KjellV Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Familien min er kunde hos Viasat og har abonnert på TV2 Premier League og TV2 Sport hos de. Prisen før nyttår var for dette følgende per måned: Kort 1: TV2 PL: 249,- Kort 2: TV2 PL: 89,- Kort 3: TV2 PL + TV2 Sport: 349,- Grunnen tll redusert pris på kort nr 2 er at kunden får en "kvantumsrabatt" for TV2 Premier League som gir følgende priser per måned: Kort 1: 249,- Kort 2: 89,- Kort 3: 49,- Kort 4: 49,- Fra nyttår sa vi opp TV2 Sport på kort 3 og etter mine beregninger skulle vi for TV2 PL på totalt 3 kort betalt 249 + 89 + 49. I stedet for har vi ifølge Viasat godtatt en kampanje der vi med bindingstid på 12 måneder betaler 249,- per måned for kort 1 og 179,- per måned for kort 2 og 3 mot at vi fikk de to første månedene på kort 2 og 3 gratis. Det kan være vi har godtatt en slik kampanje (lenge siden januar, vi husker ikke hva som er sagt i en telefonsamtale for 8-9 måneder siden), men jeg forstår ikke hvorfor vi skulle ha gjort det. Da har vi i tilfelle blitt rundlurt. Dagens priser på TV2 PL og TV2 Sport fra Viasat finner man her, og som man kan se får man både TV2 PL og TV2 Sport for samme pris som bare TV2 PL i avsnittet to hakk ovenfor i denne posten. Jeg har kontaktet Viasat via telefon og de endret prisen fremover, men nektet å gjøre noe med det vi (etter min mening) tidligere i år egentlig har betalt for mye for. Det er ifølge deres kundeservice kundens egen feil om feil på faktura ikke oppdages før betaling og det var derfor ikke snakk om å få refundert noe. Jeg ønsker nå å sende inn skriftlig klage til Viasat der jeg redegjør for hva jeg mener om saken og at vi bør få refundert det vi har betalt for mye. Jeg kommer også til å kreve dokumentasjon (lydopptak) på at vi har godtatt denne mildt sagt miserable kampanjen de snakker om. Har jeg en god sak? Setter pris på alle innspill. Endret 28. september 2012 av KjellV Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Når dere fjernet TV2 Sport så forsvant kanskje noe av grunnlaget for kvantumsrabatt på TV2 PL slik at rabatten ble mindre? Dvs. 89 kroner pr. kort fra kort 2? Det kommer vel helt an på vilkår, og hva dere eventuelt har sagt ja til i telefonsamtalen. Ville sjekket vilkårene nøye, og står det ikke noe om det der, ville jeg bedt om lydopptak. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Ville gjort det han over sier, og om dere har mulighet, ta opp alle samtaler dere har med viasat fremover. Husk å informere om at dere tar det opp. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Når dere fjernet TV2 Sport så forsvant kanskje noe av grunnlaget for kvantumsrabatt på TV2 PL slik at rabatten ble mindre? Dvs. 89 kroner pr. kort fra kort 2? Det kommer vel helt an på vilkår, og hva dere eventuelt har sagt ja til i telefonsamtalen. Ville sjekket vilkårene nøye, og står det ikke noe om det der, ville jeg bedt om lydopptak. Grunnlaget for kvantumsrabatt falt ikke bort ved å si opp TV2 Sport. Kvantumsrabatten gikk på antall abonnement på TV2 PL. Vi har ikke mottatt noen avtalevilkår. Det som sannsynligvis har skjedd er at vi har fått tilbud om to måneder gratis mot å binde oss i 12 måneder (vi skulle uansett ha disse kanalene så binding betyr ikke noe) uten å få opplyst noe om prisen. Vi har da sannsynligvis bare antatt at det var samme prissystem som før (kvantumsrabatt). Jeg gjør nok som jeg nevnte i åpningsinnlegget: Skriver brev til Viasat med ønske om å få refundert det vi har betalt for mye i forhold til abonnement med kvantumsrabatt. Om dette ikke blir godtatt kommer jeg til å kreve dokumentasjon på at vi har godtatt en avtale på 249+179+179 med 12 måneder binding. Om det skulle vise seg at vi har godtatt en slik avtale er jeg usikker på hva jeg gjør videre. Å tilby noen en slik unødvendig dyr avtale uten å opplyse om alternativet er i beste fall uetisk. Takker for svar Endret 28. september 2012 av KjellV Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Ett tips: Bruk facebook siden deres. Iallefall flere andre bedrifter får det plutselig travelt når det står noe som ikke er positivt der. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Har sendt inn klage så får se hvordan det går med den før jeg hiver meg på facebook. Men takk for godt tips, tror ikke de hadde likt mine meninger om "kampanjen" deres som de snakker om. Vanlig pris for TV2PL pr måned: Kort 1: 249,- Kort 2: 89,- Kort 3: 49,- Kort 4: 49,- Kampanjepris per måned for TV2PL der de to første månedene er gratis for ekstrakortene (12 måneder binding): Kort 1: 249,- Kort 2: 179,- Kort 3: 179,- Kort 4: 179,- Dette er bekreftet av Viasat kundeservice via chat. Lureri av verste sort og hadde det vært opp til meg hadde vi sagt opp alle våre abonnement vi har hos dem. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Utrolig dårlig kampanje når man binder seg. Ved binding sparer man (med to ekstra kort) 276 kroner med en gang, men taper 2000 kroner i løpet av bindingstiden Genialt, Viasat! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå