OscarMike1 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Hei folkens.. Har i dag en iPhone4 som jeg vil bytte ut. iPhone5 har litt for mye av det samme jeg allerede har, så ønsker å prøve en android telefon igjen. Har hatt et par HTC telefoner, sist HTC desire.. Det jeg husker som et stort minus var batteritiden. Min iPhone klarer opp mot to dager med mitt bruk, men ikke noe problem å lade hver kveld. Finnes det en god android - telefon som har en god skjerm, er rask til vanlig bruk og i tillegg har god batteritid? Snakker her om endel musikkspilling, endel sms, litt nett.. Osv.. Vanlig bruk. Jeg leser tester, men ikke lett å bli klok. Så tips tas i mot med takk! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10054064 ? 2 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Tegra 3 telefoner med 4+1 kjerne kan jo være et forsøk verdt. Har en LG 4x, den trekker i.. ifølge batteristatistikken.. 8% av batteriet i løpet av 1d, 5t - om den bare står i standby + noen meldinger, litt kalender, osv. Tror ikke det er så verst.. Går selvfølgelig mye kjappere ned om du spiller GTA Må unngå å installere widgets som oppfriskes for ofte også. Men ble egentlig litt imponert. Har hatt samme problem som deg - hadde ikke noe lyst på ny telefon, siden det ikke gikk an å kjøpe noe som hadde et stort (syntet)batteri, kjørte på lav klokkehastighet, kunne (fysisk) slå av strøm på enheter som ikke blir brukt (mao, 90% av soc-designene ut av vinduet), osv. Men denne fungerte bra. Musikk, spotify, osv, går kun på hjelpekjernen. Så det trekker veldig lite strøm. Klarte enkelt 8 timer streaming(i "ekstrem" kvalitet, som spotify kaller det ..) via wifi (70 -> 8%) . Film og er rimelig sparsomt når du kjører med hardvare-dekoding. ..om det dukker opp noen flere html5-baserte streaming tjenester, så er dette chipsettet den ultimate vinneren denne høsten, synes jeg. Billig håndholdt multimedia-dings, med en telefon på siden som drar i gang på en sitron med to kobber-tråder. *tommel* Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 (endret) 4+1, har ikke HTC one X dette? Muligens S3 og? Min gamle HTC er kanskje ikke representabel her, men der kunne jeg gå hjemmefra med fulladet batteri, skru på spotify, så var batteriet nede på 80% etter 25 min. Endret 28. september 2012 av OscarMike1 Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 S3 har ikke Tegra, mens HTC One X har. Ville heller ha venta til å se hva Nexus har å tilby. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Nexus? Sorry, jeg er litt døvbllnd på dette feltet. Endret 28. september 2012 av OscarMike1 Lenke til kommentar
Silkerampen Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Er ikke Motorola Droid Razr Maxx et bra valg her? 3300 mah batteri og stor skjerm? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Batteriet virker jo strålende. Men det er endel andre ting som trekker ned, etter å ha lest tester. Batteri er høyt prioritert, men ikke den eneste prioriteringen Lenke til kommentar
Silkerampen Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har også lest en del tester om den, pris og batteri kommer jo meget bra ut. Skjermkvaliteten er jo såpass høy nå om dagen i det øvre segmentet at det er vanskelig å velge feil. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg synes SGS3 varer ganske lenge også. Har som regel rundt 50% igjen når jeg legger meg om kvelden hvis ikke jeg har kjeda meg veldig og spilt no spill eller lignende. Ifølge batterihistorikken min har jeg gjennomsnittlig 47% igjen når jeg plugger i laderen om kvelden. Da er de i snitt rett under 17 timer siden den ble koblet fra, skjermen er på i snitt 3,5 timer om dagen, BT er på ca 1 time. Wifi er på hele dagen. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Ok, det er jo ikke så dårlig. Ser på komplett at S3 batterier er på 2100 mAh.. Det er jo ikke så ille. Vil det påvirke batteriet å bruke en annen launcher enn Samsung sin egen? Dama har s2'en og den ser fryktelig kjedelig ut.