Gå til innhold

Selvbygg pc, men andre gjør jobben.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tips!

I følge afterburner står den på auto 55% og 41 grader uten belastning.

Når jeg skrur av auto og drar i viftespaken slik at det blir mer/mindre % hører jeg ikke noen forskjell på vifta.....?

Men ettersom den står på auto, er det vel ingen grunn for meg å gjøre noe med det....

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Legger ved en skjermdump så kan dere se. Jeg har prøvd å klikke på auto slik at jeg kan dra i spaken, men vifta reagerer ikke i det hele tatt. Det står MAX 55%, og om jeg forstår riktig gikk den på 54% i øyeblikket jeg tok printscreen. Kan nesten virke som vifta går i samme hastighet uannsett, at den går på en viss RPM hele tiden som du skriver Marius. Synes dette virker litt rart om det er autofunksjon, skulle vel kunne gå på lavere

"turtall" ved liten belastning og burde kunne gå over 55% ved behov?

post-210159-0-05471000-1353309931_thumb.jpg

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Hei igjen,

Har nå funnet ut hvordan jeg manuelt setter hastigheten i afterburner, takk for tips :)

Jeg har nå selv satt kurven på vedlagt bilde slik at det skulle bli noe stillere når jeg ikke spiller. Er det noen som har litt greie på dette som kan uttale seg om denne kurven er dårlig satt opp eller om den ser grei ut?

Eventuelt tips til forandring av kurven?

post-210159-0-34107100-1353357660_thumb.jpg

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Den ser fin ut den, personlig hadde jeg nok gjort to endringer:

1. Tillate kortet å kjøre litt varmere, og heller kjøre opp vifta mellom 50°C og 60°C, 80°C er normal driftstemperatur for disse kortene under last og du trenger derfor ikke så voldsom aggressiv oppramping mellom 75°C og 85°C. Trikset er å finne ut hvor fort vifta må kjøre for å holde seg i 75-85C i spill.
  2. Satt temperature hysteresis til 1°C, dette vil forhindre små endringer i viftehastigheten hver oppdatering, som igjen betyr at du ikke får så plutselige endringer i viftehastighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bruk VGA...

VGA er analogt, og utdatert...

http://windows.micro...-error-800B0100

Har nå kjørt readness tool og annet som anbefalt på microsoft sin side, uten at jeg får lastet ned oppdateringen. Får fortsatt feilmld:800B0100.

Kan en eventuelt tilbakestille maskinen slik den var oppdatert for 6 dager siden, for så å kjøre update på nytt?

Andre tips for å bli kvitt denne feilmld?

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Takker for tips!

Etter hva jeg fant ut fikk jeg kun tilbakestilt fra 17/11, skulle hatt fra 15/11, så da formatere jeg istedet så fikk jeg litt trening i det også:)

Er det en tidsbegrensning på hvor mye du kan tilbakestilt som jeg ikke fant ut?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har montert, for en god stund siden, et radeon hd 5800 series. Nå tenkte jeg å bruke pc mer til å stå rolig i stua for litt streaming. Men vifta på dette skjermkortet bråker en del, og for dette arbeidet maskinen nå skal utføre, trenger jeg kun bruke det interne skjermkortet(som jeg nå har funnet ut at sitter i cpu), dette er intel HD 4000. Så spørsmålet er om jeg kan slå av det eksterne skjermkortet på noe vis uten å dra ut kontakten på det, altså om det finnes programvare med "av/på bryter? Så kan jeg heller sette dvi-kabelen i hovedkortet.....

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg å deaktivere skjermkortet inne på kontrollpanel, men da jeg flyttet kontakten til hovedkortet fikk jeg ikke bilde. Hvordan skal jeg få skrudd av det eksterne samtidig som det interne overtar?

Forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...