RBW Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Neste generasjon med prosessorer snart klar. AMD letter på sløret Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Dette var på tide, men AMD var for sent ute denne gangen gikk for A8 3870k som er mere en kraftig nok å spille av videofilmer i full HD og alt annet multimedia. A10 5700 har vel vært tilgjengelig en stund i Acer Aspire X3475 men det er vel første gang disse kommer i løssalg. Ser ut som asus har noen FM2 kort http://www.asus.com/Motherboards/AMD_Socket_FM2/AMD_A85X Lenke til kommentar
vitty Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Det var på tide! Kjempeprosessorer til htpc-n;) Når det er sagt så er det bemerkningverdig at asus ikke åpner med et eneste mini-itx kortO.o Ser MSI har et http://www.pcper.com/news/Motherboards/Computex-MSI-Unveils-Four-New-AMD-Trinity-FM2-Socket-Motherboards 1 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Anandtech har som vanlig en fin gjennomgang, med benchmarks som ikke er produsert av AMD, i motsetning til de som legges fram i denne artikkelen. Sammenlikna med Intel, ser dette veldig bra ut. Endret 28. september 2012 av hlnd Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Du linket inn M-cpuene, men pastet for desktop. Jeg synes denne var nyttig, for jeg tenker på min neste htpc. Lenke til kommentar
skrivefeil Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Tror vi kan slutte å bruke "spille av filmer i full HD" som en slags målestokk for hvor kraftig en ny CPU/GPU-løsning er. Begynner å bli noen år siden det var en aktuell problemstilling. 3 Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Tenkte mer på målingene av strømforbruk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Enig i det, skrivefeil. Nå bør GPUene klare quad HD i 60 fps. Det skal bli spennende å se hvilke spill som går glatt i full HD på medium og hvilke som trenger mer kraft. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Anandtech har som vanlig en fin gjennomgang, med benchmarks som ikke er produsert av AMD, i motsetning til de som legges fram i denne artikkelen. Sammenlikna med Intel, ser dette veldig bra ut. Ja, for en som sitter på en Intel prosessor og spiller BF3 har jo sikkert ikke et dedikert grafikkort..... Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 ]Ja, for en som sitter på en Intel prosessor og spiller BF3 har jo sikkert ikke et dedikert grafikkort..... Du misser poenget med et par mil her. Poenget med disse produktene fra AMD er jo faktisk å gi mulighet til å spille spill uten dedikert grafikkort.... (Dermed testes de også mot tilsvarende løsninger) 3 Lenke til kommentar
Pusekatten Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Har ikke satt meg helt inn i AMD sine APUer, men får man samme ytelse i spill om man putter en slik inn i en ultrabook (om det er mulig)? Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Du linket inn M-cpuene, men pastet for desktop. Jeg synes denne var nyttig, for jeg tenker på min neste htpc. Wops, satt med begge artiklene oppe. Retta på nå ... Ja, for en som sitter på en Intel prosessor og spiller BF3 har jo sikkert ikke et dedikert grafikkort..... Tror du missa poenget med Trinity. De skal i alle fall ikke konkurrere med kraftig dedikert grafikk - det går ikke til en tredjedel av prisen. Og langt fra alle som vil spille BF3 har tenkt til å bygge seg en spill-PC. Ikke alle har budsjett til å kjøpe det beste og nyeste, og da ser jeg få grunner til å gå for intel med integrert grafikk. Har ikke satt meg helt inn i AMD sine APUer, men får man samme ytelse i spill om man putter en slik inn i en ultrabook (om det er mulig)? Ultrabook er et Intel-trademark, så ultrabook vil du i tilfelle ikke kunne kalle det. Problemet blir å få lavt nok strømforbruk. AMD har at liknende konsept på gang, Ultrathin, men igjen spørs det hvor mye ytelse de må kutte for ikke å lage mer varme enn en så tynn maskin klarer ta unna. Endret 28. september 2012 av hlnd Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Anandtech har som vanlig en fin gjennomgang, med benchmarks som ikke er produsert av AMD, i motsetning til de som legges fram i denne artikkelen. Sammenlikna med Intel, ser dette veldig bra ut. Ja, for en som sitter på en Intel prosessor og spiller BF3 har jo sikkert ikke et dedikert grafikkort..... Poenget er jo nettopp at du vil trenge det kun med intel 3770k (37 fps) men ikke med amd 5800k (58 fps) 3 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 A10-5800K 948,- A10-5700 948,- A8-5600K 794,- A8-5500 794,- A6-5400K 528,- A4-5300 424,- Bare 3-4 nettbutikker som har de på lager, men prisene ser lovende ut. På tide med en liten oppgradering i heimen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Mer AnandTech for oss spesielt intereserte. OT: Lite på forumet for tiden, men gledelig å se at kompotente folk som Simen1 fremdeles holder ut EDiT: Fogott da føkking link: AMD's Trinity : An HTPC Perspective Endret 29. september 2012 av Spragleknas Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 EDiT: Fogott da føkking link: AMD's Trinity : An HTPC Perspective Forgot to made da link worku Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 http://www.anandtech.com/show/6335/amds-trinity-an-htpc-perspective Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå