Gå til innhold

Flytte til USA, kjøpe mobil her?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, Jeg skal snart flytte til USA og jeg lurer på om det er fordel eller en ulempe å kjøpe mobil her? Kommer til å bli der noen år og da må man jo ha amerikansk kontrakt osv, men den vesentligste forskjellen er vel at en 4g telefon herfra ikke vil virke på 4g nettet der?

noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder 4G-problematikken kommer det helt an på hvilke frekvenser produsenten har bestemt at den skal virke på. Så en 4G-telefon som fungerer i på norske frekvenser kan også støtte amerikanske frekvenser, det er faktisk mer normalt.

Ellers hadde jeg selv valgt å kjøpe en mobil der, og ikke her. Grunnen? Mobilmarkedet i USA har fler modeller, flere morsomme finesser og flere med støtte for LTE. Du kan altså få tak i en super mobil der, som aldri vil komme i salg i Norge. Og dette for en meget god pris. Du har Pantech og Blackberry som ikke er noe særlig i Norge, og du har både Samsung, HTC og LG som lager LTE-mobiler kun for det amerikanske markedet. Spennende! Egentlig burde det ikke være noe spørsmål engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...