Alv79 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 De siste årene virker det som det har skjedd en forandring i samfunnet, at folk ikke dømmer andre pga seksuell legning, og enkelte homofile har jo blitt både kjendiser og politikere. Men det er altså når det gjelder LBG - lesbian, bisexual, gay Ikke LGBT, slik som man gjerne fremstiller det - at transpersoner er med i denne gruppen. Men vil påstå at transpersoner (T) ikke på langt nær er like aksepterte som LGB. Er det andre som har tenkt på dette, og lurt på hvorfor det virker som det er en forskjell? Når det gjelder en transperson så handler det jo ikke om seksualitet, men kjønn, altså at hvem som helst kan uttrykke sitt egentlige kjønn, uavhengig av hva andre måtte mene at de er, biologisk sett. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Nei, det er det nok ingen andre som har tenkt på. LGBT er vel i samme klasse som HomoPedoNekrofil. Lenke til kommentar
Alv79 Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 LGBT er vel i samme klasse som HomoPedoNekrofil. Håper det var et blærete forsøk på ironi Det er en genuin problemstilling. En mann i rosa kjole er ikke like akseptert som et forelsket homoseksuellt par. I det aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Nei, det var blodig alvor det. Er du overrasket over at en mann i rosa kjole ikke aksepteres? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Tok meg friheten til å forandre emnetittelen. Om noen mener noe bedre passer, send en PM. Synes dette var interessant. Jeg er enig med TS, det er blitt ganske akseptert å være homo i dagens samfunn, men det er fortsatt kanskje litt "rart" å være transe. Med det sagt synes jeg bare det er "morsomt"/fascinerende og ikke minst veldig modig gjort av dem det gjelder, samtidig ser jeg heller ikke så veldig mange av dem. Og dette er det nok en grunn til. Personlig hadde jeg nok aldri turd å kle meg slik. Tror kanskje dette har å gjøre med janteloven, og rett og slett normene vi har i Norge. En homofil mann vil i utgangspunktet ikke vekke noe oppsikt, man kan stort sett ikke se på noen hvilken legning de har. Selv ikke to menn som kysser vil vekke særlig oppsikt. På den annen side vil en mann utkledd i kvinneklær vekke oppsikt, og da er det jo slik i Norge at man helst ikke skal stirre eller oppsøke kontakt. Er nok på samme måte med alle som kler eller oppfører seg på en ikke-normal måte, f.eks. ekstrem-goterne med lange svarte frakker m/nagler etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg