Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Bykatt - Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grattis med nytt glass. Fotografering av nytt utstyr er å anse som påkrevd i en fest - og ikke en nødløsning ;)

 

Godt å høre! :D

 

liker vinkelen på hesten ble flott det. Og fine pusen bildet før i sort hvitt flott.

 

Takk!

 

50mm 1.8?

 

Nei, 55-210. 50 f1.8 har jeg fra før, og det er mitt mest brukte objektiv.

 

He, he. Skummelt med salg på ting man faktisk har lyst på. Hadde et tilsvarende svakt øyeblikk da jeg kjøpte 300 millimeter'n rett før festen.

 

Ja, jeg har ikke kunnet forsvare kjøpet ovenfor meg selv til full pris da jeg sjelden har behov for tele samt at objektivet er i overkant stort etter min smak. Men med 30% avslag var det greit å å handle et objektiv jeg kan ta frem noen få ganger i året når jeg trenger noe trangere enn 50mm.

Lenke til kommentar

11. Kjedelig

 

DSC03009-S.jpg

 

Jeg vet at dagens bilde er veldig likt et annet bilde av katten min som endte på forsiden av Akam tidligere i år som utvalgt Akam-leser-bidrag. Vi, dvs jeg, er veldig stolt over det. Katten bryr seg... katten.

 

Hursom helst. Katten begynte å gjespe av kjedsommelighet da jeg fotograferte henne i dag, og jeg synes bare at hun er så ubeskrivelig søt skummel på dette bildet.

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/1.8, ISO 1000, 1/60s

Lenke til kommentar

Er ikke det objektivet litt for stort etter dine prinsipper da Bykatt....

 

Jo! :D Men noen få ganger i året trenger jeg mer tele enn 50mm. F.eks. hvis jeg tar bilder i dyrepark. Så jeg regner med at objektivet ikke blir brukt så mye. Hadde derfor ikke kjøpt det til fullpris. Og den 55-210 er relativt lett og smal. Lengre enn ønskelig dog.

 

Ha ha, herlig bilde! Perfekt timing og hun ser faktisk litt skummel ut. :) Pent med S&H.

 

Pus takker for omtalen som litt skummel... ;)

Lenke til kommentar

Veldig fint bilde.....så heldig at dere ikke har snøen enda...her kommer det lavende ned nå. Ufyselig.

 

Fortsatt flott høstvær i dag, men det er meldt snø til uken her.

 

Fy'tte katta så kjedelig. Dvs. for pusen, ikke for oss. Bildet som endte på forsiden var kanskje enda bedre, men det holder mål dette også. Mekelig hvor aggressivt gjesping kan se ut.

 

Kattegjesp ser også ut som om enten katten freser eller den ler godt av noe. :)

 

Igjen fine pusen, fint fanget og fine fargetoner i pusildet. Lagt til et brøl der i en videosnutt så hadde du hatt en liten løve. :)

 

"Lille løven" er en av kallenavnene hennes. :)

Lenke til kommentar

Store, lille, FINE Oslo by :)

 

+1. Oslo er sterkt undervurdert av dem som ikke bor her.

 

Pent høstbilde av/over Oslo.

 

Takk, takk.

 

Fin høstutsikt over Oslo ja. Skulle ønske jeg kunne blitt med på treffet i finværet, men måtte holde meg inne.

 

Håper formen er bedre. Du gikk glipp av nydelig vær, hyggelig selskap og god drikke - for noen. :)

 

Fine farger i høst-bildet.

 

Takk, takk.

Lenke til kommentar

15. Mye skrik og lite ull

 

DSC03107-M.jpg

 

Dagen vinteren kom til Oslo i 2012. Det hender jeg forstår nordlendinger som påstår at søringer ikke tåler "ordentlig" vær. Trikset er å la bilen stå når sesongens første snø kommer, for dem som kan det, da.

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/5.6, ISO 100, 1/80s

 

Edit: fikset link

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...