allak Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Det er ganske riktig xfx modellen ja. Denne er brukt, så fullt mulig det er støvete .....er dette enkelt å eventuelt rengjøre? Eventuelt kan jeg stille min hastighet på vifta og i såfall hvor høy hastighet anbefales? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Blåse på den, evnt. Luft på boks MSI afterburner, auto eller 20-30% 1 Lenke til kommentar
allak Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Takk for tips! I følge afterburner står den på auto 55% og 41 grader uten belastning. Når jeg skrur av auto og drar i viftespaken slik at det blir mer/mindre % hører jeg ikke noen forskjell på vifta.....? Men ettersom den står på auto, er det vel ingen grunn for meg å gjøre noe med det.... Endret 18. november 2012 av Allak Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hvis du "drar" den opp, blir går den fortere da? Det kan hende at man ikke kan justere vifta, og at den kun går på en viss rpm Lenke til kommentar
allak Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Hei igjen! Legger ved en skjermdump så kan dere se. Jeg har prøvd å klikke på auto slik at jeg kan dra i spaken, men vifta reagerer ikke i det hele tatt. Det står MAX 55%, og om jeg forstår riktig gikk den på 54% i øyeblikket jeg tok printscreen. Kan nesten virke som vifta går i samme hastighet uannsett, at den går på en viss RPM hele tiden som du skriver Marius. Synes dette virker litt rart om det er autofunksjon, skulle vel kunne gå på lavere "turtall" ved liten belastning og burde kunne gå over 55% ved behov? Endret 19. november 2012 av Allak Lenke til kommentar
allak Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Hei igjen, Har nå funnet ut hvordan jeg manuelt setter hastigheten i afterburner, takk for tips Jeg har nå selv satt kurven på vedlagt bilde slik at det skulle bli noe stillere når jeg ikke spiller. Er det noen som har litt greie på dette som kan uttale seg om denne kurven er dårlig satt opp eller om den ser grei ut? Eventuelt tips til forandring av kurven? Endret 19. november 2012 av Allak Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Den ser fin ut den, personlig hadde jeg nok gjort to endringer: Tillate kortet å kjøre litt varmere, og heller kjøre opp vifta mellom 50°C og 60°C, 80°C er normal driftstemperatur for disse kortene under last og du trenger derfor ikke så voldsom aggressiv oppramping mellom 75°C og 85°C. Trikset er å finne ut hvor fort vifta må kjøre for å holde seg i 75-85C i spill. Satt temperature hysteresis til 1°C, dette vil forhindre små endringer i viftehastigheten hver oppdatering, som igjen betyr at du ikke får så plutselige endringer i viftehastighet. 1 Lenke til kommentar
allak Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Takk for at du deler tips. Skal justere litt i kveld igjen så kan du se om jeg forstår deg riktig eventuelt om du har en skjermdump av ditt oppsette? Endret 20. november 2012 av Allak Lenke til kommentar
allak Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Ikke bruk VGA... VGA er analogt, og utdatert... http://windows.micro...-error-800B0100 Har nå kjørt readness tool og annet som anbefalt på microsoft sin side, uten at jeg får lastet ned oppdateringen. Får fortsatt feilmld:800B0100. Kan en eventuelt tilbakestille maskinen slik den var oppdatert for 6 dager siden, for så å kjøre update på nytt? Andre tips for å bli kvitt denne feilmld? Endret 20. november 2012 av Allak Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Det er denne oppdateringen det gjelder: kb2761226, sikkerhetsoppdatering for windows 7. Bør jeg formatere pc for å bli kvitt denne? Kommer den i såfall bare igjen og er den "så farlig" at jeg uannsett bør formatere? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Du kan stille tilbake og oppdatere på nytt - men søk om du finner årsaken til feilen først. Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Det skjedde samme dag som da jeg installerte skjermkort og dertilhørende drivere, kan det ha noe med det å gjøre ? Hvordan stille tilbake? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kontrollpanelet - tror det er Oppgavesenter det heter den delen som har valget om å stille tilbake. Bruker bare engelsk versjon på Windows - så derfor husker jeg ikke norske valg lengre. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ligger under gjenoppretting i kontrollpanelet Lenke til kommentar
allak Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Takker for tips! Etter hva jeg fant ut fikk jeg kun tilbakestilt fra 17/11, skulle hatt fra 15/11, så da formatere jeg istedet så fikk jeg litt trening i det også Er det en tidsbegrensning på hvor mye du kan tilbakestilt som jeg ikke fant ut? Lenke til kommentar
allak Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Noen som ser hva slags integrert skjermkort som sitter i dette hovedkortet? http://www.proshop.no/Hovedkort/GIGABYTE-GA-Z77M-D3H-(rev.-1.0)-2329970.html?utm_source=AutoEmails&utm_medium=email&utm_campaign=OrderConfirmation Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Noen som ser hva slags integrert skjermkort som sitter i dette hovedkortet? http://www.proshop.no/Hovedkort/GIGABYTE-GA-Z77M-D3H-(rev.-1.0)-2329970.html?utm_source=AutoEmails&utm_medium=email&utm_campaign=OrderConfirmation Det er ikke noe integrert skjermkort i det hovedkortet, det bruker den integrerte GPUen på prosessorbrikka. Lenke til kommentar
allak Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 aha, mange takk for svar Lenke til kommentar
allak Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg har montert, for en god stund siden, et radeon hd 5800 series. Nå tenkte jeg å bruke pc mer til å stå rolig i stua for litt streaming. Men vifta på dette skjermkortet bråker en del, og for dette arbeidet maskinen nå skal utføre, trenger jeg kun bruke det interne skjermkortet(som jeg nå har funnet ut at sitter i cpu), dette er intel HD 4000. Så spørsmålet er om jeg kan slå av det eksterne skjermkortet på noe vis uten å dra ut kontakten på det, altså om det finnes programvare med "av/på bryter? Så kan jeg heller sette dvi-kabelen i hovedkortet..... Lenke til kommentar
allak Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Nå prøvde jeg å deaktivere skjermkortet inne på kontrollpanel, men da jeg flyttet kontakten til hovedkortet fikk jeg ikke bilde. Hvordan skal jeg få skrudd av det eksterne samtidig som det interne overtar? Forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå