steinrawr Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Hei. Det kommer tikkelyder fra motorrommet mitt. audi a4. b5.'98. Det kommer mer spesifikt i fra delen som er helt nederst i dette bildet! altså hvor ledeningen er koblet til. Jeg vet at den har vært våt, og muligens er defekt, for motoren min har litt lite drag, og bruker mye drivstoff. Men jeg vet ikke hva slags del detter er... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Det er en soleniod-ventil. Helt normalt. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Takk for svar! Høye kraftige tikkelyder? Høres jo ut som en hakkespett. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Har ikke delen et delenummer? Det står gjerne på delen. Jeg så etter den i delekatalogen, men fant den ikke. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Den delen er mest sannsynlig en luftmassemåler. Den måler da mengden oksygen som motoren får og ECU justerer deretter blandingsforhold etter dette. VIs bilen bruker mer suppe og det lukter drivstoff bak er det verdt å skifte ut denne delen . Altså det vis det er den store "klumpen" ut fra luftfilterboksen din . Og den koster over 3k hos Meca. Har du rabatter hos enten Meca, Mekonomen eller tilsvarende vil du få senket kostnaden noe Endret 29. september 2012 av Rolf_X Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Det er ingen bevegelige deler i luftmassemåleren så det blir vanskelig og få det til å tikke i den. Den ventilen som sitter der er til bensindampen. Den skal tikke jevnt og ikke voldsomt fort og høyt så spørs om den trengs å byttes ut. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå