Gå til innhold

Hjelp til valg av cpu kjøler


medlem-240785

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg fått kjøpt pc og bygd alt. Alt fungerte perfekt.

jeg trenger en aftermarket cpu kjøler.. stock kjøleren til amd er som en starfighter som skal ta av. pluss at den blir veldig varm.

 

Hovedkort: asus crosshair v formula

 

Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

 

Cpu: Amd Fx8150

 

Psu: Corsair ax 850w

 

Gpu: Gainward Gtx 670

 

Hdd1: Western digital Black 1tb

 

Hdd2: Western digital green 1b

 

ssd: Ocz agility 120 gb

 

kabinett: Corsair graphite 600 t ( ikke vindu versjon men netting på side døra) (Mesh)

 

har litt løst på en god luftkjøler som kan kjøle ned denne cpu'n å den må passe med ram brikkene.. håper noen kan hjelpe meg.. å trenger jeg ram kjøler til 1600 mhz brikker? å trenger jeg noen vifter til side døra ? :) -Jarle.M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på lukkede vannkjølingssystemer, de trenger ingen vedlikehold og påfyll av veske og er veldig lett å installere.

 

Man kan montere Corsair H100 i toppen av kabinettet eller Corsair H60, H70, H80 eller Antec Kühler 620/920 bak. H100 er 2x120MM og har en diger radiator. Den kan du OC en god del på. Du trenger ikke RAMkjøler hvis du ikke skal OC veldig mye. Skal du ikke OC CPU og vil ikke bruke så mye penger på H100 kan du kjøpe en av de andre isteden. Alle kjøler godt. Sidevifter er kjekt spesielt for GPU.

Lenke til kommentar

Se på lukkede vannkjølingssystemer, de trenger ingen vedlikehold og påfyll av veske og er veldig lett å installere.

 

Man kan montere Corsair H100 i toppen av kabinettet eller Corsair H60, H70, H80 eller Antec Kühler 620/920 bak. H100 er 2x120MM og har en diger radiator. Den kan du OC en god del på. Du trenger ikke RAMkjøler hvis du ikke skal OC veldig mye. Skal du ikke OC CPU og vil ikke bruke så mye penger på H100 kan du kjøpe en av de andre isteden. Alle kjøler godt. Sidevifter er kjekt spesielt for GPU.

 

Takker, men leste på nett om en som hadde corsair h70 som ''eksploderte'' :S - http://hardforum.com...d.php?t=1601973 så det er ikke mange luftkjølere som passer ? føler meg mer komfortabel med en luft kjøler, :) ? flere forslag ?

 

Likte ikke festet til h80... på amd sin socket. den var lite brukbar etter min mening for når du strammet så var det ikke noe som stoppet det. derfor liker jeg ikke h80, kom gjerne med anbefalinger på vifte og viftestyring :)

Endret av Jarle.M
Lenke til kommentar

"Horrorstories" som dette ser man på alt fra Pizza Grandiosa som har glassbiter i seg, mobiltelefoner som iPhone og Samsung begynner å brenne når de lades og diverse datautstyr som begynner å brenne o.l. Sansynligheten for at den enheten i din maskin skal være defekt/"eksplodere" som i tråden du linket til er fantastisk liten. Tenk på alle de enhetene av kjølere både Corsair, Intel og Antec selger. Av disse er det 1 som er defekt. Corsair tilbyr 5 års garanti på sine kjølere så det er ikke søppel de selger. Som du ser på side 2 på forumet du linket til så får han alt av HW dekt av Corsair også.

 

Men hvis du fremdeles er skeptisk er det mange gode luftkjølere du kan kjøpe. Noctua, CM og NZXT har gode kjølere. Mange av disse kan du ha 2 vifter på i push/pull setup.

Endret av eleNerf
Lenke til kommentar

"Horrorstories" som dette ser man på alt fra Pizza Grandiosa som har glassbiter i seg, mobiltelefoner som iPhone og Samsung begynner å brenne når de lades og diverse datautstyr som begynner å brenne o.l. Sansynligheten for at den enheten i din maskin skal være defekt/"eksplodere" som i tråden du linket til er fantastisk liten. Tenk på alle de enhetene av kjølere både Corsair, Intel og Antec selger. Av disse er det 1 som er defekt. Corsair tilbyr 5 års garanti på sine kjølere så det er ikke søppel de selger. Som du ser på side 2 på forumet du linket til så får han alt av HW dekt av Corsair også.

 

Men hvis du fremdeles er skeptisk er det mange gode luftkjølere du kan kjøpe. Noctua, CM og NZXT har gode kjølere. Mange av disse kan du ha 2 vifter på i push/pull setup.

 

Takker! :) har du anbefalninger til luftkjølere ? som passer perfekt overens med hk, og rambrikker ? :)

Lenke til kommentar

Har funnet noen kjølere, vil disse passe ? å er de termiske egenskapene bra ?

 

ARCTIC Freezer XTREME Rev.2 CPU Kjøler

 

ARCTIC Freezer A30 AMD CPU Kjøler

 

ARCTIC Freezer 7 Pro Rev.2 CPU Kjøler

 

ARCTIC Freezer 64 PRO CPU Kjøler

 

ARCTIC Freezer 13 Pro CPU Kjøler

 

ARCTIC Freezer 13 PRO CO CPU Kjøler

 

 

er det noen av disse som vil passe ? :)

Lenke til kommentar

Så lenge det står at de passer til AM3+ går det bra. Google kjøleren + review så finner du tester. Kan også være lurt å søke etter kjøleren + kabinettet du har for å se at den passer med sidedøra på. Igjen fordelen med lukkede vannkjølingssett er at radiatoren er flyttet bort fra CPU socketen som gjør at man får bedre plass rundt CPU/RAMbrikkene som gir bedre airflow og man er sikker på at man får igjen sidedøra.

Lenke til kommentar

Så lenge det står at de passer til AM3+ går det bra. Google kjøleren + review så finner du tester. Kan også være lurt å søke etter kjøleren + kabinettet du har for å se at den passer med sidedøra på. Igjen fordelen med lukkede vannkjølingssett er at radiatoren er flyttet bort fra CPU socketen som gjør at man får bedre plass rundt CPU/RAMbrikkene som gir bedre airflow og man er sikker på at man får igjen sidedøra.

 

Tusen takk eleNerf! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...