Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Bykatt - Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA


Anbefalte innlegg

Mjau Beibi ;) For et flott par.

 

Katten i fokus dog. :)

 

He, he. Holder du kameraet på strak arm eller? Frekk beskjæring av kattens husslave.

 

Med nærgrense på 3mm (ok, litt overdrevent, men gidder ikke slå opp) holder jeg kamera mer med knekk i albuen. Beskjæringen er vel mer et utslag av at 5N ikke har sånn vippbar skjerm. :D

 

Fine barter på katten! Litt avslørt av årvåkne ører og et øye som såvidt er litt åpent. Litt mer åpenlys kikking bak ute av fokus.. ;)

 

Ja, jeg PRØVER i hvert fall å jobbe med kameraet... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3. Mathallen

 

DSC02908-S.jpg

 

Oslos første mathall har åpnet, og der var stemningen høy i dag. Lovende, men personlig venter jeg med handelen til den største hypen har stilnet.

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/3.2, ISO 800, 1/60s

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Her skjedde det litt av hvert ja. Tror s/h var en glimrende idé for å unngå at det føles for rotete. Nå er det i alle fall mer livfullt enn forstyrrende med alle menneskene.

 

Det var ganske rotete å være der, og jeg forsøkte også å formidle litt av den stemningen av stinn brakke. Men så også selv at S/H ble mer behagelig, ja. :)

 

Deilig kattebilde, enten kattehatt eller menneskehatt? Ser ut som dere koser dere.

 

Enig med foregående, SH var nok et godt valg på dagens.

 

Menneskehatt. Jeg er bare en slave.

 

Mathallen ser spennende ut; tror det er verdt et besøk når ting har roet seg litt.

 

Er enig med k.n.b at s/h gjør seg her.

 

Kan kanskje være et bra mål for en Akam Oslo fototur, det der.

 

2. Meg og mennesket mitt :

Fint bilde :)

Likte og det siste, 3.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Likte veldig godt kattebildet. De faller veldig fort i klisjékategorien (det er ikke akkurat noe mangel på kattebilder på nett), men komposisjon og bw-konvertering, som har en fin balanse mellom lys og mørk, gir en god totaleffekt.

 

Takk! Må innrømme at jeg også finner noen av klisjèbildene av katter skjønne også. :)

 

Sjarmerende og pent kattebilde! :) Liker den diagonale komposisjonen og at du tok med deg selv.

 

Takk! :D

 

4. Høst i forstaden

 

DSC02918-S.jpg

 

Forstaden har sin sjarm, i hvert fall som fotomotiv.

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/6.3, ISO 160, 1/60s

Lenke til kommentar

Pent lys og farger! Hösten gjör også den mest vardaglige miljö vakker.

 

Ja, selv nabolaget i forstaden over alle forsteder ser rent representativt ut... ;)

 

Flott lys i høsten. Fint de alle de bladene på bakken og fargene.

 

Naturen danderer selv.

 

Ingen tvil, det er ugjenkallelig høst. Fint lysspill i bladene som de andre også er inne på.

 

Takk!

 

Fine høstfarger. Synes de mer fremtrendene for hver dag som går nå, og snart er det vinter ...

 

Ja -- men det blir jo vår igjen en gang også! :)

 

4: Fint lys og flotte farger :)

 

Takk! :)

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...