Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Bykatt - Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA


Anbefalte innlegg

Dette ble bra, kid skapte litt liv i bildet.

 

Hehe, og jeg som var i ferd med å hytte med neven mot ham... ;)

 

Bilde 6 hadde nydelig stemning, fine fargetoner og bra konstruksjon. Bilde 7 ble riktig høstlig...gjorde seg i sepiatoner.

 

Takk, takk. Har du forresten tenkt deg til Oslo snart? Slo meg at vi kanskje ikke har gått så mye fototur i området her... :D

 

Fine bilder! Jeg for min del liker ikke bygging, og håper Oslo snart blir ferdig (om 30 år eller noe sånt ...), sånn at de går an å fotografere i en eller annen retning uten å få med en heisekran. ;)

 

Haha -- jeg tror det når jeg får se det.

 

"Ved elven" ble meget bra! God komposisjon (barnet "gjör" bildet for meg) og fine brune toner.

 

Takk!

 

Fin hverdagslig dokumentasjon.

 

Mennesket og eieren var artig. Flott komponert ved Alnaelva. Favoritten er nok soloppgangen med evighetsprosjektet. :)

 

Ett av evighetsprosjektene... :hrm:

 

Ser poenget til Tom med betongrørene. Sørsiden av havnelageret? Tror ikke jeg har tatt bilde akkurat der noen gang. Fin soloppgang, og en god avvekslig fra det motsatte.

Den murbygningen fra øverst i Svartdalen har du fått til bedre en jeg noen gang har klart. Har slitt litt med den der rett og slett.

 

Bildet er tatt helt mot Vippetangen, bortest i Skippergata eller hva det heter der.

 

De andre damene i forumet har rett i at du er veldig flink til å gi konstruktiv kritikk. Du ser ting ved bildene mine jeg ikke legger merke til selv en gang. :D

 

Men du, den døgnrytmen din... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8. Hva gjør du?

 

DSC02988-S.jpg

 

Katters nysgjerrighet på garn og strikketøy er legendarisk. Fullt like legendarisk er ikke min nyere strikkekarriere. Men undertegnede har lest i Aftenposten at strikking er in, og ble riktig så inspirert.

 

Kattene lurte fælt på hva de greiene der var. Garnet er i tillegg fra alpakkaer. Dette måtte inspiseres, og er fortsatt ikke helt godkjent av Sjefen Lillefot.

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/2.2, ISO 3200, 1/60s

Lenke til kommentar

Den var søt---den "Hva gjør du". Oslo fra 21.november ja.Passer vel best med et treff lørdag eller søndag da, om jeg kan komme meg litt fri. (24/25)

 

OK, gi beskjed når du har bestemt hvilken dag du har fri, så jeg kan sette av dagen! :)

 

Ha ha, så söt! Fine gråtoner også.

Jeg strikket mye för, men det var lenge siden nå. Hmm... Kanskje dags å begynne igjen?

 

Det er faktisk veldig gøy. Det finnes masse spennende garn også som ikke fantes sist jeg hadde strikkedilla. Har glemt masse, og har nå kjøpt meg strikkebok.

 

Likte det 8. bilde! Kan skrive under på at alpakka gensere er varme og deillige!

 

Ser frem til å ha ferdigstrikket alpakkavest, men det blir nok etter oktoberfesten er over... ;)

Lenke til kommentar

Godt man har noen til å inspisere ens nye karrierevei. Men inspektøren virker en smule morsk. Ble du underkjent? Fint og tett på kattebilde med en historie på toppen.

 

Er med Tom på "Ute og går". Både demonstrasjon og maktdemonstrasjon samtidig. Fin vri å fokusere på maktdemonstrasjonen.

Lenke til kommentar

Så masse koselige kommentarer, da!

 

Fint komponert! Der fanget du stemningen bra og S&H passer fint.

 

Takk! Jeg fant ut at det var masse spennende som skjedde i byen på dagtid.

 

Enig med Helena, fin komposisjon, og gjør seg sikkert best i sv/hv ja... :yes:

 

Takk!

 

Jeg kan ikke huske sist jeg så en soloppgang, og har aldri tatt bilde av en, men det er vel snart på tide.

 

Bildet fra Alna fungerer bra, fargene legger opp til en viss stemning.

 

Soloppganger har tidspunktet mot seg... ;)

 

Enig jeg også. Fin komposisjon og bildet kler sort/hvitt!

 

Takk, takk!

 

Du har taket på kattene, liker dette bildet meget godt også.

 

Jeg er jo egentlig kattefotograf... :D

 

Ute og går ble meget bra - får følelse av makt og kontroll.

 

Det var faktisk ganske staselig med hestene foran der på rekke og rad.

 

Godt man har noen til å inspisere ens nye karrierevei. Men inspektøren virker en smule morsk. Ble du underkjent? Fint og tett på kattebilde med en historie på toppen.

 

Er med Tom på "Ute og går". Både demonstrasjon og maktdemonstrasjon samtidig. Fin vri å fokusere på maktdemonstrasjonen.

 

Strikketøyet ble godkjent etter hvert som det ble stort nok til å ligge oppå. :)

 

Flott det siste her. Liker hvordan hoven på den nermeste hesten er så nært bilerammen. Det gjør at bildet får en nesten tredimensjonal effekt over seg.

 

Det var faktisk det jeg likte selv best med bildet; hovene og bevegelsene i dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...