STURM Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 lurer på å skaffe meg et dual hk. noen som vet om noen som kan ta celly 566Mhz 66fsb?? også et dual spørsmål til. kan jeg kjøre to CS servere (en på hver proz)? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 18:09, STURM skrev:lurer på å skaffe meg et dual hk.noen som vet om noen som kan ta celly 566Mhz 66fsb?? Errrr... hva skal du med et dualkort og celly CPU? Vil nok få betraktlig bedre ytelse med en god CPU.. (Toms Hardware har forresten en test på dual) Quote: også et dual spørsmål til.kan jeg kjøre to CS servere (en på hver proz)? Tvilsomt om du kan definere en CPU pr. server. Men det er kanskje mulig å ha to gående? Om det er noe særlig vits, dvs at programmene klarer å utnytte begge cpuene, er vel mer tvilsomt. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg er egentlig ikke ute etter ytelse. det er mer for gøy. Har lyst til å prøve et dual oppsett. derfor skal jeg bruke min gamle celly. dette skal koste maks 1000 kr. jeg vet de har et abit bp6 dual på komplett.no under demovarer, men jeg er i tvil om det kan ta celly 566 66fsb. Jeg blir ikke noe særlig klokere av abit sine hjemmesider heller. kanskje det finnes noen klokere hoder der ute som kan finne ut av det. http://www.abit.nl Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 BP6 støtter så langt som det var PPGA innpakning på cpu'en, dvs. 533mhz. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Takker og bukker. Men finnes det et dual hk som tar celly 566?? noen som vet?? Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Ja, såvidt jeg vet støtter kort med Via's 694DP-chipsett dual-cpu med FC-PGA. F.eks. MSI's 694D Pro2. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Celeron Coppermine-128 (FCPGA) kan ikke kjøres i dual enda det er et hovedkort for dual FCPGA. Det er en begrensning som ligger i prosessoren. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Ja, du har rett, kortet støtter kun Celeron som single-prosessor. Min leif. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Hva med ppga celeron, støtter den dual?? Eller må jeg gå for pentium II / III?? Dette skal ikke koste noe :smile: Det er bare et morro prosjekt. Lenke til kommentar
ksaetnan Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Vet ikke så mye om hovedkort, men mere om å kjøre CS på dual Pentium. Half-Life, selv med CS, fordeler seg likt på de prosessorer som finnes i maskinen. Har du 2 prosessorer så vil begge ligge omtrent likt på ytelse. Dette gjelder i alle fall hvis du kjører Linux på serveren, Windows har jeg INGEN anelse om. Hvis du vil prøve en slik server, ta en titt på Karnak Temple #3 http://karnaktemple.scsiid6.com/info.html Ketil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå