allak Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Eller kan det være at jeg ikke klarer å sette den slik at den faktisk booter fra DVD, men fra ssd som da er ny og tom....?hmmm Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Tror kanskje det. Har du en minnepenn? Det er oftest mye raskere, og programmet til microsoft har støtte fpr USB. Bruker det selv hele tiden EDIT: Dette programmet om du ikke har det allerede : LINK Du har ISOer og alt slikt du trenger selv? Om du trenger litt hotline support, så kan du evt legge meg til på skype/sende pm her og så skal vi se hva vi får til. HW er ikke mitt sterkeste felt, men jeg har foretatt noen hundre windows installasjoner. Endret 21. oktober 2012 av ChillZoNe Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Da gikk det, mange takk:) Lenke til kommentar
allak Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Da er maskinen oppe og går, med lovlig windows og det hele:) Jeg har ikke rukket å teste om alle usber/mic osv fungerer enda, men det virker veldig lovende. Jeg vil takke hver enkelt av dere for uvurdelig god hjelp, jeg har faktisk ”klart” å bygge en pc selv, som attpåtil virker, hehe, og det hadde ikke gått uten strålende hjelp fra dere her på forumet. Makan til Service! En ekstra takk til deg ”Bolson”! Jeg sitter igjen med en mye bedre forståelse etter dette prosjektet. Men et par spørsmål har jeg fortsatt, og flere vil sikkert dukke opp videre også -Når jeg monterte CPU kjøleren, gikk dette veldig greit, virker som den fikk god kontakt med CPU, men jeg kunne vri den bittelitt om jeg forsøkte, men dette er vel normalt, får vel ikke dratt den så hardt, dessuten ligger det kjølepasta å ”skli” på også…. Hva tenker dere? -Jeg koblet først vifta fra kabinettet på ”sys-fan” kontakten lengst fra ”cpu-fan” kontakten. Da gikk vifta for full rulle, mennår jeg slo vifta ned på sakte fart stoppa den helt og ble stående å ”ule” litt svakt. Jeg satte derfor kontakten på ”sy-fan” kontakten ved siden av ”cpu-fan” og da fungerte viften helt som den skulle. Kan den første kontakten være at den ikke støtter hastighetforskjell på vifte? Eller er det muligens noe feil med den kontakten på hovedkortet? -Det er mulig jeg skulle ha ”kablet litt annerledes noe som gjør at jeg må ta kontaktene av hovedkortet, legge kablene annerledes og så sette de på igjen. Vil da pc starte på nytt ”der den slapp” når jeg kobler det til igjen og starter opp igjen, eller vil den ”merke” at jeg har ”rotet” litt og at dette vil skape trøbbel? Og er det nødvendig å gå inn iBIOS å sette ting? selger clas oslson satakabel løst? Endret 22. oktober 2012 av Allak Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Clas Ohlson selger satakabler løst ja Ser ut som du har fått teken på dette her nå Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Det hender HK endrer tid, men da er det bare å endre i windows og reboote Lenke til kommentar
allak Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Den kortleseren jeg monterte ser ikke ut til å fungere. Denne ble ble koblet til to sata kontakter på hovedkortet, virker ikke til å ha strøm da ingen lamper lyser. Mulig jeg har koblet denne feil, for den må vel ha strøm kanskje. Det får den ikke igjennom sata? http://www.proshop.no/Flashminneadapter/LogiLink-Card-Reader-5.25-USB-Audio-eSATA-TV-out-2217107.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite. Forslag? Endret 22. oktober 2012 av Allak Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Den trenger nok strøm, sjekk manualen for denne. Den skal vel også ha noen USB kontakter koblet mot USB header. Lenke til kommentar
allak Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Ok:-) Det fulgte ikke med manual på denne, men det var med en kabel med usb i den ene enden å en kontakt som sikkert passer på HK i andre enden. Men trodde de var til "overs" Jeg satte som sagt to kontakter (sata) på hovedkortet, trodde det var usb der jeg og at det var det som trengtes. Leter på nettet etter manual, men ikke lett å finne. Si gjerne i fra om du er en bedre leter:-) Her er den på hjemmesiden deres ihvertfall http://logilink.com/...duct/UA0036.htm Mulig manualen lå på cd med drivere, skal sjekke opp i kveld:-) Endret 23. oktober 2012 av Allak Lenke til kommentar