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Flotte med alle telefoner bortsett fra iPhone er jo at du kan ha et ekstra batteri. Har selv et par ekstra batterier på meg til enhver tid, og bruker disse rimelig aktivt. Et bytte tar under 1 minutt, der mesteparten av tiden går til oppstart. Har derfor aldri tenkt på problemene Lading skjer via en dock du får kjøpt til ikke mange kronene, som du kan lade både mobil og ekstra batteri om ønskelig. Har sluppet å uroe meg over hvor mye batteri jeg har igjen på lenge. Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Legg telefonen på lading før man legger seg. Batteriet holder hele dagen. Problem solved. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Og de dagene man ikke har fått gjort dette, har glemt det, eller rett og slett ikke hadde muligheten? Et par grunner kan f. eks være: - Er sent ute på byen en fredag, slik at dagen varte for lenge til at mobilen klarte seg gjennom - Var full dagen før og glemte å sette laderen i mobilen (eller annen aktivitet som medførte at du glemte det) - Sov over hos noen andre. De hadde ikke passende lader, eller ikke ekstra. - Hyttetur/skogstur - Rett og slett glemt å ta med lader - Ferie og ikke like gode forhold for å lade alltid - Togtur/Flytur/biltur medfører langt høyere bruk enn vanlig slik at den ikke klarte seg gjennom en dag. -Alternativt at du tok nattog uten strøm til lading. Ja, jeg mangler nå fantasi, men er garantert ganske mange andre tilfeller der du gjerne skulle hatt et ekstra batteri. Ja for det er sjeldent alle dagene i året er såkalte "rutinedager". Og selv om det som regel funker, så er det altså krise når du ikke har strøm på mobilen. Ofte er det disse dagene som ikek er rutine at jeg desidert trenger mobilen mest. Kan aldri tenke meg å ha en mobil uten ekstra batteri tilgjengelig lenger. (selv har jeg det bare i lommeboka) Det er jo ikke slik at du bytter hver dag, da det som sagt oftest er "non-rutine dager" som du får bruk for det. Man sparer seg også for å være nervøs for mangel for ladekontakt, eller om å glemme lader. Er litt smått glemsk til tider så har hjulpet meg i mang en situasjon. Har til tider også måtte lånt ut batterier til andre. Endret 28. september 2012 av Andrull Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Gode poeng her.. Tror jeg går for S3, selv om den blir litt plast i forhold til iphonen jeg har nå.. Lader jo den hver kveld, selv om jeg strengt tatt ikke må. 2100 mah er uansett litt over normen, så håper jeg klarer meg med det.. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Nexus? Sorry, jeg er litt døvbllnd på dette feltet. Nexus 7. Google-fonen. En.. slags liten tablet. Litt i samme dim som Lg Vu. Foblet? Padlefon? Poenget var at Nexus 7 også kommer med Tegra 3. Og siden vi ikke har noen ekstremt proprietære mobile bånd-standarder i Europa, så er Tegra 3 et veldig godt valg. I og med at, som sagt, antennemodulene kan skrus av og på via software, og at kjernene ikke setter strøm på komponentene når de ikke kjører. (Dette er verre på Qualcomm chipset, for eksempel, siden antenne-modulene er separate kretser.) 4+1 kjerner går i samme tankegangen. At en fysisk regulerer ned strømforbruket basert på belastning. 100-150Mhz på vanlige oppgaver, og så skalerer den opp til 1.5Ghz på fire kjerner hvis det trengs. Mens å skru ned farten faktisk kutter strømmen til resten av chipsettet. Denne reguleringen er ikke basert på eksplisitt strømstyring - foregår transparent for OSet. Så.. anbefaler en tegra 3 telefon veldig med tanke på batteritid. Kan love deg med en gang at du kan tyne bedre standby ut av en hvilken som helst tegra3 telefon enn en Razr Maxx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå