Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Type A person

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Altså type A: Litt manisk, mye testoteron, lite serotonin, irritabel, utilfreds med nuet.

Spørsmålet blir når en sånn person får depresjon, og blir relativt tiltaksløs. Hvordan skal det medisineres? Jeg tror den utløsende faktoren er mye stresshormoner, som undertrykker testosteron produksjonen og dermed gir depresjon og tiltaksløshet.

Har gått på johannesurt i flere uker nå og blodtrykket har falt en god del. De høyeste målingene før jeg startet var oppe i 170, og det lå normalt på mellom 135-145, og den siste uka etter at jeg trappet opp til 2 tabletter om dagen har jeg ikke hatt en eneste måling over 120, og den siste målingen var på 112 over 75. Det er nærmest eksepsjonell forskjell. Det er mange år siden jeg har målt blodtrykket så lavt. . Har heller ikke hatt noe panikkangst i situasjoner som ville utløst det før. Det er også sånn at jeg merker en endring i personligheten i at jeg har blitt klart mer sosial, og speiler andre mer. Og det er lenge siden sist. Jeg har begynt å tenke at jeg burde trappe ned på johannesurten og gå over på SSRI, for å få enda bedre effekt? Jeg har 3 mnd forbruk av både Zoloft og Cipralex liggende. Anonym poster: 5e157550282348a459205ff62c20be41

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...