Datasmurf Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Hei! I bedriften jeg jobber i, vil vi gjerne ha en knapp på siden vår som gjør at folk kan trykke på knappen for å automatisk sette startsiden sin til vår hjemmeside. Dette er da for ikke spesielt datavante mennesker, siden dette er noe de fleste vet hvordan man gjør, og mange bruker sannsynligvis ikke startside lenger. Jeg vet at jeg ikke gjør det i alle fall. Mye bedre med bare en blank side, eller åpne de fanene som var åpne sist, men som sagt, dette er for de lite kyndige og menigmann. Jeg har prøvd å trikse og fikse litt med JavaScript og <span>, men alt jeg får opp er ting som kun fungerer med IE, eller som er håpløst utdaterte (fra 2003 o.l.). Så, finnes det en enkel måte å gjøre dette for browsere som FireFox, Chrome, Opera, Safari og IE? Med andre ord, for alle? Sjur Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Det er lite brukervennlig og som regel bare veldig irriterende om et skript kan forandre startsiden din. Det er også et potensielt sikkerhetsproblem om skript hadde hatt tilgang til det, så de fleste nettlesere støtter ikke endring av startsiden på den måten. Internet Explorer har vel aldri vært kjent som brukervennlighetens eller sikkerhetens høyborg, så der får du det gjerne til. Alternativet som vanligvis anbefales er å vise et vindu med korte instruksjoner for hvordan man selv endrer startsiden i nettleseren. Du kan da eventuelt lage et skript som finner ut hvilken nettleser brukeren har, og viser spesifikke instruksjonene til denne. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Ja, jeg vet det, men 80% av leserne våre bruker IE, så da får det gå som det går. Er tydeligvis heller ingen måte å få serveren til å vite om en bruker har satt siden vår som startside, så vi har innen videre lagt planen brakk. Og målet var uansett onClick, ikke onLoad, med en liten knapp eller tekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå