Gå til innhold

[Samsung Galaxy SII] Mange problemer. Mulig tidligere vannskade er skylden.

Moez

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et stort problem med min Samsung Galaxy S2.

For en stund siden prøvde jeg å kjøre en programvareoppdatering som endte med at telefonen låste seg i flightmodus. Etter det brukte jeg en hel del tid på å prøve og få den ut av det før jeg kjørte en Factory reset. Når det da heller ikke gikk etter dette tilfelle så la jeg fra meg telefonen en stund og brukte en annen telefon. I dag bestemte jeg meg for å prøve og få den til å funke igjen, og jeg fikk den ut av flightmodus. Etter det sleit jeg en stund med å finne sim-kortet og etter mye tull kjørte jeg factory reset enda en gang, og endelig klarte telefonen å lese sim-kortet. Jeg tenkte nå at jeg var berget og for å se om alt var i orden skulle jeg sende sms til en kompis, men den gang ei. Det viste seg å være umulig og jeg knota litt mer rundt det før jeg fant ut av meldingssenteret ikke var angitt. Siden jeg har Djuice-abonnement la jeg inn Telenor sitt nummer som er +4790002100 men det funket da heller ikke, jeg fikk bare i svar "kan ikke lagre sentraladresse. Så nå har jeg havnet her etter å ha sust rundt på nettet i omtrent hele dag.

Litt info rundt hva annet som skjer med telefonen (som jeg veit om):

Jeg får ikke kjørt noe programvareoppdatering, da får jeg bare i svar at "behandling mislykket".

Nettverket på telefonen står som ukjent.

Under servicestatus står det ute av tjeneste.

Mobilnettverksstatus er frakoblet.

Jeg har et IMEI-nummer.

Jeg får ikke sendt melding, mms eller ringt til noen.

Jeg finner ingen APN servere, og får heller ikke lov til å opprette noen.

Jeg får heller ikke valgt noen nettverksoperatør.

Og ja, du kan godt si at jeg bare kan sende den inn til Samsung, men etter som jeg har mistet telefonen i vann en gang før, så tror jeg ikke det er totalt umulig at det kan ha noe med saken å gjøre. SELV OM det virker som om telefonen kom seg helt og holdent fra det da jeg prøvde å kjøre oppdatering lenge etter at jeg hadde mistet den i vann og fått liv i den igjen!

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-274603

Jeg hadde akkurat samme problem, Måtte bytte den 3 ganske for og få ny (vanlig rutine tror jeg)

Men nå har jeg ny telefon s2 og alt fungerer bra, så det er nok noe galt med telefonen dessverre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...