tøs Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei og Hopp Jeg har kokket min Prosessorn min litt. Det er en Atlon Xp 2500+, som sitter på hovedkortet Abit NF7 V.2.0. Jeg har klokket den fra 1833 til 2,13Ghz. Jeg kjører med Boxed vifte men i følge Bios og et program kommer alderi cpu over 40c idle. Det er litt rart, for før jeg klokka den kjørte den på 30 -33c idle. Load er heller ikke så mye forskjellig på. Jeg har 4 kabinettvifter. Mest sansynelig måler hovedkortet mitt feil? Er det noen som har opplevet dette? ER det noen andre program jeg bruke til å måle Cpu temp. Skal investere i en viftestyrer, snart.. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har 3 forslag jeg 1. Har du oppdatert bios'en? De tidligere bios'ene viste nemlig feil temperatur (ca 10 grader lavere). 2. Får temperatursensoren under cpu-socketen kontakt med prosessor? 3. Du har jo egentlig ikke klokket så mye, så med grei nok prosessorkjøling og såpass god kabinettkjøling, kan temperaturen stemme. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Oki.. må skjekke.. Takk for svar.. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Hvilken versjon trenger jeg=? Passer denne? nf721.exe Se her Hvordan er det murlig at Cpu ikke får kontakt med følerern under? den sitter da inne i socketetn.. Da jeg monterte tenkte jeg ikke spesielt over dette, og monterte den helt vanelig. Skjønner ikke helt hvordan ikke temp måleren ikke får kontakt Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Nei den biosen er til v1.x hovedkortene. Det du leter etter finner du her! Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Eller du kan laste ned FLashmenu som oppdaterer biosen automatisk i Windows! kan hentes her: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...SHMENUUtility Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå