Gå til innhold

Selvbygg pc, men andre gjør jobben.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder problematikken med at USB påkortleseren leser USB2, men ikke USB3, kan dette feks skyldes drivere?

Du har en kortleser med USB-port koblet til hovedkortet med USB2-kabel montert i en brønn? Og denne fungerer ikke med USB3-enheter?

Enten drivere eller for lite strøm.

Når jeg setter hardisken i ser jeg at den får strøm da lampen tennes, men den begynner bare å "grynte" uten at det skjer noe mer.

Krever USB3 harddisk mere strøm enn USB2 minnepinne?

Lenke til kommentar

Når det gjelder problematikken med at USB påkortleseren leser USB2, men ikke USB3, kan dette feks skyldes drivere?

Du har en kortleser med USB-port koblet til hovedkortet med USB2-kabel montert i en brønn? Og denne fungerer ikke med USB3-enheter?

Enten drivere eller for lite strøm.

Når jeg setter hardisken i ser jeg at den får strøm da lampen tennes, men den begynner bare å "grynte" uten at det skjer noe mer.

Krever USB3 harddisk mere strøm enn USB2 minnepinne?

Ehm... Ja?

USB3 har en grense på 4.5W for enheter som kommuniserer med en datamaskin, USB2 har en grense på 2.5W for enheter som kommuniserer med en datamaskin.

En typisk 2.5" HDD trekker minst 1W ved idle, og kan lett komme opp i 5W om den er av 7200RPM-typen.

Lenke til kommentar

Den er koblet slik:

-2 sata kontakter mot HK

-En kontakt inn i kortleser, forgreiner seg til to plugger som settes inn i de eksterne (mic og headset kontaktene) på IO panelet bak på kabinettet.

-En kontakt fra kortleser som i andre enden er usb som også settes inn i IO panelet bak på kabinettet. Førsøkte å sette denne inn i både USB2 og USB3 på baksiden uten noen forskjell.

Kan ikke se at det er lagt opp til å få strøm andre steder fra enn fra USB bak på kabinettet....?

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Du får ikke nødvendigvis USB3 enheter til å virke på USB2 utganger. USB2 utstyr virker på USB3 utganger, men det er ikke garantert at USB3 virker på USB2.

Dette skyldes blant annet som tidligere nevnt at USB3 er definert for høyere strømlast en USB2. Det er også andre forskjeller som kan ha betydning.

Lenke til kommentar

Lastet ned prime95 og HWmonitor og testet dette i drøye 2 timer,. Om noen her har litt greie på dette, så hadde det vært supert om noen kunne sett litt på skjermdumpet og kommentert litt hvordan dette ser ut, tempratur osv. Eventuelt bør jeg kjøre testen over en lengre periode....? Synspunkter?

post-210159-0-43037800-1351175349_thumb.jpg

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Flott :)

Takk for at du tok deg tid til å titte på den! Da kan jeg slappe av i forrvissing om at alt er satt riktig i sammen, også med tanke på CPU og kjølepasta :)

Det er plass til en 120mm vifte på baksiden av kabinettet. Vil det være lurt i å sette inn ei ekstra, eller er ikke dette nødvendig?

Lenke til kommentar

Vurderer å sette inn en vifte til for å ytteligere forbedre tempraturen i kabinetett. Ettersom vifta skal skal sitte på "bakveggen" i kabinettet må vel denne vifta dytte lufta innenfra og ut(pull)?

Noen forslag til en stillegående og effektiv vifte(pull)? Gjerne hos proshop da jeg alikevel må bestille noe derfra. I følge manualen for kabinettet skal det være snakk om en 120mm vifte.

Om jeg monterer denne ekstra vifta har jeg ingen ledige slotter på HK. Om jeg på sikt skal anskaffe meg et skjermkort, krever dette en "sys-fan" kontakt?

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...