Leoron Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei. Jeg skal formatere en hd. Jeg har altid brukt win98 cd'n og gjort det med den. "win98/ format c: eller win98/ format c:/q" kommandoen. Men nå er win98 cd'n borte (etter flytting). Etter som jeg har forstått det er win xp ikke bootable på samme måte. Jeg har ingen oppstartsdisc tilgjengelig. Hva er letteste/beste måte og formatere hd'en på da? Har googlet litt men fant ikke noe som jeg kunne ha nytte av. Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 boot fra winxp cd'en og velg at du skal installere på nytt. så bare trykker du ok på alle advarslene . du skal til slutt få opp en meny men forskjellige formaterings alternativ!som kommer Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Er bare og sette inn Xp cd'en så kan du velge det derifra! Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 men du må nok stilla inn i bios at du vil boota frå cd før hdd Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvis du har en bootbar XP cd vel å merke da :wink: Har du lovlig XP så har du det! Du må kanskje oz sette i BIOS at den skal boote fra CD ROM Så går det bra ! Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Som sakt, bruk cd'n, eller du kan gå inn på BootDisk og laste ned en oppstartsdiskett! Er bare å laste ned en til win98, sette inn en disk i a: å starte fila. (virker dersom du har fat og ikke ntfs filsystem!!!) Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei! Om CD-en er lolig eller ikke har ikke direkte noe å gjøre med om den er bootbar eller ikke. Her på jobb har vi en programvareserver som inneholder alle programmene og OSene vi har tilgang til og når jeg trenger XP - så brenner jeg derfra. Da brenner jeg den bootbar med nero og voila; booter som et uvær. Den blir lissom ikke ulovlig fordi at det ikke kommer fra originalplata; det er det lisensen som avgjør.... Nok flisespikkeri Her er en *VELDIG* nyttig link for akkurat dette (slipstreaming og bootable CD): http://www.windows-help.net/WindowsXP/winx...sp1-bootcd.html Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå