Gå til innhold

Norsk spillstøtte dobles allerede neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskrift:

Norsk spillstøtte dobles allerede neste år

 

Avsnitt i teksten:

Dette betyr at norske spillutviklere får 20 millioner kroner å konkurrere om neste år, opp fra 15 millioner i år.

 

Nå er jeg kanskje oversnittet god i matte, men dette skurrer vel hos flere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Overskrift:

Norsk spillstøtte dobles allerede neste år

 

Avsnitt i teksten:

Dette betyr at norske spillutviklere får 20 millioner kroner å konkurrere om neste år, opp fra 15 millioner i år.

 

Nå er jeg kanskje oversnittet god i matte, men dette skurrer vel hos flere?

 

Forstår forvirringen. Overskriften kommer av at løftet ble gjort i fjor. Da var støtten på 10 millioner. Så ble støtten økt med fem i år, og skal økes ytterligere med fem neste år. Skal se om jeg kan gjøre det mer oversiktlig.

Lenke til kommentar

Det blir mest en symbolsk klapp på skulderen. 20 millioner er knapt nok til å produsere en enkelt tittel, med mindre vi snakker i svært liten skala, og disse skal spres tynt utover.

 

i dag så er det ingen aaa spill som lages i norge, disse india spillene burde ikke ta mere en 2 måneder å få ferdig.. så en vanlig måneds lømm på en 13000 pr hode er jo helt greit.

Lenke til kommentar
Det blir mest en symbolsk klapp på skulderen. 20 millioner er knapt nok til å produsere en enkelt tittel, med mindre vi snakker i svært liten skala, og disse skal spres tynt utover.
i dag så er det ingen aaa spill som lages i norge, disse india spillene burde ikke ta mere en 2 måneder å få ferdig.. så en vanlig måneds lømm på en 13000 pr hode er jo helt greit.

 

Å forvente at et indie-spill skal fullføres i løpet av to måneder er bare absurd. Her snakker vi enkeltindivider som jobber på fritiden. Pengene vil uansett ikke gå til noe "lønn", men heller rett inn i spillet, til oppkjøp av teknologi og kanskje noen freelance-artister, musikere og lignende som hjelper til.

 

Kanskje mobilspillene på iphone/android-mobilen din kan lages på to måneder, men de fleste kvalitetsbevisste indie-spill på PC og konsoll krever betydelig lengre tid enn det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir mest en symbolsk klapp på skulderen. 20 millioner er knapt nok til å produsere en enkelt tittel, med mindre vi snakker i svært liten skala, og disse skal spres tynt utover.

 

i dag så er det ingen aaa spill som lages i norge, disse india spillene burde ikke ta mere en 2 måneder å få ferdig.. så en vanlig måneds lømm på en 13000 pr hode er jo helt greit.

 

Så greit at vi har en programmerer \ artist \ designer som deg her på forumet til å opplyse oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper noken av pengene går til spel meint for eit bredt publikum. Naval War og Owlboy er jo egentlig meint for eit ganske snevert publikum. I tillegg synest eg det burde bli gjitt meir støtte til spel meint for det internasjonale markedet (bra stemme skuespelarar o.l. trengs her). Alt for mykje av pengeane er øyremerka til spel for dei minste og spel på norsk. Ingen av desse to delene hjelper til med å bygge opp spel industrien i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...