiA

Objektiv: Panasonic Leica 45mm f/2.8 Macro

Deltakernivå: Kandidat

Annet: Det er høst

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min femte o-fest også. En smule mer fargesprakende start enn min egen, for å si det mildt. Solide kontraster mellom gult, blått og grønt. Fine diagonaler også.

De virker uforskammet friske et par-tre av blomstene, har dere ikke hatt frost ennå?

Lenke til kommentar

Nei, har ikke opplevd noe frost her nei...kanskje litt høyere oppe i terrenget..fine temperaturer for planter i hvert fall. Men jeg må prøve å finne andre motiver også...skjønt jeg vet det sikkert kommer en del gjengangere fra tidligere år...kan være interessant det også.

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer...alltid hyggelig det. I dag dro jeg sykkelen med meg under Elgeseter bru, da jeg syklet hjem fra et møte i byen..fredelig der, fikk stå i fred...var litt redd for å miste kameraet i elven, ganske dypt ned akkurat der.

(Det røde til venstre i bildet er Studentersamfundet)

Bilde 2 – 2.Oktober: Under Elgeseter bru

post-92574-0-01250200-1349201990_thumb.jpg

Exif: 1/60- f/5.6 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1

Elgeseter bro - ofte tatt bilde av.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Noen har bemerket at de kanskje ville ha søylene midt-stilt. Bildet er ikke croppet noe, jeg tok det akkurat slik jeg ønsket å ha det...litt forskjøvet mot høyre. Tok opp ett jeg kastet i papirkurv, croppet for midten...men liker ikke det så godt selv. Smaksak kanskje...

Lenke til kommentar

Misliker bilde fra 1. oktober sterkt, da det minner meg om den gang det var fint vær her i Bergen også. ;-)

Nydelige farger og en deilig illustrasjon på hvordan (sen)sommeren kan være.

Fikk litt den følelsen som jeg hadde sommeren 1987 når jeg lå i en blomstereng i Kragerø sammen med sommerens (ukens) utvalgte og så opp mot den klare, dypblå himmelen.

Takk for titten.

John

Endret av bObleJet
Lenke til kommentar

Takker for kommentarer...og Linepusle - du sa det så fint "ønsket så intenst å sole seg litt mer..."

Faktisk høykant unngår jeg så mye som mulig...synes aldri jeg er heldig med det...bortsett fra til dører da...

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...