Gå til innhold

Tiårets viktigste mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Android med full tastatur som den prøvetelefonen der hadde vært nice. Leste litt om hva android var før ios ble lansert, og de skiftet fort utsende og funksjoner.:p

Men forsatt, noen kopi er det ikke. Slike simple en finger systemer hadde da eksistert en stund, dog ikke de store greiene.

 

Tror apple hade fått like stor suksess i 2007, om de hadde lansert en telefon med symbian 60 og vanlige taster, samt god intrigering av itunes. De de er gode på, er markedsføring. Dette kan de, det skal de ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror apple hade fått like stor suksess i 2007, om de hadde lansert en telefon med symbian 60 og vanlige taster, samt god intrigering av itunes. De de er gode på, er markedsføring. Dette kan de, det skal de ha.

 

Pisspreik. Som nevnt i forrige artikkel i serien så lanserte Motorola og Apple et par telefoner lignende det du beskriver der i 2005 - temmelig crappy knappe-telefoner, men med iTunes-integrasjon. Jeg hatet den (ut fra det jeg leste), anmelderne hatet den, media hatet den, kundene skydde den som pesten og den ble en velfortjent megafiasko. Takk og pris.

http://www.digi.no/275794/kundene-tenner-ikke-paa-itunes-telefon

 

Apple er til tider gode på markedsføring. Det holder likevel ikke i lengden, dersom man ikke har gode produkter. Det er Apples ledelse innen ingeniørkunst og produktdesign som holder i lengden, og har gjort det gjennom ca 35 år nå. Apples utviklingsarbeid og suksess er produktdrevet, ikke markedsføringsdrevet. I Apple har produktutviklerne og spesielt sjefsdesigneren Jony Ive enorm makt internt i selskapet, mens konkurrentene i langt større grad styres av markedsførere og selgere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mwmclf.jpg

:devil:

 

Video game console controllers BEFORE Nintendo:

 

122004c64joysticks450x397.jpg

 

 

Nintendo's NES, released July 1983:

 

 

NES_Controller_by_The_Penciler.png

 

 

 

Video game console controllers AFTER Nintendo:

 

playstation-controller.jpeg

 

 

Skjønner ikke hvorfor Nintendo ikke har saksøkt ræva av både Sony og Microsoft og Sega og alle andre som har kopiert ideene deres i så mange år. Nei, her har Nintendo mye å lære av Apple...

 

 

jepp, totalt off-topic. I know. Som det meste i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

mwmclf.jpg

:devil:

 

Inspirasjon:

subst. m inspirasjon () [ɪnspɪɾɑˈʃuːn] stimulans til (kunstnerisk) virksomhet, impuls

Naturen var hans fremste inspirasjon.

Mangle inspirasjon til å jobbe

Gi impulser til å skape, stimulere

Nye ideer som gjør at en kan skape noe

 

bdpo-comparison11.jpg

 

Kopiere:

1 trykke opp, mangfoldiggjøre

kopiere et bilde eller et dokument

2 gjøre likt som, etterligne

forsøke å kopiere en prestasjon

 

Rolex_fake_and_genuine_rolex.jpg

Lenke til kommentar

Ser en del nevner HTC Desire. Hvorfor skulle den være med? Den var jo broken fra dag 1. Innstallerte noen få apps pluss google earth. Plutselig kunne jeg ikke sende sms og slet med andre problemer. Joda da var internminnet fullt. Og android støttet selvfølgelig ikke å flytte apps til minnekortet.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ser en del nevner HTC Desire. Hvorfor skulle den være med? Den var jo broken fra dag 1. Innstallerte noen få apps pluss google earth. Plutselig kunne jeg ikke sende sms og slet med andre problemer. Joda da var internminnet fullt. Og android støttet selvfølgelig ikke å flytte apps til minnekortet.

Så hvorfor skulle da Hero og Desire-Z være nevnt. Svar på det ...

 

 

Lenke til kommentar

Ser en del nevner HTC Desire. Hvorfor skulle den være med? Den var jo broken fra dag 1. Innstallerte noen få apps pluss google earth. Plutselig kunne jeg ikke sende sms og slet med andre problemer. Joda da var internminnet fullt. Og android støttet selvfølgelig ikke å flytte apps til minnekortet.

Så hvorfor skulle da Hero og Desire-Z være nevnt. Svar på det ...

Aner ikke. Om de hadde samme problemet som desire så er de også broken.

Lenke til kommentar

Lurer på om laggingen i Android er et resultat av en den første grunnleggende arkitekturen og en del softwaredesign som ble gjort da Google planla å lage en Blackberry rip-off - før iPhone så dagens lys - altså slik:

 

 

Så fikk selvsagt Googles daværende CEO, Eric Schmidt, en aldri så liten vekker da han satt som den reneste trojaneren i Apples styremøter og fikk presentert innsideinformasjon om iPhone før resten av verden visste noe. Hjem til Mountain View, samle troppene - "Glem Crackberry! Vi satser på en iPhone rip-off i stedet, folkens! Skynde på, drit i om det er elegant, vi skal ha den ut neste år med hjelp av våre venner i HTC!" Resultatet var et iPhone-rip-off-touch-GUI festet med hyssing og teip på toppen av et basisystem laget for et Blacberry rip-off...ergo laggg... ;)

 

Ser ut som du har helt rett:

 

Well, it appears that Android will never be as smooth as iOS or Windows Phone 7 because of the way its very foundations were laid down back in 2005-2006. Details after the jump!

 

http://www.redmondpi...indows-phone-7/

 

Lurer forresten på hva "Project Butter" koster i resursbruk:

 

Hackborn states that hardware acceleration “is not all full of win” since it takes away a lot of RAM when used for devices like Nexus S, Galaxy Nexus with OpenGL. Each process takes about 8MB of RAM and “isn’t worth it” considering the minimal effect it has on how “smooth” the UI looks after implementing it. So yes, hardware acceleration certainly helps, but it takes far too much processing power for it to be implemented to all parts of the UI.

She ends her post on how full, complete, A-to-Z hardware acceleration that results in 60 frames-per-second graphics is simply not possible, even with powerful chips like the Tegra 2.

 

Kanskje de har funnet en vei rundt problemet?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...