0l3M Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Har ikke fulgt så mye med på SSD så skulle hatt litt hjelp Jeg tenkte å kjøpe en SATA 6 Gb/s SSD til rundt 1500kr. Den blir vel igrunn brukt mest spilling. Hva er den beste/raskeste SSD disken til denne prisen? Har sett igjennom testene av SSD disker på siden her, men skjønner ikke helt alle testene. Ser ut som noen av de dyreste kommer dårligere ut på andre ting osv. Noen som har noen tips Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 kingston hyperx 3k 240gb. har en ikke 3k versjon selv og den er helt utrolig i bruke, sykt rask og stabil som ett fjell. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010610470/samsung-830-series-256gb-ssd-sata-600-mlc-desktop-kit/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Samsung 830 256 GB Nå vet jeg at Samsung har sluppet en ny serie, men er utrolig fornøyd med min 830. 2 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Takker for svar Ser at noen disker kommer bra ut i IOmeter så scorer de dårligere i AS SSD Benchmark og bra i PCmark Vantage osv. Har veldig lite peilling på SSD disker, men hvorfor er det sånn? Virker som for eks en dyr disk scorer bra i noe, men så veldig dårlig i for eks PCmark Vantage. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Det er nok flere ting som påvirker. Hvilken kontroller som sitter inne i SSD'en Hvilke typer minnebrikker som brukes. De beste er : SLC (som er svindyrt) Toggle Synkron Asynkron ____ IOmeter er nok litt kompliserte saker. Man kan konfigurere det , nærmest i det uendelige ( og med helt forskjellige resultater) AS SSD er sannsynligvis et av de beste testprogrammene som finnes. PCmark vantage er ikke det programmet som brukes mest. Hvis du er ute etter den beste SSD'en som er mulig å få , ville jeg ha ventet noen uker på Samsung 840 Pro. Den er bortimot best på alt .... Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hvis du er ute etter den beste SSD'en som er mulig å få , ville jeg ha ventet noen uker på Samsung 840 Pro. Den er bortimot best på alt .... Jeg er enig med johome, jeg er også på leting etter den beste SSD-en i forhold til pris og jeg venter på at Samsung sin 840-SSD skal komme i butikkhyllene =) Lenke til kommentar
koroX Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har også tenkt på å kjøpe SSD, men kan ingenting om det, jeg har 1TB harddisk som jeg har brukt 450GB på (jeg vet ikke om det er nødvendig å skrive det, men jeg gjøre det). Jeg lurer på hvilken SSD jeg burde hatt. Jeg bruker PC-en min mest til å spille. Plis svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå