Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Bykatt - Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stor kontrast i forhold til lørdagens bilde.

 

Jeg er enig i at søringene er noen pingler når det første snøfallet kommer. Jeg har latt bilen stå i dag; faktisk så valgte jeg "gjemmekontor" i dag :)

 

Den var god... :)

 

Fin diagonal i bildet.

 

Takk!

 

Liker veldig godt bilde 15 (morsom titel også :) ). God komposisjon med diagonalen som "deler" bildet og sorthvitt passer fint.

 

Takk. Jeg begynner å forstå at noen bilder kler sort-hvitt godt. :)

Lenke til kommentar

16. Vinter light

 

DSC03115-S.jpg

 

Avslutter oktoberfesten min med et bilde av det lille jeg fant igjen av vinter her i Oslo. Det føllet er helt uimotståelig for barn (det var ingen barn i nærheten da jeg tok bildet), og er en sjarmerende liten kar for voksne også.

 

Omgivelsene på bildet er kanskje noe "u-osloske", spesielt om for dem som aldri forlater Karl Johansgate -- og det er det en del som aldri gjør. ;)

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/6.3, ISO 100, 1/320s

 

Generelt vil jeg si at jeg har klart meg bra med 24mm brennvidde denne måneden. Noen av bildene er nesten ikke croppet. Erfaringen er at brennvidden passer meg bedre enn jeg ville ha trodd.

 

Det er også lett å ta skarpe bilder med gode farger med dette objektivet, og forstår bedre magien med Carl Zeiss-objektiver. Jeg vurderer å avbestille Sony emount 35mm jeg har forhåndsbestilt, og se an når 35mm emount til Carl Zeiss kommer på markedet -- og spare i mellomtiden...

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte også å finne et motiv med det slapset som lå et stakket stund. Men klarte ikke det du klarte her. "Fint" og vått slapseføre hvor sporene fører innover i bildet. Mens resten av bildet er fylt av noen kjøretøy som antakelig var mindre benyttet denne dagen.

 

Så til slutt et solskinnsbilde med bronse som skinner mot nyfalt snø. Flott avslutning ved å vise at etter høst(festen) kommer vinter.

 

Ellers leverer du som forventet gode bilder av mer eller mindre indignerte katter. Men likte også veldig godt bildet ditt fra Mathallen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...