allak Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Kan ta et par spm til, inntil jeg får sjekket opp manualen -Når jeg monterte CPU kjøleren, gikk dette veldig greit, virker som den fikk god kontakt med CPU, men jeg kunne vri den bittelitt om jeg forsøkte, men dette er kanskje normalt? En får vel ikke skrudd den til så hardt at den ikke r til å rikke? Dessuten ligger det kjølepasta den kan skli på også…. Hva tenker dere? -Jeg koblet først vifta fra kabinettet på ”sys-fan1” kontakten lengst fra ”cpu-fan” kontakten. Da gikk vifta for full rulle, men når jeg slo vifta ned på sakte fart (knappen på kabinettet)stoppa den helt og ble stående å ”ule” litt svakt. Jeg satte derfor kontakten på ”sys-fan2”, kontakten ved siden av ”cpu-fan” og da fungerte viften helt som den skulle. Støtter ikke ”sys-fan1” regulering av hastighet, eller er det muligens noe feil med den kontakten på hovedkortet? -Jeg tenker jeg vil prøve kable litt annerledes, noe som gjør at jeg må ta kontaktene av hovedkortet, legge kablene annerledes og så sette de på igjen. Vil dette påvirke pcen på noen måte, eller vil den starte opp som ”vanlig” igjen? Lenke til kommentar
allak Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Da har jeg fått montert kortleseren på "nytt", og det ser ut til at den virker. Det sitter også 2 USB2 kontakter der også. Disse virker om jeg stikker en eldre minnepinne i(sikkert USB 2) i, men når jeg prøver en ny mobil harddisk(USB3) fungerer det ikke. Er det ikke slik at en kan bruke en USB3 enhet mot USB2? Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ohoi! Nå ble det mange spørsmål! CPU-kjøleren må monteres så godt at den ikke kan rikkes. Hvis den ikke får ordentlig kontakt med CPU-en flyr CPU-temperaturen opp til 100 grader, også slår PC-en seg av. Gjorde det samme selv første gang jeg bygget. Skjønte ikke helt det med viftene... Hvis kabinettet ditt har en knapp til å regulere viftehastigheten, så skal du vel koble vifta til denne? Altså ikke til hovedkortet. Er ikke noe problem å ta ut og inn kablene. Bare pass på at PC-en er slått av Du kan bruke USB 3.0 i en USB 2.0 port. Lenke til kommentar
allak Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Hei igjen, Ja det ble kanskje litt for mange på en gang, ser den, hehe, blir for ivrig Det er ikke noe slark mellom kjøler og cpu, og jeg kan egentlig ikke skjønne at jeg kan skru den til hardere heller(ikke orginal kjøler, hvor du klikker den på plass).Men jeg kan vri den litte granne, sideveis. Har lest i en gammel tråd der de snakket om programmer for å teste maskinen, et for å hardkjøre maskina, mens det andre for å lese av tempraturer. Er dette noe å tenke på for å se om alt er vel, i så fall forslag til bra, helst gratis, program? Det sitter en vifte ferdig montert i kabinettet med to hastigheter en kan styre med en knapp på siden av kabinettet. Alt som skulle gjøres var å koble den til en av de to ”sys_fan” på HK. viften virker som det skal på ”sys_fan2”, men ikke på ”sys_fan1”, da virker den kun på full guffe. Dette var litt rart? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 du klarer vel å bevege cpu kjøleren kanskje en millimeter, har å alltid kunnet gjøre det jeg hvertfall. Ikke opp fra cpu, men til en av sidene Men det er nå bare til å skjekke temperaturen også det da, feks med HWmonitor som du laster ned fra nett. Her får du temperatur info om så og si alt på pcen Lenke til kommentar
allak Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Ok, da regner jeg med at kjøleren sitter som den skal Er HWmonitor det de fleste anbefaler? Er det i tillegg et program som belaster pc litt for test? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ok, da regner jeg med at kjøleren sitter som den skal Er HWmonitor det de fleste anbefaler? Er det i tillegg et program som belaster pc litt for test? Speedfan, og prime95 Lenke til kommentar
allak Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Takk, da skal jeg test ut Speedfan og prime95! Hva kan det skyldes at ikke usb 3-hardisken min blir lest av minnkortleseren? kan problemet ligge hos hardisken?(ettersom kortleseren leser en eldre minnepenn) Endret 24. oktober 2012 av Allak Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Takk, da skal jeg test ut Speedfan og prime95! Hva kan det skyldes at ikke usb 3-hardisken min blir lest av minnkortleseren? kan problemet ligge hos hardisken?(ettersom kortleseren leser en eldre minnepenn) Bruk HWInfo64 eller HWMonitor for temperaturer. Speedfan fungerer ikke skikkelig med prosessorer fra de siste 5 årene. Ok, da regner jeg med at kjøleren sitter som den skal Er HWmonitor det de fleste anbefaler? Er det i tillegg et program som belaster pc litt for test? Speedfan, og prime95 Ingen anbefaler Speedfan i dag, programmet er ubrukelig. 1 Lenke til kommentar
allak Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Takker da blir det HWInfo64 og prime95 Lenke til kommentar
allak Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Når det gjelder problematikken med at USB påkortleseren leser USB2, men ikke USB3, kan dette feks skyldes drivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå