Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Plagiatkontroll

HJKL

Anbefalte innlegg

Hei!

Lærerne mine tar plagiatkontroll når vi skriver tekster, og nå skal vi skrive kåseri. Spørsmålet mitt er hvis jeg legger ut kåseriet mitt f.eks. her på diskusjon.no for å høre hva andre syns, kan det da bli plagiat?

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, takk for svar!:) Skal prøve det. Men hvis noen siterer det eller jeg bare rett og slett vil være helt sikker på at jeg ikke får plagiat funker det å lage sånn gåseøyne (") før og etter testen og lage de hvit slik at de ikke vises? Har lest det en plass på internett at det funka.

Lenke til kommentar

Okei, takk for svar! :) Skal prøve det. Men hvis noen siterer det eller jeg bare rett og slett vil være helt sikker på at jeg ikke får plagiat funker det å lage sånn gåseøyne (") før og etter testen og lage de hvit slik at de ikke vises? Har lest det en plass på internett at det funka.

Nei, uansett hvilken farge det er på teksten, så vil den dukke opp når noen googler fraser fra kåseriet ditt.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke hvis du har med "" eller endrer farge. Man kan finne teksten på forumet her eller andre plasser via Google(som plagiatkontroll bruker) og treffene i Google kan ligge der lenge etter du har fjernet det herfra siden det tar tid før Google oppdateres.

Skal du legge ut teksten her kan du enten ta bilde av den teksten eller kryptere/oversette til 1337speak eller lignende, legg med URL og hvilken kryptering du brukte så kan folk dekryptere den å lese(hvis de CBA).

Her kan du krypt/dekrypt.

Lenke til kommentar

Okei, takk for svar! :) Skal prøve det. Men hvis noen siterer det eller jeg bare rett og slett vil være helt sikker på at jeg ikke får plagiat funker det å lage sånn gåseøyne (") før og etter testen og lage de hvit slik at de ikke vises? Har lest det en plass på internett at det funka.

Nei, uansett hvilken farge det er på teksten, så vil den dukke opp når noen googler fraser fra kåseriet ditt.

Det som menes er at man skal hive mikroskopiske hermetegn i hvitt innimellom bokstavene. Øyet ser det ikke, men plagiatkontrollen vil vel ikke klare å matche? Usikker på om det funker, men det er det som menes.

Lenke til kommentar

Det som menes er at man skal hive mikroskopiske hermetegn i hvitt innimellom bokstavene. Øyet ser det ikke, men plagiatkontrollen vil vel ikke klare å matche? Usikker på om det funker, men det er det som menes.

Høres ut som et greit triks, I guess. Men virker som en jævla kjedelig jobb å legge inn disse, med mindre tekstbehandlerne lar deg fylle inn slikt. Det gjør de helt sikkert.

Jeg ville nok heller scanna (eller printscreena) og lagt ut som bilde. Tekst i bilder er foreløpig ikke noe som kan søkes etter med tradisjonelle søkemotorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...