wil Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Hei. Jeg har en Case her. Jeg har en Corsair H80 CPU Kjøler. Denne har bråka endel og laga knitre lyder av noe slag. Så på jobb i dag så fikk jeg tips som jeg også fikk fra forumet her om å legge ned PC`en, og la den være liggende mens den kjører. Dette har jeg da gjort i ca. 2 Timer. Skrudde den av. Lyden holdt på hele tiden mens den stod på liggende, så kobla jeg fra Strømkablen og nettverkskablen og reiste opp PC`en. Så satt jeg i strømkablen og skrudde på Strømforsyninga. Når jeg så skrur på PC`en da så virker det som at den lyden er borte fra CPU Kjøleren. Den høres ikke nå iallefall, men så er tingen: Det er tilbud på Noctua D14 på Komplett i Helgen. Jeg lurer på om jeg allikevel skal kjøpe den eller om jeg skal la være. Den er veldig billig forresten. Vil denne lyden komme tilbake igjen eller er den bra når lyden er borte? Håper på svar. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
xeye Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hadde en h60 med samme problem. Røkka den ut av kabinette og knuste den. Kjøpte en noctua d14 og ser aldrig tilbake på lukka kjølesystem igjen. Men blir custom vannkjøling i mitt nye kabinett når æ får modda det. Så anbefale å kjøpe d14 på tilbud. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Hmmmm. Kanskje jeg skulle gjort det da. Jeg får se. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Mange med samme problemet. Du må få inn en diode på molexen fra pumpa for å skru ned volten litt. Google "Corsair H80 diode fix" eller noe i den duren, så finner du sikkert noe. Er som sagt mange med samme problem. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Så det du mener da er at lyden kommer tilbake igjen, selv om ikke lyden er der nå? Isåfall så gidder jeg nok ikke å styre noe særlig mer med den å kjøper heller en ny CPU Kjøler. Lenke til kommentar
assap2 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hadde samme knitrelyd på min H80 men det forsvant av seg selv noen dager etter jeg installerte den,har nå gått 2 måneder og lyden har ikke kommet tilbake. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Huh? Nei, det sa jeg aldri. Lyden forsvinner for alltid, den. Det du gjør er å sette inn en diode på molex-kabelen (altså der pumpa får strømmen sin fra) som gjør at den får litt mindre strøm. Og dette skal visstnok hjelpe, men jeg har aldri gjort det selv. Bare hørt mye snakk om det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Nei. Jeg mente om lyden kommer tilbake igjen hvis jeg IKKE har de diode greiene? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Den kommer og går, ja. Prøv å snu litt på kabinettet, altså vipp det over på siden. Har prøvd å lese meg litt opp på dette, og jeg tror det kan være noe med lufthull i pumpa. Men det kommer tilbake, ja. En NH-D14 er et mye mer "safe" valg. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Det er ikke lufthull, det er at pumpa er laget for 12V, mesteparten av PSU'ene leverer mer en 12V og det tåler ikke pumpa, det påstås at pumpa kaviterer...uten at jeg har forska så mye på det Jeg har en H100 og har satt inn et potmeter som jeg kan regulerer spenningen til pumpa. Funker utmerket og jeg har lavere temp med H100 enn med noctua d14 - Litt fikling er det, men veldig enkelt og rett fram. Snabelen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hmm, jeg lurer på en H100 til min nye i7 3820, men er det tull med "bråk" fra pumpen er jeg ikke så sikker lengre. Mulig det blir en Noctua NH-D14 SE2011 eller en Be Quiet! Dark Rock Pro 2. Bakdelen med de to luftkjølerne er at de er store begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå