Sycrob Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg vli gjerne høre noen erfaringer fra dere. Jeg vurderer å kjøpe vannkjøing selv, men ville høre hva dere anbefaller som har dette. Jeg har en AMD 1,33 Ghz Lenke til kommentar
eSik Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Har Innovatek rev 3.0 og er strålende fornøyd. Skal dog bytte det ut med et Leufken Genesis nå fordi jeg vil ha Peltier kjøling :smile: Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 takker, hvilken temp har du på cpu da? Lenke til kommentar
Noty Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Hei, har vannkjøling og 156w peltier. MCW462BTEC Swiftech, for bruk med peltier. Leufken peltier element, 156 Watt. Zwiftech (Hayden 676)radiator. Eheim 1048 pumpe. 2x120mm Enermax vifte, 137m³/time, 22-39 dB(A)regulerbar motstand. Enermax strømforsyning, 431W, ATX12V EG465AXVEFMA Temperaturen ligger på 23 grader idle og 27 load. Bruker en vanntank på 3liter :smile: Til din cpu ville jeg anbefalt det samme som jeg har. Alt er kjøpt til microplex. Amd 1400@1606 fsb153 Asus a7m266 2x256 twinmos ecc/red ddr pc2100 cl 2.5 Hercules 3dprophet GTS2 64ddr Hercules gametheater xp 6.1 Dell m990 19"skjerm. Chieftec Servertower Lenke til kommentar
eSik Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Mine temperaturer er ureelle da jeg kjører systemet med radiatoren utenfor vinduet uten vifter. Trur utetempen er på ca 5c nå.. ligger på 17c på cpu i alle fall (at this moment)... Men jeg har somsagt ikke vifter på radiatoren... Kommer innovatek test her på ok.no til mandag.. No_Tech: Har du endelig fått ordna opp i de sjuke temperaturene dine? Hva var feilen? [ Denne Melding var redigert av: eSik på 2002-02-11 18:55 ] Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg har en Chieftec kasse med 340V, trenger jeg eventuelt mer enn det? JEg har foreløpig ikke tenkt på peltier... men.. :smile: Lenke til kommentar
Noty Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 asus probe viste feil. gikk over hele pesen i dag og skiftet as over alt strammet og satte sammen hele maskinen monterte asus i panel da jeg startet opp fikk jeg beskjed om en helt anen temp i ipanel enn i asus probe slettet probe og reinstalerte vips tempen var der jeg ville ha den [ Denne Melding var redigert av: NO_TECH på 2002-02-11 19:02 ] Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 hvodan type kjøleblokk bør jeg bruke. En blokk som bruker de 4 feste hullene rundt prosessor, eller en som bruker de vanlige feste ørene rundt prosessor? Hvis noen har en mening om dette, så gjerne kom med navn på en blokk På forhånd takk Lenke til kommentar
eSik Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Det er lettest å bruke en som bruker de 6 festepunktene. Da er Swiftec 372b og innovatek flat-flow eller rev3.0 de beste. DangerDen maze1c er heller ikke helt på trynet. Det blir mer tungvindt å bruke de fire hullene rundt prossesoren, og du vil ikke få høyere ytelse. DangerDen Maze2c er vel den beste blokken med slike fester... Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 21:21, eSik skrev:Det er lettest å bruke en som bruker de 6 festepunktene. Da er Swiftec 372b og innovatek flat-flow eller rev3.0 de beste. DangerDen maze1c er heller ikke helt på trynet.Det blir mer tungvindt å bruke de fire hullene rundt prossesoren, og du vil ikke få høyere ytelse. DangerDen Maze2c er vel den beste blokken med slike fester... hva i granskauen er det du prater om? At det blir <b>dårligere</b> ytelse ved å bruke hulla i HK'et??? Hva er det du har røyka da? Med dem vanlige socket-festene så får man max ca 20pund trykk. Med dem 4 hullene rundt så får man lett 100pund trykk. Pass på å bruke en shim bare... At det er mer tungvint... Man må skru ut HK'et og sette i boltene, men that's about ut... I tilleg til at ting sitter samme F hva man gjør... slepper av å ta dem av og slikt under transport... Lenke til kommentar
Noty Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 oppdatering etter 2 timer med cs er tempen 19 grader. etter 1 time med vcool maskinen sto urørt temp 5 grader skal prøve cpu burn inn for å se på hvilken temp jeg får :smile: mere siden :smile: Lenke til kommentar
eSik Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: hva i granskauen er det du prater om? At det blir <b>dårligere</b> ytelse ved å bruke hulla i HK'et??? Hva er det du har røyka da? Med dem vanlige socket-festene så får man max ca 20pund trykk.Med dem 4 hullene rundt så får man lett 100pund trykk. Pass på å bruke en shim bare...At det er mer tungvint... Man må skru ut HK'et og sette i boltene, men that's about ut... I tilleg til at ting sitter samme F hva man gjør... slepper av å ta dem av og slikt under transport... Beklager dårlig formulering. Med Peltier vil nok de fire hullene rundt socketen utgjøre en ytelsesmessig forskjell.. Men jeg har vondt får å tru at det er målbar forskjell mellom blokker som bruker de fire hullene rundt cpu-socketen og en tilsvarende blokk som bruker de seks "tappene" på socketen... Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Hmmm,jeg har et ASUS A7A266 HK og et chieftec kasse med 340W. Det hender jeg tar med PC-en på lan o.l. Er det noe spesielt jeg bør tenke på da? Er det noen av de forslagene til Microplex som er noe? [ Denne Melding var redigert av: Sycrob på 2002-02-12 16:35 ] Lenke til kommentar
eSik Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Anbefaler deg å vente til mandag, og lese testen av innovatek.. Regner med at den konkluderer med en sammenligning av swiftec, amd pro og innovatek. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 I det siste har dere i ok jobba skikkelig for og gi oss tester. BRA!! Lenke til kommentar
Psycho Dad Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 For det første vil jeg si: Dere på ok.no gjør en bra jobb som har tester og slikt. Det andre er: Jeg er ofte på LAN hver uke nesten er det noe jeg burde passe på med vannkjøling når det blir flyttet. F.eks. Ta av blokka til cpu,gpu og chipset? Og hvor stor er sjangsene for at f.eks. en slange ryker blir kuttet eller no sånn, faren min gjorde meg litt skeptisk til vannkjøling da når han nevnte noe om at slanger ryker eller detter av under trykk og slikt. Hvis de gjør det så blir jo PC-en totalvrak alt blir jo brendt. Hvordan burde jeg koble strømmen til pompa så den starter likt med resten. Pross og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå