cannibalguppy Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Kjøpte meg et Razer Blackwidnwos 2013 fra Amazone i dag, kan ikke vente, skal bli digg å oppgradere fra mitt logitech LX 710, har Razer Mamba 2012 som mus. Kan ikke vente. Dersom noen andre skal ha dette tastaturet vil jeg anbefale amazone, fordi ellers får en ikke tak i det før i november... har den bakgrunnsbelysning? har blackwidow ultimate og digger den biten FLASHY!!! 1 Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hvor er Filco Majestouch 2?Det må tydeligvis være markedsført som gamingtastatur for at det skal være et godt gamingtastatur i følge hw.no. Helt meningsløst såklart da toppmodellene på mech kb -markedet er best også på denne fronten, selv om de ikke markedsføres som gamingtastatur. Liker ikke de, de har for STOR enter knapp. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 De beste, ja, men veldig dyre!Hvor er de gode til under 500kr?Du får ikke mekaniske tastaturer innenlands eller via import til under 500kr i Norge såvidt jeg vet, men det er ikke langt unna; CM Storm QF. Komplett har også tilbud på Razer BW nå, og det er mange som syns dette er et tastatur som gir mye for pengene. Er også flere modeller, men ser ikke noen som er under 500,-.Her er forøvrig et bilde som viser internasjonale priser i alle fall, for å gi en indikasjon hvor mye det kan koste å importere et inn til Norge. Mange av tastaturene i denne referansen er overpriset fordi de ikke er masseprodusert, dårlig guild. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Kjøpte meg et Razer Blackwidnwos 2013 fra Amazone i dag, kan ikke vente, skal bli digg å oppgradere fra mitt logitech LX 710, har Razer Mamba 2012 som mus. Kan ikke vente. Dersom noen andre skal ha dette tastaturet vil jeg anbefale amazone, fordi ellers får en ikke tak i det før i november...har den bakgrunnsbelysning? har blackwidow ultimate og digger den biten FLASHY!!! Har bare en farge (grønn) som bakgrunns-belysning, men en kan lagre profilene sine i nettskyen til Razer Synapse 2.0. http://www.razerzone.com/store/razer-blackwidow-ultimate-2013 Er fult mekanisk; http://www.amazon.com/Razer-Blackwidow-Ultimate-Mechanical-RZ03-00381900-R3U1/dp/B008U5ZNIG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1349045071&sr=8-1&keywords=razer+blackwidow+ultimate+2013 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hvor er Filco Majestouch 2?Det må tydeligvis være markedsført som gamingtastatur for at det skal være et godt gamingtastatur i følge hw.no. Helt meningsløst såklart da toppmodellene på mech kb -markedet er best også på denne fronten, selv om de ikke markedsføres som gamingtastatur. Liker ikke de, de har for STOR enter knapp. Det har ingenting med tastaturet i seg selv å gjøre, men hvilken layout den bruker, dvs. ISO eller ANSI layout. Du får Filco i begge layoutene om du vil. Førstnevnte er den som er brukt i Norge. Enterknappen er ikke noe større på Ficlo sine tastaturer enn andre som tastatur som bruker ISO. De beste, ja, men veldig dyre!Hvor er de gode til under 500kr?Du får ikke mekaniske tastaturer innenlands eller via import til under 500kr i Norge såvidt jeg vet, men det er ikke langt unna; CM Storm QF. Komplett har også tilbud på Razer BW nå, og det er mange som syns dette er et tastatur som gir mye for pengene. Er også flere modeller, men ser ikke noen som er under 500,-.Her er forøvrig et bilde som viser internasjonale priser i alle fall, for å gi en indikasjon hvor mye det kan koste å importere et inn til Norge. Mange av tastaturene i denne referansen er overpriset fordi de ikke er masseprodusert, dårlig guild. Det er feil. Hva som bestemmer prisen er hovedsaklig hvordan keyswitchene er loddet på, om de bruker et ekstra board o.l. som på Filco og mange andre eller ikke, og selvfølgelig hvor annerkjent de er på markedet. Det er mange obskure tastatur som du kan få som er relativt billig selv om de ikke produseres i tusenfold. Filco er jo et av de som selges mest av som ikke er gaming mech kb virker det som, og det er jo samtidig også ett av de dyreste. Guiden er helt fin den. 4 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Har drevet og testet litt, og jeg spiller like bra på mitt Logitech MX5000 eller hva det nå heter (gir egentlig beng) som på de mekaniske tastaturene. Det mekaniske støyer imidlertid ofte svært mye, og det er anoying som bare det å høre andre spilleres intense klikking over TeamSpeaken... Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Kjøpte meg et Razer Blackwidnwos 2013 fra Amazone i dag, kan ikke vente, skal bli digg å oppgradere fra mitt logitech LX 710, har Razer Mamba 2012 som mus. Kan ikke vente. Dersom noen andre skal ha dette tastaturet vil jeg anbefale amazone, fordi ellers får en ikke tak i det før i november...har den bakgrunnsbelysning? har blackwidow ultimate og digger den biten FLASHY!!! Har bare en farge (grønn) som bakgrunns-belysning, men en kan lagre profilene sine i nettskyen til Razer Synapse 2.0. http://www.razerzone...w-ultimate-2013 Er fult mekanisk; http://www.amazon.co...w+ultimate+2013 nice grønn ser vel kult ut blackwidow designet har blitt alfo omega for meg Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 DasKeyboard, sier jeg bare. Das hadde vært en aktuell kandidat om den ikke hadde vært glossy. Er heller ingen fan av den stygge klumpen som kommer pga. USB-portene. Noe slikt trenger jeg heller ikke da jeg har det foran på kabinettet mitt. Var også litt skeptisk til glossen, men det har vist seg å ikke være noe problem da den lar seg tørke av helt uten problemer, og har aldri vært plaget med at den blir full av fingeravtrykk og smuss. Den USB-klumpen er også av ganske ubetydelig størrelse, spesielt om du sammenligner med alt mulig rart som andre produsenter klasker inn på tastaturene sine Eneste bryter jeg kunne vurdert å bruke annet enn Brown måtte være Red / Black. Disse to er helt lineær og lydløs. Eneste forskjellen mellom dem er at Red krever litt mindre kraft enn Black for å trykke inn. Vel, det er ikke direkte feil det du sier, selve bryterne til red/black er lydløse, men de lager fortsatt mye lyd om du bottomer, og det virker som brorparten av folk som bruker mekaniske tastaturer gjør det uansett så. Black vil lage ganske mye lyd da den er tyngre å trykke ned. Lydløs som i at det ikke klikker slik som MX Blue gjør når du passerer klikk-punktet i bryteren Selvsagt lager de lyd når man bunner dem ut, slik som alle andre tastatur og vil gjør til en viss grad. Selv bunner jeg ut tastene stort sett hele tiden, men det er jo forskjell på om man bare lander dem eller om man prøver å trykke dem gjennom bordplata. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Har selv Filco Majestouch 2 Ninja med Cherry mx-brown brytere. Meget fornøyd! Frister nå og kjøpe samme tastatur med cherry mx-red brytere og få testet dette. Hvor kjøper du Filco-tastatur? Har tenkt på å kjøpe et og teste opp mot Das, men aner ikke hvor de kjøpes Endret 2. oktober 2012 av Optimuz Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Har selv Filco Majestouch 2 Ninja med Cherry mx-brown brytere. Meget fornøyd! Frister nå og kjøpe samme tastatur med cherry mx-red brytere og få testet dette. Hvor kjøper du Filco-tastatur? Har tenkt på å kjøpe et og teste opp mot Das, men aner ikke hvor de kjøpes The Keyboard Company (keyboardco) Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Linken til Occi er korrekt. Rask forsendelse (via fly, rekommandert). Top stuff! Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 The Keyboard Company (keyboardco) Wow, back to the 90's men meget kjekk å ha. Er jo ikke så stort utvalg her i Norge, blant annet med mx brown som jeg har lyst på Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Har selv Filco Majestouch 2 Ninja med Cherry mx-brown brytere. Meget fornøyd! Frister nå og kjøpe samme tastatur med cherry mx-red brytere og få testet dette. Hvor kjøper du Filco-tastatur? Har tenkt på å kjøpe et og teste opp mot Das, men aner ikke hvor de kjøpes The Keyboard Company (keyboardco) Konge! Tusen takk. Fare for at det blir enda et tastatur ved neste lønning Men er det bare meg, eller finnes ikke Ninja med numpad? :/ Endret 3. oktober 2012 av Optimuz Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Keycaps kan du uansett kjøpe seinere fra f. eks wasdkeyboards. Er litt dyrt though. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Har selv Filco Majestouch 2 Ninja med Cherry mx-brown brytere. Meget fornøyd! Frister nå og kjøpe samme tastatur med cherry mx-red brytere og få testet dette. Hvor kjøper du Filco-tastatur? Har tenkt på å kjøpe et og teste opp mot Das, men aner ikke hvor de kjøpes The Keyboard Company (keyboardco) Konge! Tusen takk. Fare for at det blir enda et tastatur ved neste lønning Men er det bare meg, eller finnes ikke Ninja med numpad? :/ Joda, er det jeg har selv. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Har selv Filco Majestouch 2 Ninja med Cherry mx-brown brytere. Meget fornøyd! Frister nå og kjøpe samme tastatur med cherry mx-red brytere og få testet dette. Hvor kjøper du Filco-tastatur? Har tenkt på å kjøpe et og teste opp mot Das, men aner ikke hvor de kjøpes The Keyboard Company (keyboardco) Konge! Tusen takk. Fare for at det blir enda et tastatur ved neste lønning Men er det bare meg, eller finnes ikke Ninja med numpad? :/ Joda, er det jeg har selv. Ah, der ja. Men det er da med Brown Finnes det ikke med Red og numpad? (og nordisk layout) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Det er mulig det har blitt nevnt før, men jeg leste ikke gjennom hele tråden. Jeg skal kjøpe meg et mekanisk tastatur nå, og har funnet ut jeg har lyst på Cherry MX Brown brytere, og vil ha et tastatur med makroknapper. Jeg finner en av delene, men ikke begge i samme tastatur. Vet noen om slike modeller? Jeg har G15 nå, og jeg bruker alle 6 makrotastene, og bruker alle 3 profilene avhengig av arbeidsoppgaver. Jeg skriver også ganske mye på daglig basis, og er casual gamer for tiden. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Cherry MX Brown brytere, og vil ha et tastatur med makroknapper Tesoro Durandal Ultimate G1NL Brown Switch Her er test hos sweclockers. Meget bra kjøp Edit: hvis du mente dedikerte (/egne) makroknapper så er er det vel ikke noe å kjøpe her i Norge, da må du nok importere. Eller, jeg ser at det har kommet et nytt mekanisk tastatur med mx brown (nb! sjekk andre kilder før du evt kjøper) på prisjakt, Logitech Gaming Keyboard G710. Det har dedikerte makroknapper på venstre side Vet ingenting om det, virker som det nettopp har blitt lansert. Endret 5. oktober 2012 av DeepW Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja, jeg mente dedikerte makro knapper. Ellers hadde jeg gått for noe sånt som G1NL. Logitech G710 virket interresant, får se om jeg finner mer info om den. Jeg likte Thermal Take eSPORTS design, men MX Black er dealbreaker, jeg skriver for mye. Øverste kandidaten på listen for øyeblikket er Corsair K90. MX Red gir ikke taktil feedback, men er nok betydelig bedre å bruke enn G15 jeg sitter på nå, og har tilsvarende makro funksjonalitet etter hva jeg kan se. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Men slik som de Filco tastaturene er det med slik fancy håndsleddstøtte til de eller er de uten? Eller der det kansje ike behov for å ha det på de? For slik støtte er jo kjekt å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå