RandiA Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Oktoberfest 2012 - RandiA - 45mm f/2.8 Disse festene kommer tett innpå hverandre, ikke så lenge siden jeg la inn bildene i fellestråden for august. Men det er nyttig å delta - det holder foto-hobbyen mer aktiv.Tror dette blir min femte oktoberfest. Bruker: RandiA Objektiv: Panasonic Leica 45mm f/2.8 Macro Deltakernivå: Kandidat Annet: Det er høst Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Bilde 1 – 1.Oktober: "Kyss-meg-over-gjerdet" strekker seg mot vakker høst-himmel Exif: 1/1300 - f/6.3 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Mer fra "dagens fangst" i bloggen Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Min femte o-fest også. En smule mer fargesprakende start enn min egen, for å si det mildt. Solide kontraster mellom gult, blått og grønt. Fine diagonaler også. De virker uforskammet friske et par-tre av blomstene, har dere ikke hatt frost ennå? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Nei, har ikke opplevd noe frost her nei...kanskje litt høyere oppe i terrenget..fine temperaturer for planter i hvert fall. Men jeg må prøve å finne andre motiver også...skjønt jeg vet det sikkert kommer en del gjengangere fra tidligere år...kan være interessant det også. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 God komposisjon med de diagonale linjene, og flotte farger (får meg å tenke på Sverige ) og lys. Vi har hatt frost en natt i Heimdal. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Nydelige farger, og fint "nedenfra-og-opp"-perspektiv. Og sylskarpt, får meg til å savne den 45mm. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Fin start Randi. Flotte farger og skygge. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Takker for kommentarer...alltid hyggelig det. I dag dro jeg sykkelen med meg under Elgeseter bru, da jeg syklet hjem fra et møte i byen..fredelig der, fikk stå i fred...var litt redd for å miste kameraet i elven, ganske dypt ned akkurat der. (Det røde til venstre i bildet er Studentersamfundet) Bilde 2 – 2.Oktober: Under Elgeseter bru Exif: 1/60- f/5.6 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1 Elgeseter bro - ofte tatt bilde av. Endret 4. oktober 2012 av RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har passert over den brua en del ganger, men aldri sett under. Men nå slipper jeg jo å lure på hvordan det ser ut. Flotte geledd innover der, med sølvblanke endestykker som om de var forvokste tryllestaver. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 1.oktober var vakker, flotte farger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen har bemerket at de kanskje ville ha søylene midt-stilt. Bildet er ikke croppet noe, jeg tok det akkurat slik jeg ønsket å ha det...litt forskjøvet mot høyre. Tok opp ett jeg kastet i papirkurv, croppet for midten...men liker ikke det så godt selv. Smaksak kanskje... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen har bemerket at de kanskje ville ha søylene midt-stilt. Tja. Synes det fungerer bra slik det er, nå får du jo frem alle søylene i midtrekka også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Du starter med friske finer farger. Når det gjelder bruen, så er jeg enig at det passer med at de ikke er så midtstilt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Fint, k.n.b og Tom så er vi enige der....men er åpen for læring og prøving og tips.... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Wow! Flott bruk av lys og farger i begge bildene så langt, Randi! Broen gjør seg fint med den lille "offsetten", men jeg får følelsen av at bildet er litt småskjevt? Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Misliker bilde fra 1. oktober sterkt, da det minner meg om den gang det var fint vær her i Bergen også. ;-) Nydelige farger og en deilig illustrasjon på hvordan (sen)sommeren kan være. Fikk litt den følelsen som jeg hadde sommeren 1987 når jeg lå i en blomstereng i Kragerø sammen med sommerens (ukens) utvalgte og så opp mot den klare, dypblå himmelen. Takk for titten. John Endret 2. oktober 2012 av bObleJet Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Takker for alle kommentarer...og Anew jeg tror ikke det skal være skjevt, for jeg brukte vateret på kamera...., men kanskje det kan ha noe med at søylene er "høyrestilt"...he,he. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg liker det fine strekket i blomstene - de ønsker så intenst å sole seg litt mer Jeg har flere bilder fra under broa, men mine r nesten alltid tatt på høykant for å "forlenge" pillarene. Men det var kanskje ikke poenget? Fine farger. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Elgeseter bru er jo faktisk et vakkert stykke arkitektur som til og med er pen på undersiden, ikke minst i det lyset du har fotografert den i her. Flotte farger med det lille runde røde som aksent oppe til venstre. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Takker for kommentarer...og Linepusle - du sa det så fint "ønsket så intenst å sole seg litt mer..." Faktisk høykant unngår jeg så mye som mulig...synes aldri jeg er heldig med det...bortsett fra til dører da... Endret 3. oktober 2012 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå