frankhaugen Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har internett fra nextgentel og prøver å få åpnet noen porter for å sette opp server, (har satt opp DynDNS gjennom min router). Jeg har en router fra nexgentel som er koblet med tråd til en netgear WNR1000, som igjen er tilkoblet mine maskiner enten gjennom WLAN eller LAN, alt funker, (nesten), men alle porter (til og med port 80), kommer opp som "stengt" og ingen kan koble gjennom dynDNS hostnamet mitt for å få tilgang. Hva jeg har gjort: - Satt "serveren" med fast IP - Satt portene opp til port forwarding - Registrert og sjekket dynDNS-accounten min gjennom routeren (alt OK) noe gode råd? -frank Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Du burde sette opp routermodemet i bridge. Da holder det å forwarde portene i WNR1000. Alternativt så må du forwarde porter i begge. Port 80 og 21 er opptatt i routermodem, så du kan ikke forwarde de uten å slå av tjenester eller bridge det. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Du burde sette opp routermodemet i bridge. Da holder det å forwarde portene i WNR1000. Alternativt så må du forwarde porter i begge. Port 80 og 21 er opptatt i routermodem, så du kan ikke forwarde de uten å slå av tjenester eller bridge det. Eneste måten jeg finner på å sette Nexgentel-modem-routeren på involverer møkking med brukerene og det akter jeg ikke, (skulle jeg måtte ha offisiell support noen gang holder det ikke å spille dum ). Brukte port 80 for å teste, da denne MÅ være åpen for at jeg skal komme ut på nett . Så det er forunderlig at den kommer opp som "stengt" Men jeg har portforwarding på begge routerene på port 8080 både TCP og UDP samt at jeg har åpnet disse i SW-firewallen men fremdeles ingen lykke -frank Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Port 8080 burde absolutt fungere. Kanskje en ide å prøve en boks av gangen (PC mot routermodem?) Endret 29. september 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå